Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 vuotias pahoinpidelty vantaalla.

Vierailija
08.04.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006063148.html?ref=rss

Tapauksella uskonnollisia piirteitä: pahoinpidellyn taustaa kysytty.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika repi hiuksista

Siis HUOM! Äidin kertoman mukaan... Äitiä ei olis pitänyt päästää palstoille ennen kuin lasta on kuultu. Nyt voi olla, että äiti sotkee entisestään asioita ja johdattelee lasta. Vanhemmat aina sekoilevat näissä asioissa. Lapsi pitäisikin kuulla mahdollisimman nopeasti ennen vanhempien sekaantumista asiaan.

Vierailija
22/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti väitti, että mukana olisi ollut poikiakin

Ne tais hengata mukana. Tytöt suoritti pahoinpitelyn?

Ei äidin mukaan, vaan pojat tai poika osallistui.

Mut musta on kyllä äärimmäisen kyseenalaista alkaa tekemään tästä näkökulmasta jo juttua. Eikö pitäisi pysyä tietyissä faktoissa ennen kuin edes osapuolia (vähintään tätä 10 v) on poliisi kuullut?!

Mä en tuon tulkkiäidin kirjoitusta nyt noin kirjaimellisesti ottais siellä oli paljon virheitä ja asiatkin riiteli keskenään.

Sitähän minä juuri tarkoitin. On kyseenalaista päästää äiti ääneen tässä vaiheessa. Voi hankaloittaa tutkintaa monella tavalla. Ei ollut hyvä veto toimittajalta nyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisin mielestä asia ei liittynyt mitenkään uskontoon vaan siihen ettei lapsi osannut vastata oikein kysymykseen ja tämä aiheutti hämminkiä muissa lapsissa

Vierailija
24/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauski singer kirjoitti:

poliisin mielestä asia ei liittynyt mitenkään uskontoon vaan siihen ettei lapsi osannut vastata oikein kysymykseen ja tämä aiheutti hämminkiä muissa lapsissa

Ai oliko se koululuokka?

Vierailija
25/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauski singer kirjoitti:

Ei noin ole sanottu, vaan poliisi vain ei ole sanonut, että liittyisi uskontoon.

Vierailija
26/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään yllätys taaskaan että valtamediaan kuuluva lehti julkaisee huhuja, ei todellakaan ole vastuullista uutisointia

Vierailija
27/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä lehdistön pitäisi julkaista kaikki huhut ja jopa perättömät ilmiannot, nyt ja joskus toiste taas pitäisi olla uutisoimatta mitään ettei kukaan vahingossa symppaa vääriä tahoja

Vierailija
28/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mukaan hyökkääjiä oli noin seitsemän. Sosiaalisessa mediassa puhutaan rasistisesta motiivista, mutta tämän äiti haluaa oikaista. Nuorisoporukassa oli hänen mukaansa useita kansallisuuksia, myös kantasuomalaisia.

– Ei ole rasismia. Pahoinpitely on tapahtunut siksi, koska hän ei ole osannut sanoa, että on muslimi.

Paha järkytys

Tilanne laukesi sivullisen puuttumiseen.

– Tyttö tietää osan heistä nimeltä ja hänellä on yksi ystävä, joka on näiden muiden ystäviä. Vanhempi ulkomaalainen nainen puuttui tilanteeseen ja otti tytön autoon ja soitti hätäkeskukseen. Paikalle tuli poliisi ja ambulanssi. Tyttö vietiin ambulanssilla sairaalaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/41d37afb-c65f-4eae-bdc6-ea16f4921042

Vierailija
29/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tämä tällainen toiminta Suomessa päättyy tähän. Olen saanut tarpeekseni. Politiikassa tavataan.

Vierailija
30/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatellun äidin kommentit ovat omalaatuisia. Tapaus sinänsä on esimerkki kehityksestä jota yksikään länsimainen valtio EI tarvitse.

