Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritän ihmisten älykkyysosamäärän säänmukaisen pukeutumisen perusteella

Vierailija
08.04.2019 |

Talven läpi ovat teinit vedelleet nilkat ja kaulat paljaina, tässä ei ole mitään uutta. Viime viikkoina on näkynyt myös 20+-ikäistä väkeä samoissa tamineissa. Kolmekymppisillä ja siitä ylöspäin kittanoita kevättakkeja ja paljaat päät. Hymähtelen kun värjöttelevät samalla pysäkillä, silminnähden epämukavaa oloa tuntien. Mikä palikka puuttuu päästä kun ulkonäkö menee terveyden edelle?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas hupparin perusteella

Joo, ne huppupäiset näyttää rosvoilta.

Vierailija
22/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talven läpi ovat teinit vedelleet nilkat ja kaulat paljaina, tässä ei ole mitään uutta. Viime viikkoina on näkynyt myös 20+-ikäistä väkeä samoissa tamineissa. Kolmekymppisillä ja siitä ylöspäin kittanoita kevättakkeja ja paljaat päät. Hymähtelen kun värjöttelevät samalla pysäkillä, silminnähden epämukavaa oloa tuntien. Mikä palikka puuttuu päästä kun ulkonäkö menee terveyden edelle?

Uuuuh, sinä olet niin paljon parempi kuin kaikki muut! Ja nyt tässä oikein julkiesti paistattelet omassa erinomaisuudessasi.

Lisäpontta siitä että kuvittelet kaikkitietävästi kaikkien tuntevan kylmää ja kuumaa samoin kuin sinä tunnet.

Istuin eilen bussissa kevättakissa, ilman huivia ja minulla oli kuuma. Kun taas eräs toinen oli talvitakissa, huivi tiukasti kaulassa ja pipo päässä.

Hah, vanha riidankylväjä saapui ketjuun.

Täsmensin jo ylempänä tarkoittavani heitä, joiden yleisolemuksesta ja ilmeistä näkee selvästi epämukavan olon.

Ap

Aaa..trolli, jonka mukaan olen riidankylväjä jos olen eri mieltä.

Jatka vaan näitä provosoivasti omaa paremmuuttasi esiintuovien aloituksien tekemistä ja kuvittele että juuri sinä et koskaan ikinä aloita mitään.

Kyllä sinun vuorovaikutustaitosi ovat tulleet tunnetuksi muissakin yhteyksissä. Tähänkin ketjuun hyökkäsit jollain uuuh-haastamisella vaikka kukaan muu ei tuollaista tässä ole harjoittanut. Älä viitsi olla lapsellinen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuuh, sinä olet niin paljon parempi kuin kaikki muut! Ja nyt tässä oikein julkiesti paistattelet omassa erinomaisuudessasi.

Lisäpontta siitä että kuvittelet kaikkitietävästi kaikkien tuntevan kylmää ja kuumaa samoin kuin sinä tunnet.

Istuin eilen bussissa kevättakissa, ilman huivia ja minulla oli kuuma. Kun taas eräs toinen oli talvitakissa, huivi tiukasti kaulassa ja pipo päässä.

Täsmensin jo ylempänä tarkoittavani heitä, joiden yleisolemuksesta ja ilmeistä näkee selvästi epämukavan olon.

Ap

Jatka vaan näitä provosoivasti omaa paremmuuttasi esiintuovien aloituksien tekemistä ja kuvittele että juuri sinä et koskaan ikinä aloita mitään.

Kyllä sinun vuorovaikutustaitosi ovat tulleet tunnetuksi muissakin yhteyksissä. Tähänkin ketjuun hyökkäsit jollain uuuh-haastamisella vaikka kukaan muu ei tuollaista tässä ole harjoittanut. Älä viitsi olla lapsellinen.

Ap

Ja taas se alkaa, blaa blaa blaa. Missä yhteyksissä?

Sen lisäksi että kuvittelet voivasi ulottaa valtasi muiden ihmisten pukeutumiseen, sinä kuvittelet voivasi määrätä miten minä ilmaisen itseäni.

Kyllä se olet sinä jolta puuttuu palikoita.

Vierailija
24/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teininäkin niin mukavuudenhaluinen, että pukeuduin lämpimästi talvella. Ja muutenkin aina sään mukaan.

Olenko vielä älykkäämpi kuin ap?

Mutta jos totta puhutaan, niin onhan se vähän hassua, kun kaverini ohuessa collegetakissa, ilman pipoa, käsineitä tai edes kaulaliinaa, hytisee bussipysäkillä ja kiroilee, kun bussi on myöhässä. Itselläni oli talvivaatteet kaikilla mausteilla. Tämä siis viime kuun alussa.

Toisaalta omat takkini on jo aika kulahtaneet, että oma tyylimokansa sekin.

Vierailija
25/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sen lisäksi että kuvittelet voivasi ulottaa valtasi muiden ihmisten pukeutumiseen, sinä kuvittelet voivasi määrätä miten minä ilmaisen itseäni.

Jos sinulla ei ole mitään rakentavaa lisättävää ketjuun, ole kiltti ja mene lukemaan jotakin muuta. Pilaat TAAS ketjun omalla vaahtoamisellasi. Tuli jo selväksi, ettei asia koske sinua.

Ap

Vierailija
26/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos sinulla ei ole mitään rakentavaa lisättävää ketjuun, ole kiltti ja mene lukemaan jotakin muuta. Pilaat TAAS ketjun omalla vaahtoamisellasi. Tuli jo selväksi, ettei asia koske sinua.

Ap

Sinun yleisolemuksesta ja ajatuksistasi muita kohtaan näkee selvästi sinun ikävän olon.

Vierailija
27/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kittanat kevättakit voi johtua siitä, että monilla on taipumusta lihoa talven aikana ja laihtua keväällä. Mutta muuten liian pienet takit on jotain sellasta, jota en vaan käsitä. Takki kun ei yhtään jousta, niin on tosi epämiellyttävä päällä.

Vierailija
28/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että hupparinkäyttäjät on älykkäitä? 🤗

Vierailija
29/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että hupparinkäyttäjät on älykkäitä? 🤗

Ohis, mutta on huppareita ja sitten on huppareita. Kokonaisuus ratkaisee ja tietysti se, missä ollaan. Huppari ulkona leikkipuistossa lasten kanssa on täysin normaalia. Huppari ravintolaillallisella tai häissä (kuten mieheni serkulla meidän häissämme) ei ole ok.

Ja roikkuvat housut, kulahtaneet lenkkarit/tennarit, likainen lippis ja hupparin huppu lippiksen päällä = narkki, tai ainakin ongelmakimppu. Pysyn kaukana.

Vierailija
30/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava tekee pikkupakkasella lumityöt t-paidassa ja verkkareissa, ei palele. Toiset on kuumempia sisäisesti.

Vierailija
31/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologos kirjoitti:

Minä määrittelen ihmisen älykkyyttä osin myös persoonallisuuden kautta. Aloittajaa kuvailisin joustamattomana persoonana. Älykkyystesteillä mittaan perinteistä älykkyyttä.

T. Ehta psykologitäti

Millainen on 'joustamaton persoona' psykologisin termein? Eivätkö kuvailemani tapaukset ole sellaisia myös? Tyylistä ei tingitä vaikka nivelet tulehtuisivat? En ole riitaa haastamassa, ihan vaan utelias.

Ap

Joustamattomuutta olin havaitsevinani siinä, että aloituksessa närkästyttiin toisten tavassa toimia ja pukeutua. Joustavaa olisi oman näkemykseni mukaan yrittää ymmärtää tuomitsematta. Kulttuurin tuntemus, omankin sellainen, ja sen hyväksyminen sellaisenaan olisi kai joustavaa. Sen tunnistaminen, että ihminen on kokeillut vaatteillaan iät ja ajat. Välillä muoti ei ole järkevää. On myös kulttuureja, joissa kannetaan raskaita koruja, tehdään kipeitä lävistyksiä jne., vaikka ne eivät ole järkeviä ratkaisuja vaan pelkästään kauneuteen liittyvää tai arvon näyttämistä. Pukeutumisen yhdistäminen älykkyyteen on mielestäni hieman joustamatonta/ymmärtämätöntä.

T. Se ehta psykologi, joka kyllä pukeutuu säänmukaisesti, mutta yrittää olla tuomitsematta muita :)

Terapeuttini haukkui surutta nuoret, jotka palelluttavat itsensä väärin vaattein. Sinun kannattaisi olla yhtä rohkea työssäsi :)

Vierailija
32/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista nyt kuitenkin että ihmiset on yksilöitä ja kaikki ei palele samassa lämpötilassa kuin sinä.

Mulla tais olla koko talvena pipo päässä ehkä 5 kertaa, siis silloin kun ulkoilin 10 min kauemmin ja takin hylkäsin tältä keväältä jo 2 viikkoa sitten, siellä se lojuu auton takapenkillä pipon ja hanskojen alla jos tulee tarve. Mies kulkee samaan aikaan 3 pitkillä housuilla....

Eipähän sitä omaa hölmöyttään havaitse sen jälkeen kun aivot on päässeet kerran  jäätymään.

Vierailija
33/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava tekee pikkupakkasella lumityöt t-paidassa ja verkkareissa, ei palele. Toiset on kuumempia sisäisesti.

Lapsena mummolassa ihmettelin kun naapuruston ukot vetivät lenkkiä yläpelti paljaana. Pipo oli joka äijällä kuitenkin päässä. Mummo totesi että karaisevat itseään. Tätä en tällä ketjulla kuitenkaan hakenut.

Ap

Vierailija
34/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas mielenkiintoista! Kerro toki lisää.

Mielelläni, tätä ilmiötä olen kummastellut hyvän aikaa. Nuoruusvuosina tuli itsekin mentyä tyyli edellä, mutta jo ennen täysi-ikäistymistä olivat realiteetit terveenä ja toimintakykyisenä säilymisestä jääneet päähän. Mikä ihmeen kumma saa jonkun lähtemään ulos ovesta kerrassaan liian vähissä vaatteissa? Kertokaa!

Ap

Jos kuljen bussilla töihin, niin tällä hetkell on aamulla nollakeli ja iltapäivällä +14. Voin ihan hyvin olla hieman kylmissäni sen 5 min mitä odotan aamulla bussia, kuin vaihtoehtona paahtua linja-autossa kuumissa talvivaatteissa ja sama iltapäivällä.

Vierailija
35/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen haastenainen sinä olet? Ikää 14? Missä ap väittää olevansa jotenkin erinomaisempi? Yleistä ihmettelyä vaikuttaisi olevan. Kummallista uhoamista.

Vierailija
36/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kuuma vaikka ulkona olisi -10 astetta, kuljen aina takki auki. Monta viikkoa on jo tarjennut ohuella takilla ja t-paidalla. Jännä kun jotkut ei ymmärrä että ihmisiä on erilaisia. 

Vierailija
37/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologos kirjoitti:

Minä määrittelen ihmisen älykkyyttä osin myös persoonallisuuden kautta. Aloittajaa kuvailisin joustamattomana persoonana. Älykkyystesteillä mittaan perinteistä älykkyyttä.

T. Ehta psykologitäti

Millainen on 'joustamaton persoona' psykologisin termein? Eivätkö kuvailemani tapaukset ole sellaisia myös? Tyylistä ei tingitä vaikka nivelet tulehtuisivat? En ole riitaa haastamassa, ihan vaan utelias.

Ap

Joustamattomuutta olin havaitsevinani siinä, että aloituksessa närkästyttiin toisten tavassa toimia ja pukeutua. Joustavaa olisi oman näkemykseni mukaan yrittää ymmärtää tuomitsematta. Kulttuurin tuntemus, omankin sellainen, ja sen hyväksyminen sellaisenaan olisi kai joustavaa. Sen tunnistaminen, että ihminen on kokeillut vaatteillaan iät ja ajat. Välillä muoti ei ole järkevää. On myös kulttuureja, joissa kannetaan raskaita koruja, tehdään kipeitä lävistyksiä jne., vaikka ne eivät ole järkeviä ratkaisuja vaan pelkästään kauneuteen liittyvää tai arvon näyttämistä. Pukeutumisen yhdistäminen älykkyyteen on mielestäni hieman joustamatonta/ymmärtämätöntä.

T. Se ehta psykologi, joka kyllä pukeutuu säänmukaisesti, mutta yrittää olla tuomitsematta muita :)

Terapeuttini haukkui surutta nuoret, jotka palelluttavat itsensä väärin vaattein. Sinun kannattaisi olla yhtä rohkea työssäsi :)

Kiitos vinkistä, mutta tällaista rohkeutta en kyllä ole työhöni lisäämässä. Samalla logiikalla minun tulisi työssäni haukkua kaikki minusta poikkeavat yksilöt-ulkomaalaiset, punkkarit, hevarit jne. Tätä työtä ei voisi tehdä yrittämättä olla ymmärtäväinen kaikkia kohtaan.

Vierailija
38/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologos kirjoitti:

T. Ehta psykologitäti

Ap

"F60.5 VAATIVA PERSOONALLISUUS

Tästä persoonallisuushäiriöstä kärsivällä on korostunut järjestyksen, täydellisyyden ja kontrollin tarve joustavuuden, avoimuuden ja tehokkuuden kustannuksella. Henkilö on ylitunnollinen ja joustamaton moraalisissa ja arvoihin liittyvissä asioissa, keskittyy korosteisesti yksityiskohtiin, sääntöihin ja aikatauluihin ja omistautuu työlle harrastusten ja ystävyyssuhteiden kustannuksella. Vaativat ihmiset ovat myös usein omistautuneet työlleen.

Vaativat piirteet johtavat usein uupumiseen varsinkin elämänmuutosten ja stressitilanteiden yhteydessä. Muutokset työpaikalla tai tavallista tiukemmat aikataulut uuvuttavat herkästi vaativasta persoonallisuushäiriöstä kärsivän. Tästä saattaa seurata masennusta tai ahdistuneisuutta. Ihmisen vanhetessa saattaa käydä niin, että voimavarat eivät enää, toisin kuin nuorempana, riitä täyttämään yliviritettyjä vaatimuksia. Tästä saattaa seurata oireilua, jota on vaikea saada hallintaan.

Vaativille persoonallisuuksille ovat usein helpoimpia sellaiset ympäristöt, jotka sallivat tai jopa tukevat sääntöihin suuntautuneisuutta ja täydellisyyden tavoittelua."

Kaikki eivät palele, jos sinä palelet, eikä kaikilla ole hiki samaan aikaan kuin sinulla.

Tuosta paljaat nilkat - jauhamisesta voisi päätellä, että olet taipuvainen pakkomielteisiin.

Vierailija
39/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas mielenkiintoista! Kerro toki lisää.

Mielelläni, tätä ilmiötä olen kummastellut hyvän aikaa. Nuoruusvuosina tuli itsekin mentyä tyyli edellä, mutta jo ennen täysi-ikäistymistä olivat realiteetit terveenä ja toimintakykyisenä säilymisestä jääneet päähän. Mikä ihmeen kumma saa jonkun lähtemään ulos ovesta kerrassaan liian vähissä vaatteissa? Kertokaa!

Ap

Jos kuljen bussilla töihin, niin tällä hetkell on aamulla nollakeli ja iltapäivällä +14. Voin ihan hyvin olla hieman kylmissäni sen 5 min mitä odotan aamulla bussia, kuin vaihtoehtona paahtua linja-autossa kuumissa talvivaatteissa ja sama iltapäivällä.

Vaihtoehtona on tietysti ottaa se aamuinen aluspaita pois välistä iltapäivällä, mutta palstaa lukeneena tiedän, että laukkua ei voi pitää missään nimessä mukana.

Vierailija
40/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäpä tuli mieleen se tähtitieteen professori joka on älynsä moneen kertaan todistanut mutta jolla on arjessa mukana avustaja juuri näiden arkisten asioiden, kuten pukeutumisen ja syömisen sujuvoittamiseksi... Äo ja käytännöllisyys ovat kaksi eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän