Pääsen rintojen pienennysleikkaukseen. Haluaisin kuulla kokemuksia jo leikatuilta?
Miten pitkään kesti toipuminen. Kuinka pian töihin? Oliko lopputulos mieleen? Ym ym haluaisin lukea mahdollisimman paljon kokemuksia.
Kommentit (22)
Saikku oli 3 viikkoa, mulla on semifyysinen työ
Miettinyt itsekin asiaa, mutta arastelen. Arastelen ihan jo sitä alkututkimusta saati muuta.
Pääsitkö kunnalliselle puolen ja millä kriteerein? Mitä ne tutki siellä?
Nimim.nolottaa
Mitä noloa siinä on? Järkyttävät hartiajumit loppuivat ja pää kääntyy taas. Voin urheilla ja liikkua.
Ainoa hankala asia oli haavojen suojaaminen, väkisinkin yritti "ristiviilto" rintojen välistä aueta. Muuten oli yllättävän kivutonta ja helppoa, sairaslomaa sain melkein 3 vko. Koska viillot oli rintojen alla juuri siinä, missä rintaliivinen "ympäryskappale" on, niin ei pidä luottaa liiviliikkeen myyjän puheeseen siitä, että pitää olla napakka. Sinne alle pitää tarvittaessa mahtua haavasta vuotoa imevien siteiden eli mieluummin liian iso ympärysmitta kuin liian pieni (isosta saa yleensä pienennettyä 2 cm, pienestä ei suurennettua kuin lisäkappaleella).
Nyt 1v 5 kk myöhemmin arpia ei edes huomaa ellei osaa katsoa.
Elämäni paras päätös! Saikkua 5 päivää, kevyt toimistotyö. Alussa kipuja, mut nopeasti toivuin.
Julkiselle puolelle pääsee terveydellisistä syistä: jumit kuja saikut yms vaivat jos on piinanneet todistettavasti. Migreenitkin loppuivat.
No mä luulin että ne nauraa mut pihalle sieltä kun näkee, että ei mulla olekaan jättisäkkejä paidan alla. Mitat kuitenkin täyttyi ja lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti olen leikkaukseen oikeutettu. Katsoi hartialinjan ja tietenkin rinnat. Ei pyytänyt laihduttamaan, vaikka BMI oli 26, eli lievä ylipaino. Oli kiinnostunut lähinnä harrastuksistani ja kerroin, että olen hurahtanut juoksuharrastukseen ja lääkäri itse sanoi, että on varmaan ikävä juosta noilla ja oikeassahan se oli. Puolen vuoden päästä suunnilleen on leikkausaika. Toivottavasti rohkeus riittää sinne asti.
Ap
En tajunnutkaan miten romuna olin ennen kuin leikkauksen jälkeen loppui päänsäryt ja hartiajumit
Kuinka nopeasti pääsee taas juoksulenkille leikkauksen jälkeen?
Ei varmaan tarvitse katetroida? Pelkään sitä kuollakseni.
Leikkaukseen pääsisin kyllä.
Kuinkahan moni pienennysleikkaukseen menneistä oli oikeasti normaalipainon alapäässä tai hoikka?
Kaikki muut kun voivat vaikuttaa asiaan ensisijaisesti laihduttamalla.
Juurikin tuon ylipainon vuoksi pelkään että en pääsisi leikkaukseen. Mitkä ne kriteerit tarkalleen ovat leikkaukseen pääsemisessä, tietoa tuntuu olevan hyvinkin vaihtelevasti tästä.
Olispa ihanaa, olen inhonnut näitä lollottimia 13-vuotiaasta, mutta pelkään niitä komplikaatiota :(
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni pienennysleikkaukseen menneistä oli oikeasti normaalipainon alapäässä tai hoikka?
Kaikki muut kun voivat vaikuttaa asiaan ensisijaisesti laihduttamalla.
No ei se rintakudos siitä mihinkään pienene jos laihduttaa, daa. Mulla ei rinnat ole hirveästi kasvaneet, vaikka painoa onkin tullut reilu 10 kiloa lisää. Ympärysmitta nyt kasvaa, mutta itse rinnan koko ei juurikaan.
Leikkauskriteerejä en valitettavasti täytä, vaikka kokoa on 80H.
Pari kaveria on käynyt ja tyytyväisiä ovat olleet.
Vierailija kirjoitti:
Olispa ihanaa, olen inhonnut näitä lollottimia 13-vuotiaasta, mutta pelkään niitä komplikaatiota :(
Ensisijainen hoitomuoto sinulle olisi terapia ja itsetunnon kasvattaminen.
Miksi inhoat jotain itsessäsi mistä voisit olla ylpeä?
Hyvä siitä tulee. Voin suositella, säryt loppuivat.
1 kk oli arat, piti varoa. Leikkauksesta toivuin hyvin ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Toki arvet näkyi aikansa, nyt 2 v jälkeen ei juuri punoita.
Jotenkin tuli kevyt olo. No, 2 kg laihdutus tavallaan.