Onko kukaankäyttänyt kaurakermaa? Eroaako maku suuresti kuohukermasta?
Kommentit (16)
Eroaa, koostumukseltaan myös. Ihan hyvää silti.
Kaslinkin kauravispistä tulee mielestäni hyvin paljon oikeaa kermavaahtoa muistuttavaa vaahtoa. Ainakaan en itse maista kauraista sivumakua.
Jos ruuanlaittoa meinaat, niin se on vähän makeampaa, eikä niin täyteläistä.
Ihan ok korvike kuitenkin.
Sinccis
Ihan hyvä tuote.
Ei sillä vaan makunsa puolesta kovin paljon kerman kanssa ole tekemistä. Minusta jopa hieman harhaanjohtavaa myydä kerma nimellä.
Ei kai sitä kerma-nimellä saa myydäkään jos ei sisällä vähintään 50% aitoa kermaa.
Ruoanlaittoon ajattelin, kuohukerman sijaan.
Oatly vai Pohjolan meijerin Oattis?
ap
Onko kukaan käyttänyt kastikkeissa?
Siis suolaisissa, ei jälkkäreissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä kerma-nimellä saa myydäkään jos ei sisällä vähintään 50% aitoa kermaa.
Kyllähän sitä ihan kevytkermojakin myydään kerma-nimellä vaikka ovat pääosin suurustettua vettä. Vai kuvittelitko, että ruokakermoissa on 50 prosenttia kuohukerma?
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ovat, itse käytän paljon plantin tuotteita. Vähän tosiaan viljainen maku, mutta kuumentaessa ja maustaessa mielestäni häviää. Kannattaa lisätä kastikkeisiin vasta loppuvaiheessa. Niin ja kermaperunatkin tulee oikein hyviä, viipaloi ja kiehauta ensin perunoita ja lisää mieleinen määrä kaurakermaa, suolaa ja valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ovat, itse käytän paljon plantin tuotteita. Vähän tosiaan viljainen maku, mutta kuumentaessa ja maustaessa mielestäni häviää. Kannattaa lisätä kastikkeisiin vasta loppuvaiheessa. Niin ja kermaperunatkin tulee oikein hyviä, viipaloi ja kiehauta ensin perunoita ja lisää mieleinen määrä kaurakermaa, suolaa ja valkosipulia.
Tietenkin vielä uunissa paistaa 200 asteessa kunnes perunat täysin kypsiä.
Ainakin suolaisista ruoista tulee omasta mielestäni jopa parempia kaurakermalla - ensimmäisellä kerralla ihan ihmettelin, miten tulikin niin hyvää pastakastiketta!
Olen syönyt muiden tekemää ruokaa joka oli jossain kaurakermassa. Maistui oudon makealta. En ottanut lisää.
Minulle on tarjottu jälkiruokapiirakan kanssa jotain Oatly vaahtoa. Siitä ei mielestäni tullut mitään makua suuhun. En ottanut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä ihan kevytkermojakin myydään kerma-nimellä vaikka ovat pääosin suurustettua vettä. Vai kuvittelitko, että ruokakermoissa on 50 prosenttia kuohukerma?
Kevytkermassa pitää olla vähintään 50% aitoa kermaa että saa kutsua "kermaksi". Sitten on kaikenlaisia Flora kuohu, Flora ruoka ja muita esim. Creamy Cooking tuotteita jossa ei välttämättä ole ollenkaan kermaa vaan valmistusaineet ovat esim. vesi, jauhot, kasvirasva (palmusta) ja laktoosi.
Kannattais käyttää aitoa kermaa tai jättää kokonaan pois. En ymmärrä niitä ketkä haluavat tunkeä lisäaineita ja muuta skeidaa ruokaansa.
Joo, sooja- ja kaurakermoissa ei ole tipat tippaa kermaa. Outoa, että niitä saa kutsua kermaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä tuote.
Ei sillä vaan makunsa puolesta kovin paljon kerman kanssa ole tekemistä. Minusta jopa hieman harhaanjohtavaa myydä kerma nimellä.
Ei näitä myydäkään kermana. Purkissa saattaa lukea "vaihtoehto kermalle" tai "käytetään kerman tapaan", mutta tuotteen nimessä ei ole sanaa kerma. Kaurakerma on vaan puhekielessä kätevämpi kuin "juokseva kauravalmiste ruoanlaittoon" tms.
Riippuu kermoista. Joidenkin firmojen kaurakermoissa voi olla pieni viljainen maku, mutta mausteilla sen saa hävyksiin.
Oatlyn kauraketta vaahdotin laskiaispulliin ja meni ihan täydestä kaikille. Tuli paljon kauniimman näköinen vaahtokin, jos sillä on merkitystä. ;)