Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä söisitte 12 eurolla maanantaihin asti?

Vierailija
09.04.2019 |

Asun yksin ja mulla on 12 e tilillä. Palkka tulee maanantaina.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikkoa tekis oikeastikin mieli. Tekisin sämpylöitä itse (jauhoja, kuivahiivaa ja öljyä ja ripaus suolaa) ja ostaisin jonkun levitteen.

Jonkun kivan keiton varmaan sais myös tehtyä tolla rahalla.

Porkkanaa ja (jos riittäis vielä niin) kurkun tuoreplaksi.

Vierailija
22/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikkoa tekis oikeastikin mieli. Tekisin sämpylöitä itse (jauhoja, kuivahiivaa ja öljyä ja ripaus suolaa) ja ostaisin jonkun levitteen.

Jonkun kivan keiton varmaan sais myös tehtyä tolla rahalla.

Porkkanaa ja (jos riittäis vielä niin) kurkun tuoreplaksi.

Sämpylöitä kannattaa tehdä itse ainoastaan silloin, jos on jauhoja, öljyä ja suolaa jo kaapissa. Jos ei, niin kannattaa mielummin ostaa euron pussi leipää. Tulee halvemmaksi, kun mietitään vain viikkoa. Jos taas mietitään pidemmälle ajalle, niin tottakai silloin noiden edellisten ostaminen tulee paremmaksi. 

Mutta leivät tulee kyllä aika kalliiksi pidemmän päälle, jos alkaa ostelemaan leikkeleitä ja juustoa. Ne on todella kalliita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä Torino-makaronia ja Kania-ketsuppia. Lidlistä. Jää vähän ylikin.

24/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaisin ensin summaa edes parilla eurolla keräämällä pulloja. 

riisi, makaroni, peruna yhdistettynä erilaisiin kasviksiin. Niillä menisin. 

1 pussi jauhoja ja 1 hiiva, niin saisi tehtyä leipää. 

Itselläni kaapeista löytyy kyllä peruselintarvikkeita valmiiksi jo pakasteesta ja jauhokaapista. Joten selviäisin jopa sillä kasvisten hinnalla. 

Kuivahiivaa on yleensä aina kaapissa samoin munia ja jauhoja. Tulisi ainakin leivottua kaikki jauhot pois. Esim joku pizzatyyppinen piiras, johon laittaisin kaikki jääkaapista löytyvät jämät juustoa, lihaa jne. 

Vierailija
25/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vippaa työkaverilta viiskymppii. Ite lainaisin kysymättä mitään.

Minusta huono neuvo! Jos on tuollainen tilanne, pitää pysähtyä miettimään, miksi rahat eivät riitä. Ap selvästi elää yli varojensa. 12 euroa riittää vallan mainiosti ruokaan, pitää olla vain hieman viitseliäisyyttä. Katso ap myös löytyykö sinun kotoasi niitä palautuspulloja, vie ne kauppaan ja saat ison pussin pottuja.

terv nuukasti elävä eläkeläinen

Joskus voi tulla yllättäviä menoja. Järkevää olisi kuitenkin pitää hieman varastossa niiden varalle jolloin tällaiseen ei tarvitsisi sortua.

Vierailija
26/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi;

Iso jauhelihakeitto, 400 grammaa jauhelihaa, sipulia, perunoita ja pakastejuureksia pussi. Pari päivää voi syödä sellaisenaan. Sitten voi lisätä mitä on. Eilen lisäsin uuden pussin pakastejuureksia ja purkin herkkusieniä. Tänään lisäsin pakasteherneitä ja keitin lisäksi riisiä. Taas menee pari päivää. Sämpylöitä olen leiponut.

Litran maitoa ja jogurttia olen ostanut. Kahvi alkaa loppumaan, teetä onneksi on. Kaurapuuroa aamu- ja iltapalaksi.

Aika surkeaa, mutta viikon pärjää vähällä rahalla.

Vierailija
27/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi kuin päivän tuolla rahalla.

Vierailija
28/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pärjää hyvin ilman tuskaa viikon pelkällä vedellä ja esim keitoilla.

Ei pienintäkään epäilystä.

Vierailija
29/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää päästä rahatilanne noin alas. Osta hirttoköysi.

Saako kahdellatoista eurolla?

Ohis

Vierailija
30/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakisin perjantaina ruoka avusta paikallisesta helluntaisrksta kassillisen ruokaa jossa yleensä on se naudan sisäfilepihvi ja muut tuotteet, yleensä noi 30 e arvoinen paketti

ma ke ja pe

ja ke ilmainen loumnas luterilaisessaa kirkossa

ja muita ruoka apuja myös

Vierailija
31/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahallahan tekee vaikka mitä ruokia, mutta ensimmäisenä mulla tuli mieleen se tuttu ja turvallinen makaroni. Ostaisin siis makaronia, voipaketin ja porkkanoita. Keitettyjen makaronien sekaan voita ja suolaa. Välipalaksi jyrsisin porkkanoita.

Vierailija
32/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paasto pitäisi olla terveyskeskusten ensimmäinen ehdotus ylipainoisille. 

Vierailija
33/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäjauhosta ja kaurahiutaleista taikina ja uuniin.

Vierailija
34/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti kananmunia a 18

400g emmentalia

2*120g sinihomejuustoa

mustapekkaa

voita

teet ihan satumaisia omeletteja koko viikon läpi

Sillai sitä pennitön köyhä elää :D

Vierailija
35/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pärjäisi kuin päivän tuolla rahalla.

No riippuu tietysti, miten isoa porukkaa pitää ruokkia. Mutta yksineläjä pärjää hyvin viikon, jos kaappi ei ole täysin tyhjä. Itse kyllä pärjäisin viikon kaupassa käymättä, maitoa pitäisi saada kahviin ja jotain tuoretta.

Mutta ostamalla tosiaan perunaa, porkkanaa ja kaalta jo noista saa monenlaisia aterioita.

Vierailija
36/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sedältä muna suuhun niin voit sen jälkeen sillä satasella syödä ihan herroiksi.

SETÄ

Vierailija
37/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andymccoys kirjoitti:

hakisin perjantaina ruoka avusta paikallisesta helluntaisrksta kassillisen ruokaa jossa yleensä on se naudan sisäfilepihvi ja muut tuotteet, yleensä noi 30 e arvoinen paketti

ma ke ja pe

ja ke ilmainen loumnas luterilaisessaa kirkossa

ja muita ruoka apuja myös

Meillä ilmainen lounas on torstaisin, ja muistaakseni tiistaisin on ilmainen aamiainen. Ihmetyttää miten harva hyödyntää kirkon tarjoamia ruokia.

Vierailija
38/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitäisi opetella hallitsemaan tulojasi ja menojasi niin että et enää koskaan joutuisi tällaiseen tilanteeseen missä nyt olet. "Kukkaron herraksi" yllättäviä menoja voi kyllä tulla kenelle tahansa, mutta toiset osaavat varautua niihin vähän paremmin kuin toiset.

Vinkki, pidä pakastimessa ruokaa, ja hanki kuivaruokaa ja säilykkeitä varalle.

Tsemppiä, tuo 12e/viikko ruokaan on kyllä melko vähän.

Vierailija
39/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisiksi puuroa- 1 pkt kaurahiutaleita

päivälliset

- kaalilaatikkoa 2 pv - jauheliha, kaali, siirappi, puuroriisi

- broilerivuoka 2 pv esim Pirkan ohje - broileria, 1 tomaatti, tomaattipyre, ruokakerma, paprika. Lisukkeena riisi. 

- jauhelihakastike ja spaghetti 2 pv- jauhelihaa (kaalilaatikon tekemisestä jääneet 200g), tomaattimurska, spaghetti, sipuli 

- munakas olemassaolevista kananmunista.

Foodiesta laskettu, olettaen ettei mitään muuta ole kotona mainittujen lisäksi kuin suola ja pippuri. Noista tulee yhteensä 12€ ja kuitenkin saa syötyä oikeaa ruokaa joka päivä. Kaalia jää yli vaikka kuinka, samoin kaurahiutaleita ja riisiä. 

Vierailija
40/94 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keittäisin ison kattilallisen riisipuuroa.

Söisin hyvin nämä pari päivää ja paastoaisin suosiolla loput.  Parempi niin kuin kitkutella monta päivää nälästä kiukkuisena kun ruokaa on liian vähän. En minä ainakaan jaksaisi aamuisin kaurapuuroa ja loppupäivän kaalisoppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi