Nuori harjoittelija alkoi tänään palaverissa puhua
hermostuksissaan englanniksi. Kaikki paikallaolijat olivat suomalaisia. Miten olisit reagoinut?
Kommentit (18)
Jos englanti on hänen tunnekielensä?
No jospa hän harjoitteli työelämän englantia?
Hän aloitti suomeksi, mutta lause vääntyi jossain kohtaa englanniksi. Itse nyökyttelin mukana ja niin tekivät kaikki muutkin, aikuiset kohteliaat ihmiset. Ap
Ei se haittais mitään , koska jokainen minun yksikössä osaa ihan sujuvasti enkkua.
-Akateeminen asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittais mitään , koska jokainen minun yksikössä osaa ihan sujuvasti enkkua.
-Akateeminen asiantuntija.
Tulee mieleen entinen työkaverini, joka ei millään muistanut sanojen suomenkielisiä vastineita vaan käytti ammattislangia, sivistysanoja tai englantia. Kahvipöydässä se meitä muita huvitti.
Niin no itse pissasin nuorena housuuni hermostuksissani...
Jospa hän on joutunut puhumaan tai muuten käyttämään englantia vastaavissa yhteyksissä, ehkä tekemään opinnäytetyön englanniksi.
Etkö antanut jo eilen sille potkut, kun ei tiennyt mikä on säämiskä englanniksi?
Opiskelen englanniksi ja kommunikoin suurimman osan ystävistä ja opiskelukavereista kanssa englanniksi. Voisi ihan hyvin sattua minulle.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen englanniksi ja kommunikoin suurimman osan ystävistä ja opiskelukavereista kanssa englanniksi. Voisi ihan hyvin sattua minulle.
Mulla oli opiskeluaikana sama. Ei aina tiennyt kummalla kielellä oli tullut joku asia sanottua (eli ymmärsikö koko seurue, vai lipesikö pelkällä suomella).
Nykyään on helpompaa kun englantia ei tarvitse puhua edes joka viikko.
Jos se oli nuori ja nätti niin pomomiehet ei edes huomanneet, kun miettivät vain sen alastonta takapuolta.
Kohta se junnu on esimiehesi. Siltä kuulostaa.
Kuka antoi sille harjoittelijalle luvan puhua kokouksessa? Ei harjoittelijoilla ole puheoikeutta, kuin korkeintaan todeta "anteeksi, en ymmärrä". Ja sekin vain kahden keskisessä opastuksessa, ei todellakaan missään palaverissa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta se junnu on esimiehesi. Siltä kuulostaa.
Ensiksi alatte pitämään niitä teittin meetingejä Englanniksi, sen jälkeen vie sun viran.
Työkieleni on englanti, olen asunut Yhdysvalloissa avoliitossa amerikkalaisen miehen kanssa. Mulle käy joskus sama etenkin jos lähellä joku puhuu englantia tai taustalla soi vaikka englanninkielinen laulu. Lipsahtaa ainakin jokin englanninkielinen sana sekaan.
Tosi mielenkiintoinen näkökulma. Keskustellaan lisää ja jos sulle sopii niin voidaan puhua suomeksikin. Kaikki täällä ymmärretään sitä.