Mitä söisitte 12 eurolla maanantaihin asti?
Asun yksin ja mulla on 12 e tilillä. Palkka tulee maanantaina.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Turkkilainen jugurtti (10 %) = 2,50
Kahvipaketti = 2,50
Jauhelihapaketti = 2,50
Makaroni =0,49 (itse keräkaalta mieluummin)
Kuohukerma = 1,29
Kananmunat = 1,39 x 2
Jotain vielä??
F
Ei voikaan. Rahat meni tuossa.
F
Vierailija kirjoitti:
Kaapissa on onneksi kananmunia ja papuja. Papujen kanssa voisi ostaa Qvinoaa tai couscousta.
Ap
Risotto, pakastevihanneksia ja broileria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikkoa tekis oikeastikin mieli. Tekisin sämpylöitä itse (jauhoja, kuivahiivaa ja öljyä ja ripaus suolaa) ja ostaisin jonkun levitteen.
Jonkun kivan keiton varmaan sais myös tehtyä tolla rahalla.
Porkkanaa ja (jos riittäis vielä niin) kurkun tuoreplaksi.
Sämpylöitä kannattaa tehdä itse ainoastaan silloin, jos on jauhoja, öljyä ja suolaa jo kaapissa. Jos ei, niin kannattaa mielummin ostaa euron pussi leipää. Tulee halvemmaksi, kun mietitään vain viikkoa. Jos taas mietitään pidemmälle ajalle, niin tottakai silloin noiden edellisten ostaminen tulee paremmaksi.
Mutta leivät tulee kyllä aika kalliiksi pidemmän päälle, jos alkaa ostelemaan leikkeleitä ja juustoa. Ne on todella kalliita.
Sämpyläjauhopussi maksaa 1,80 euroa ja siitä saa paljon sämpylöitä.Ei euron leipäpussi koko viikon ajaksi riitä.
Söisin ruisleipää, juustoa, leikkeleitä, munia, kurkkua ja tomaattia. Noita saa juuri sopivasti pikkaisen joka leipäviipaleen päälle ja on ravitsevaa.
Riisiä, pakastevihanneksia, broileria, jauhelihaa ja seitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andymccoys kirjoitti:
hakisin perjantaina ruoka avusta paikallisesta helluntaisrksta kassillisen ruokaa jossa yleensä on se naudan sisäfilepihvi ja muut tuotteet, yleensä noi 30 e arvoinen paketti
ma ke ja pe
ja ke ilmainen loumnas luterilaisessaa kirkossa
ja muita ruoka apuja myös
Meillä ilmainen lounas on torstaisin, ja muistaakseni tiistaisin on ilmainen aamiainen. Ihmetyttää miten harva hyödyntää kirkon tarjoamia ruokia.
Voisinks mä tulla teille syömään? Olen aika spuge, mutta peseydyn ihan päivittäin, enkä ryve missään paskaojissa.
-Spuge
Toki tarkoitin meidän seurakuntaa ;)
Kirkolle saa tulla vaikkei joka päivä peseytyiskään, kannattaa kysyä lähiseurakunnasta milloin ruokailuja olisi.
Meidän kotiin en spugeja ota kun on kaksi pientä lasta joitten ei kototonaan tartte humalaisia nähdä :)
tuu mulle syömään mä laitan sulle ruokaa. no ei vaan, hyviä ehdotuksia on tullut tässä jo. itselläkin on tiukkaa niin kyllä se menee sinne pastapuolelle eli pastaa ja pestoa.
Kaurahiutaleita aamu- ja iltapalaksi.
Pussi herneitä, josta hernekeittoa kolmeksi päiväksi.
Pussi makaronia.
Pussi soijarouhetta.
Tölkki tomaattimurskaa. Näistä ruokaa muille päiville ja jää vielä varastoonkin.
Tässä ehkä ostoksia 5 eurolla. Lopuilla ostaisin hedelmiä, marjoja ja vihanneksia. Tuo mukavaa vaihtelua ja herkuttelun tuntua ruokaan.
Lidl. Pikkukaupat kannattaa kiertää kaukaa. Ne on oikeasti kalliimpia, vaikka ostaisi sitä halvinta. K-menu myös aivan järjetöntä kuraa ruokamerkkinä. Samalla rahalla saa Lidlistä laadukkaampaa.
Edullisia ruokatarvikkeita: kaurahiutaleet, kananmunat, tarjoushedelmät/vihannekset, makaroni, perunat, jauheliha, pavut, linssit yms. Jos kotoa löytyy edes jotain maustetarvikkeita, niistä saa jo hyvää ruokaa aikaiseksi. Lidlistä uskaltaa myös pienemmällä budjetillakin hankkia esim. juustoa ja maustekastikkeita, niin saa halpaa mutta maukasta aikaiseksi. Todella hyvä vihreä/punainen pesto n.1,5e . Juustoa myös tarjouksessa usein. Mozarellaa saa alle eurolla, jos haluaa hifistellä.
Kasvissosekeittoa, pannaria, munakasta, itse tehtyä muusia ja kalapuikkoja
Ihan hyvin söis7n
Onko jauhoja? Osta maitoa ja tee lettuja,munia sulla jo olikin..Aamupuuroksi kaurapuuroa,hiutaleet ei paljon maksa.Hernekeittoa ja makaronia tai nuudelia.Halvinta lenkkimakkaraa.Munakasta ja papuja sisälle. Viiliä vaihteluksi,yksi purkki ei paljon maksa.Osta tumma ja vaalea leipäpakettia,eurolla saa jo kaksi pakettia leipää,halvin margariini on euron tai vähän päälle.Diakoniasta saa ruoka-apua,vaikka ei kuuluisi kirkkoon.
Oletetaan ettei kotona olis kuin öljyä ja hiukan vehnäjauhoja..
Kaurahiutaleita Lidlistä 1kg n. 0,70€
Paketti kananmunia 10kpl 1,40€
Kuivattuja herneitä pussi
Soijarouhetta
Makaronia pari pussia
Sipulia pari
Maitoa litra
Paketti Lidlin pussimuusia
Kilo halpisomppuja 0,70€
Ja ehkä S-marketin -60% jauheliha ilta 21 jälkeen
Voiskin mennä huomenna kauppaan ja oikeasti laskea että mitä 12 eurolla saisi. Vois raportoida tänne jos muistaa ja keskustelu löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Puuro veteen tehtynä ei maksa lähes mitään. Kaupasta voi saada ulkomaisia omenoita eurolla melkeen kaksikin kiloa. Peruna on halpaa ja siitä voi tehdä vaikka mitä. Leipoisin myös itse leipää, siihen ei helpoimmillaan tarvita kuin jauhoja, vettä ja hiivaa. Makaroni on myös halpaa.
Se on sinänsä ihan sama mitä syöt koska noin lyhyessä ajassa ei mitään puutostiloja ehdi tulla vaikka söisit pelkkää perunaa, ja tolla summalla saa jo paljon ruokaa. Mulla menee ihan tavallisena viikkona mun ja miehen kaikkiin ruokiin yhteensä 30e, ja tässä on mukana yleensä jotain herkkujakin. Omenoita! Älä viitsi naurattaa.
Söisin perjantaina raxxissa itseni ähkyyn ja paastoaisin maanantaihin asti.