En aio kysyä mieheltä lupaa lapsen nimeen, mies saa tietää sen sitten lapsen kelakortista
Enpäs aio kysyä mieheltä mitään. Lapselle tuleen jokainen nimi minun mukaani. Aika epäreilua muuten että laki estää antaa lapselle nimeksi tyyliin Minnanpoika, vaikka koko kulttuuri vilisee patronyymejä.
Lapselle tulee neljä etunimeä, kaikki minun mukaani ja minun vanhempieni suvuista. Lapselle tulee sukunimi äidin isän linjasta, ei isän isän linjasta.
Saa nähdä mitä mies tykkää. Saa maistaa vähän naisen asemaa. Menee luu kurkkuun sukulaisilla, kun en käytä vapauttani siihen että annan miehelle oikeudet ;) saa nähä miten suut loksahtaa auki ristiäisissä ;))
Kommentit (6)
Et edes tiedä minkä miehen lapsi on joten ei tuottane ongelmaa sen enempää kuin muilla samassa tilanteessa olleilla.
Et ole uniikki lumihiutale vaikka näin kuvitteletkin.
Mikä onnen Pekka kun saa kaltaiaesi äidin....
Ap. Käy nyt hyvä ihminen ensin vaatimassa kaikki kandidaatit isyystestiin ennen ristiäisiä. Ikävähän se on näyttää teinille joskus satelliittikuvaa Helsingistä ja kertoa, että isäsi on mahdollisesti tässä kuvassa. Provoon vastataan provolla.
Miten sun isän sukunimi ja suku on tärkeämpiä kuin sun lapsen isän? Mistä löydät sen esiäidin jonka nimi ei ole isältä peräisin?
Ja toisekseen, sun lapsen toinen huoltaja eli vanhempi on sun mies, etkä voi juridisesti siis lain mukaan yksin päättää lapsen nimistä.
Eikö matronyymiä voi laittaa?