Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nää nuorten kevytautot sopii nuorten ilmastokapinointiin

huvittaavaan
08.04.2019 |

Pitääkö nyt kaikilla nuorilla olla pian autot että ne pääsee ajeleen helpommin ympäri maata erilaisiin ilmastonmuutoshuolestuneisuus pippaloihin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevytautoja halusi Berner ym. Mun rippikouluikäinen lapseni pitää päätöstä käsittämättömänä.

Hän onkin äitiinsä tullut, yksinkertainen raukka.

Ai kun ihmettelee että 15-vuotiaat pääsee oikean auton rattiin ja vielä ilman ajo-opetusta? Hän ehkä tuntee ikätoverinsa paremmin kuin sinä. Tosin enhän minä oikeasti tiedä vaikka olisitkin joku kasiluokkalainen. Ruokavälkkä menossa?

Nyppää pää pois perseestä, ne pääsee jo nyt mopoauton rattiin.

Ymmärrätkö fysiikasta mitään? Mopoauton massa vs. henkilöauton massa? 45 km/h vs. 60 km/h?

Vierailija
22/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytauto on ihan normaali henkilöauto, ei todellakaan massaltaan erityisen kevyt, kevyt viittaa vain nopeuden rajoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevytautoja halusi Berner ym. Mun rippikouluikäinen lapseni pitää päätöstä käsittämättömänä.

Ai kun ihmettelee että 15-vuotiaat pääsee oikean auton rattiin ja vielä ilman ajo-opetusta? Hän ehkä tuntee ikätoverinsa paremmin kuin sinä. Tosin enhän minä oikeasti tiedä vaikka olisitkin joku kasiluokkalainen. Ruokavälkkä menossa?

Ymmärrätkö fysiikasta mitään? Mopoauton massa vs. henkilöauton massa? 45 km/h vs. 60 km/h?

Ristus näitä idiootteja. Massan ja turvavarusteiden takia ne turvallisempia juuri onkin. 

Vierailija
24/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun ihmettelee että 15-vuotiaat pääsee oikean auton rattiin ja vielä ilman ajo-opetusta? Hän ehkä tuntee ikätoverinsa paremmin kuin sinä. Tosin enhän minä oikeasti tiedä vaikka olisitkin joku kasiluokkalainen. Ruokavälkkä menossa?[/quote]

Nyppää pää pois perseestä, ne pääsee jo nyt mopoauton rattiin.[/quote]

Ymmärrätkö fysiikasta mitään? Mopoauton massa vs. henkilöauton massa? 45 km/h vs. 60 km/h?[/quote]

Ristus näitä idiootteja. Massan ja turvavarusteiden takia ne turvallisempia juuri onkin. [/quote]

Turvallisempia sille kuskille, joka liikennesäännöistä mitään tietämättä ja ehkä myös välittämättä jyrää jalankulkijat ja pyöräilijät.

Vierailija
25/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristus näitä idiootteja. Massan ja turvavarusteiden takia ne turvallisempia juuri onkin. 

Turvallisempia sille kuskille, joka liikennesäännöistä mitään tietämättä ja ehkä myös välittämättä jyrää jalankulkijat ja pyöräilijät.

Kyllä mautollakin saa jalankulkijan ja pyöräilijän jyrättyä kuoliaaksi.

Vierailija
26/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että nuoriso on ollut päättämässä kevytautoista?

Ei ole päätetty mistään mopoautojen käyttöpakosta.

Päätös käyttää mopoautoja on nuorison oma.

Vierailija
27/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljettajalle ja matkustajille. Muille oikea auto onkin sitten massansa ja vauhtinsa takia vaarallisempi.

Vierailija
28/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että nuoriso on itse ostanut mopoautonsa.

Vierailija
29/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessa kasarilla koulujen pihat oli aina täynnä fillareita.

Nyt niitä ei näy juuri ensinkään.

Vierailija
30/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljettajalle ja matkustajille. Muille oikea auto onkin sitten massansa ja vauhtinsa takia vaarallisempi.

Juuri näin pitää ollakin. Pysy sisätiloissa, jos autoja pelkäät.

Vierailija
31/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että se mopoauto ostetaan jos ei nuoriso ole sitä kovasti kinunnut.

Vierailija
32/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä liikun yleensä sen verran raskaalla kalustolla että hlöautotkin jäävät kakkoseksi.

Vierailija
33/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että se mopoauto ostetaan jos ei nuoriso ole sitä kovasti kinunnut.

Maaseudulla se ostetaan kulkemisen vuoksi melkein joka huusholliin, ilman kinuamista. Säästää nimittäin vanhempien aikaa reilusti.

Vierailija
34/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä liikun yleensä sen verran raskaalla kalustolla että hlöautotkin jäävät kakkoseksi.

Ihan vapaasti. Ei se mua pelota.

Vierailija
35/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmastonuoren haastattelun uutispätkässä. Nuoren sanoma oli suunnilleen seuraava: Tehkää jotakin, me jatketaan ilmastolakkoja niin kauan kunnes te teette jotakin.

Nuoren panos on siis istua per seellään, kun muut toimivat. Omista valinnoista olisi teininkin helppo aloittaa. Ei lentomatkoja, lihansyönnin vähentäminen, ei mopoilua tai autoilua, koulu- ja harrastusmatkat pyörällä, kävellen tai julkisilla. Teollista liharuokaa syöviä lemmikkejä ei pidetä ja tupakointi on tietenkin ehdoton nounou. Siitä se lähtee.

Vierailija
36/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella edesvastuutonta, että 15-vuotiaat, joiden ajattelukyky ja taito muiden huomioimiseen ei todellakaan ole huipussaan saavat lähteä tuosta vaan liikenteen sekaan. 18-vuotiailta täysi-ikäisiltä vaaditaan kutenkin pitkä autokoulu teoria- ja ajotunteineen.

Vierailija
37/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella edesvastuutonta, että 15-vuotiaat, joiden ajattelukyky ja taito muiden huomioimiseen ei todellakaan ole huipussaan saavat lähteä tuosta vaan liikenteen sekaan. 18-vuotiailta täysi-ikäisiltä vaaditaan kutenkin pitkä autokoulu teoria- ja ajotunteineen.

Tässä on kyllä jännä ristiriita. Samoilla vehkeillä ajetaan samassa liikenteessä samoilla nopeuksilla. Nuorimmat saavat ajaa ilman ajo-opetusta ja täysi-ikäisiltä vaaditaan kuljettajatutkinto. Mutta läpu meni vaan eduskunnassa tämäkin idiotismi.

Vierailija
38/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä jännä ristiriita. Samoilla vehkeillä ajetaan samassa liikenteessä samoilla nopeuksilla. Nuorimmat saavat ajaa ilman ajo-opetusta ja täysi-ikäisiltä vaaditaan kuljettajatutkinto. Mutta läpu meni vaan eduskunnassa tämäkin idiotismi.

Anne Berner sai paljon pahaa aikaan. Berner on Suomen 101,5-vuotisen itsenäisen historian kaikkein eniten pahaa aikaansaanut ministeri.

(sen todistaa jo sekin, että numerot, jotka minun täytyy naputella saadakseni tämän kommenttini palstalle ovat kuusi kuusi kuusi...)

Vierailija
39/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ilmastonuoren haastattelun uutispätkässä. Nuoren sanoma oli suunnilleen seuraava: Tehkää jotakin, me jatketaan ilmastolakkoja niin kauan kunnes te teette jotakin.

Nuoren panos on siis istua per seellään, kun muut toimivat. Omista valinnoista olisi teininkin helppo aloittaa. Ei lentomatkoja, lihansyönnin vähentäminen, ei mopoilua tai autoilua, koulu- ja harrastusmatkat pyörällä, kävellen tai julkisilla. Teollista liharuokaa syöviä lemmikkejä ei pidetä ja tupakointi on tietenkin ehdoton nounou. Siitä se lähtee.

Olet täysin oikeassa. Odotin edes jonkun toimittajan, joka norkoili näissä mielenosoituspaikoissa kysyvän, että ette kai te ikinä enää lähde Thaimaan lomille tai muille kaukomatkoille lentokoneella (se olisi minulle ollut kysymys nro yksi, jos toimittaja olisin ollut), mutta ei yksikään sitä kysynyt. En ainakaan minä nähnyt sellaista pätkää tv.stä, ja olin tosi pettynyt. Sillä itsestähän se muutos lähtee, ja lentopetroli on se kaikkein saastuttavin ja ilmastoa muuttavin asia maailmassa, ja lentomatkoja tehdään kohtuuttoman paljon. Ei paljon kannata olla koulusta poissa mielenosoituksissa, jos ei sitäkään asiaa tiedä. Mielenosoituksia seuraavaksi lentoasemille, kiitos, ei mihinkään kirjastojen eteen, kuten Turussa kävi.

Vierailija
40/42 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eri persoonat ovat kiinnostuneita ilmastoasioista ja eri persoonat autoilla huvittelusta. Menee tyyliin vihreät vs. kokoomus.