Vierailija
31/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampi yhden kimpussa se viittaisi kyllä enemmän muihin, kun kantiksiin.

Vierailija
32/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus uutisesta "Ei ole rasismia. Pahoinpitely on tapahtunut siksi, koska hän ei ole osannut sanoa, että on muslimi"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/41d37afb-c65f-4eae-bdc6-ea16f4921042

Riippuu siitä miten rasismi määritellään, lasketaanko etnisyyteen myös uskonto.

Tarkoittaako tuo nyt sitä, että ei-mus li m in pahoin pitel y on ok eikä siinä ole mitään r a si s t i s t a?

Vierailija
33/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tekijänä ainakin joku kauhea sot anor su L. < kotimaista kutoa.

Eli niinkun aina tyttöjen pomo on se isoin ja kovin. Niin se on menny aina. 

ihan perinteisesti tälläkin kertaa.

Vierailija
34/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Ei ole rasismia. Pahoinpitely on tapahtunut siksi, koska hän ei ole osannut sanoa, että on muslimi.

Vierailija
35/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiasta lasta ei saa hakata, vaikka olisi mikä ja vaikka ei osaisi vastailla yhtään mihinkään.

Jos minun lapseni olisi tuollaisessa porukasa mukana, niin saisi vuoden kotiarestia ja kännykät ja tietsikat pois.

Kolusta olisi tultava pelkkiä kymppejä.

Vierailija
36/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina välillä lehdistön pitäisi julkaista kaikki huhut ja jopa perättömät ilmiannot, nyt ja joskus toiste taas pitäisi olla uutisoimatta mitään ettei kukaan vahingossa symppaa vääriä tahoja

No voi herra isä, ei kai nyt kukaan voi tässä sympatisoida pahoinpitelijöitä? Jos joukko isompia ja vanhempia lapsia pahoinpitelee 10-vuotiasta lasta, eikö se nyt ole selvää, että he toimivat väärin? Kamalaa aikaa elämme: mistä helvetistä tämä syrjintä ja rasismi kumpuavat? Ettekö yhtään häpeä.

Vierailija
37/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään pk-seudulla nuorisotyössä enkä valitettavasti ole yllättynyt tästä uutisesta. :(

Vierailija
38/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin yläasteella niin jos joku yläasteikäinen olisi piessyt jotain ala-asteikäistä niin varmasti olisi saanut koulussa muilta sakinhivutuksen. Toista on näköjään nykyisin.

Vierailija
39/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin ilmoituksen ja poliisin tiedotuksen välisiä ristiriitoja on esiintynyt paljon. Suhtautuisin vielä tässä vaiheessa jotakuinkin kriittisesti asiaan, vaikka en kiistä etteikö tapahtunut pitäisi paikkansa. Toivon tytölle kaikkea hyvää. Äidin ilmoitusta en purematta niele.

Eiköhän tuo äiti kerro ihan totuuden. Mikä syy itse mus limi ja ulkomaalaistaustaisella olisi ikäänkuin syytellä "omiaan" ja näin lisätä vihaa ma-muja kohtaan. Äiti nimenomaan painottaa että kyseessä ei ole kanta,suomalaisten ras istinen teko vaan nimenomaan musl.imiksi olisi tytön pitänyt tunnustautua ja kun näin ei osannut tehdä niin julmuudet alkoi. Kauhea kauhea tapaus. Sydän on kyllä tuon koko perheen luona- tälläistä ei saisi tapahtua yhdellekään lapselle.

Vierailija
40/45 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin yläasteella niin jos joku yläasteikäinen olisi piessyt jotain ala-asteikäistä niin varmasti olisi saanut koulussa muilta sakinhivutuksen. Toista on näköjään nykyisin.

Todellakin! Kuinka häpeällistä käydä pienen lapsen kimppuun. Ei Suomessa ennen tällaista tarvinnut pelätä!