Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritän ihmisten älykkyysosamäärän säänmukaisen pukeutumisen perusteella

Vierailija
08.04.2019 |

Talven läpi ovat teinit vedelleet nilkat ja kaulat paljaina, tässä ei ole mitään uutta. Viime viikkoina on näkynyt myös 20+-ikäistä väkeä samoissa tamineissa. Kolmekymppisillä ja siitä ylöspäin kittanoita kevättakkeja ja paljaat päät. Hymähtelen kun värjöttelevät samalla pysäkillä, silminnähden epämukavaa oloa tuntien. Mikä palikka puuttuu päästä kun ulkonäkö menee terveyden edelle?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mielenkiintoista! Kerro toki lisää.

Vierailija
2/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas hupparin perusteella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas mielenkiintoista! Kerro toki lisää.

Mielelläni, tätä ilmiötä olen kummastellut hyvän aikaa. Nuoruusvuosina tuli itsekin mentyä tyyli edellä, mutta jo ennen täysi-ikäistymistä olivat realiteetit terveenä ja toimintakykyisenä säilymisestä jääneet päähän. Mikä ihmeen kumma saa jonkun lähtemään ulos ovesta kerrassaan liian vähissä vaatteissa? Kertokaa!

Ap

Vierailija
4/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, täällä Etelä-Helsingissä kuvaamasi hömelöys kukoistaa. Näkeehän sen jo siitä, kuinka paljon hipsterit maksavat asumisesta, ei kukaan viisas niin tekisi.

Vierailija
5/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, täällä Etelä-Helsingissä kuvaamasi hömelöys kukoistaa. Näkeehän sen jo siitä, kuinka paljon hipsterit maksavat asumisesta, ei kukaan viisas niin tekisi.

Niin kallis asuminen ja päivittäinen kurkumalatte, ettei kunnon vaatteisiin ole varaa? Hmm. Voi poloisia.

Ap

Vierailija
6/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelen ihmisen älykkyyttä osin myös persoonallisuuden kautta. Aloittajaa kuvailisin joustamattomana persoonana. Älykkyystesteillä mittaan perinteistä älykkyyttä.

T. Ehta psykologitäti

Vierailija
7/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt kuitenkin että ihmiset on yksilöitä ja kaikki ei palele samassa lämpötilassa kuin sinä.

Mulla tais olla koko talvena pipo päässä ehkä 5 kertaa, siis silloin kun ulkoilin 10 min kauemmin ja takin hylkäsin tältä keväältä jo 2 viikkoa sitten, siellä se lojuu auton takapenkillä pipon ja hanskojen alla jos tulee tarve. Mies kulkee samaan aikaan 3 pitkillä housuilla....

Vierailija
8/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologos kirjoitti:

Minä määrittelen ihmisen älykkyyttä osin myös persoonallisuuden kautta. Aloittajaa kuvailisin joustamattomana persoonana. Älykkyystesteillä mittaan perinteistä älykkyyttä.

T. Ehta psykologitäti

Millainen on 'joustamaton persoona' psykologisin termein? Eivätkö kuvailemani tapaukset ole sellaisia myös? Tyylistä ei tingitä vaikka nivelet tulehtuisivat? En ole riitaa haastamassa, ihan vaan utelias.

Ap

Vierailija
9/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa näin jonkun tatuoidun ja ilmeisesti hormoneilla pumpatun perheenisän t-paidassa, shortseissa ja sandaaleissa Prismassa.

Tiuski ja huusi hyvin ikävän kuulosesti pojallen, tuli tosi ikävät vibat siitä perheestä ja ei varmaan oo herkkua lapsilla se elämä. :(

Vierailija
10/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talven läpi ovat teinit vedelleet nilkat ja kaulat paljaina, tässä ei ole mitään uutta. Viime viikkoina on näkynyt myös 20+-ikäistä väkeä samoissa tamineissa. Kolmekymppisillä ja siitä ylöspäin kittanoita kevättakkeja ja paljaat päät. Hymähtelen kun värjöttelevät samalla pysäkillä, silminnähden epämukavaa oloa tuntien. Mikä palikka puuttuu päästä kun ulkonäkö menee terveyden edelle?

Uuuuh, sinä olet niin paljon parempi kuin kaikki muut! Ja nyt tässä oikein julkiesti paistattelet omassa erinomaisuudessasi.

Lisäpontta siitä että kuvittelet kaikkitietävästi kaikkien tuntevan kylmää ja kuumaa samoin kuin sinä tunnet.

Istuin eilen bussissa kevättakissa, ilman huivia ja minulla oli kuuma. Kun taas eräs toinen oli talvitakissa, huivi tiukasti kaulassa ja pipo päässä.

Vierailija
11/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä takissa tuolla pitäisi liikkua, jos päivällä on lämpöä lähemmäs +10? 

Vierailija
12/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä liittyy enemmänkin suomalaisuuteen kuin älykkyysosamäärään.

Kun on kerran kevät/kesä niin pukeudutaan niinkuin keväällä/kesällä säästä huolimatta.

Vierailija
13/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuuh, sinä olet niin paljon parempi kuin kaikki muut! Ja nyt tässä oikein julkiesti paistattelet omassa erinomaisuudessasi.

Lisäpontta siitä että kuvittelet kaikkitietävästi kaikkien tuntevan kylmää ja kuumaa samoin kuin sinä tunnet.

Istuin eilen bussissa kevättakissa, ilman huivia ja minulla oli kuuma. Kun taas eräs toinen oli talvitakissa, huivi tiukasti kaulassa ja pipo päässä.

Hah, vanha riidankylväjä saapui ketjuun.

Täsmensin jo ylempänä tarkoittavani heitä, joiden yleisolemuksesta ja ilmeistä näkee selvästi epämukavan olon.

Ap

Vierailija
14/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologos kirjoitti:

T. Ehta psykologitäti

Millainen on 'joustamaton persoona' psykologisin termein? Eivätkö kuvailemani tapaukset ole sellaisia myös? Tyylistä ei tingitä vaikka nivelet tulehtuisivat? En ole riitaa haastamassa, ihan vaan utelias.

Ap

Joustamattomuutta olin havaitsevinani siinä, että aloituksessa närkästyttiin toisten tavassa toimia ja pukeutua. Joustavaa olisi oman näkemykseni mukaan yrittää ymmärtää tuomitsematta. Kulttuurin tuntemus, omankin sellainen, ja sen hyväksyminen sellaisenaan olisi kai joustavaa. Sen tunnistaminen, että ihminen on kokeillut vaatteillaan iät ja ajat. Välillä muoti ei ole järkevää. On myös kulttuureja, joissa kannetaan raskaita koruja, tehdään kipeitä lävistyksiä jne., vaikka ne eivät ole järkeviä ratkaisuja vaan pelkästään kauneuteen liittyvää tai arvon näyttämistä. Pukeutumisen yhdistäminen älykkyyteen on mielestäni hieman joustamatonta/ymmärtämätöntä.

T. Se ehta psykologi, joka kyllä pukeutuu säänmukaisesti, mutta yrittää olla tuomitsematta muita :)

Vierailija
15/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista nyt kuitenkin että ihmiset on yksilöitä ja kaikki ei palele samassa lämpötilassa kuin sinä.

Mulla tais olla koko talvena pipo päässä ehkä 5 kertaa, siis silloin kun ulkoilin 10 min kauemmin ja takin hylkäsin tältä keväältä jo 2 viikkoa sitten, siellä se lojuu auton takapenkillä pipon ja hanskojen alla jos tulee tarve. Mies kulkee samaan aikaan 3 pitkillä housuilla....

Tämä on aivan totta, mutta kuten jo mainitsin, värjöttelijöiden ilmeet ovat usein niin tuskaisia etten millään voi kuvitella heidän oloaan mukavaksi. Kuumakallet ovat erikseen.

Vierailija
16/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*koreillut

Vierailija
17/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 tulleet läpsyttelevät varvastossuissa talvellakin. Eikä ole köyhyydestä kysymys, koska KELÁ kustantaa kaiken mahdollisen.

Vierailija
18/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologos kirjoitti:

T. Ehta psykologitäti

Ap

Joustamattomuutta olin havaitsevinani siinä, että aloituksessa närkästyttiin toisten tavassa toimia ja pukeutua. Joustavaa olisi oman näkemykseni mukaan yrittää ymmärtää tuomitsematta. Kulttuurin tuntemus, omankin sellainen, ja sen hyväksyminen sellaisenaan olisi kai joustavaa. Sen tunnistaminen, että ihminen on kokeillut vaatteillaan iät ja ajat. Välillä muoti ei ole järkevää. On myös kulttuureja, joissa kannetaan raskaita koruja, tehdään kipeitä lävistyksiä jne., vaikka ne eivät ole järkeviä ratkaisuja vaan pelkästään kauneuteen liittyvää tai arvon näyttämistä. Pukeutumisen yhdistäminen älykkyyteen on mielestäni hieman joustamatonta/ymmärtämätöntä.

T. Se ehta psykologi, joka kyllä pukeutuu säänmukaisesti, mutta yrittää olla tuomitsematta muita :)

Kaitpa se ärsyttää että ehdoin tahdoin asetetaan itsensä alttiiksi sairastumiselle kun ei olisi pakko. Kiitos asiallisesta kommentoinnista!

Ap

Vierailija
19/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, vanha riidankylväjä saapui ketjuun.

Täsmensin jo ylempänä tarkoittavani heitä, joiden yleisolemuksesta ja ilmeistä näkee selvästi epämukavan olon.

Ap

Aaa..trolli, jonka mukaan olen riidankylväjä jos olen eri mieltä.

Jatka vaan näitä provosoivasti omaa paremmuuttasi esiintuovien aloituksien tekemistä ja kuvittele että juuri sinä et koskaan ikinä aloita mitään.

Vierailija
20/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan totta, mutta kuten jo mainitsin, värjöttelijöiden ilmeet ovat usein niin tuskaisia etten millään voi kuvitella heidän oloaan mukavaksi. Kuumakallet ovat erikseen.

Jaa, mulla olis epämukava ja tuskasia olo siit että joutuu seisoskelmaan pysäkillä ja bussissa jonkun muun saneleman aikataulun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä