Belgialaiset miehet
Ovatko belgialaiset miehet lyhyempiä keskimäärin kuin suomalaiset? Olen 175cm pitkä ja asun Brysselissä. Tunnen itseni pitemmäksi, kuin valtaosa ikäisistäni miehistä. Kantabelgialaiset miehet ovat jotenkin suht pieniä ja sirorakenteisia. Vai kuvittelenko?
Kommentit (20)
Brysselissähän olen tavannut enemmän ulkomaalaistaustaisia ihmisiä, kuin oikeita(?) belgialaisia. Brysseliläiset ovat yleensä juuri niitä lyhyitä, mutta jos olisit muualla päin Belgiaa, niin huomaat, että ne ovatkin aika pitkiä.
Muistan yhden Youtube-videon, minkä aiheena oli ihmisten pituus eri maissa. Belgialaiset sijoittuivat numerolle 2, ja hollantilaiset sijalle 1. Suomalaisetkin sijoittuivat aika korkealle, mutta ei näin korkealle, minkä kyllä huomaa, kun täällä kävelee. ;) Tietenkin ne tutkimukset voi olla väärässä, mutta ajattelinpa nyt sen kuitenkin sanoa.
"Sirorakenteisia"? Meinaat varmaan (toivottavasti) niitä aasialaisia...
Vierailija kirjoitti:
Brysselissähän olen tavannut enemmän ulkomaalaistaustaisia ihmisiä, kuin oikeita(?) belgialaisia. Brysseliläiset ovat yleensä juuri niitä lyhyitä, mutta jos olisit muualla päin Belgiaa, niin huomaat, että ne ovatkin aika pitkiä.
Muistan yhden Youtube-videon, minkä aiheena oli ihmisten pituus eri maissa. Belgialaiset sijoittuivat numerolle 2, ja hollantilaiset sijalle 1. Suomalaisetkin sijoittuivat aika korkealle, mutta ei näin korkealle, minkä kyllä huomaa, kun täällä kävelee. ;) Tietenkin ne tutkimukset voi olla väärässä, mutta ajattelinpa nyt sen kuitenkin sanoa.
Meinaat varmaan "Average human height by country (2020) | Height comparison" -videota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhden Youtube-videon, minkä aiheena oli ihmisten pituus eri maissa. Belgialaiset sijoittuivat numerolle 2, ja hollantilaiset sijalle 1. Suomalaisetkin sijoittuivat aika korkealle, mutta ei näin korkealle, minkä kyllä huomaa, kun täällä kävelee. ;) Tietenkin ne tutkimukset voi olla väärässä, mutta ajattelinpa nyt sen kuitenkin sanoa.Meinaat varmaan "Average human height by country (2020) | Height comparison" -videota?
Nappiin meni!:0
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin videossa sama juttu: "Top 20 countries with the tallest men - How height has changed over 100 years"
Mulla on sama mielikuva. Viime vuonna olin Brysselissä 3 kuukautta ja tein saman havainnon, et belgialaiset 20-40 vuotiaat miehet vaikuttivat jotenkin lyhyiltä, itse 176 cm pitkänä miehenä tunsin jotenkin itseni jätiksi. Ruumiinrakenteelta eroavat kyllä meistä viikingeistä. Ovat enemmän hoikkia ja jänteviä, kun me pohjoismaalaiset ollaan rotevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhden Youtube-videon, minkä aiheena oli ihmisten pituus eri maissa. Belgialaiset sijoittuivat numerolle 2, ja hollantilaiset sijalle 1. Suomalaisetkin sijoittuivat aika korkealle, mutta ei näin korkealle, minkä kyllä huomaa, kun täällä kävelee. ;) Tietenkin ne tutkimukset voi olla väärässä, mutta ajattelinpa nyt sen kuitenkin sanoa.Tässäkin videossa sama juttu: "Top 20 countries with the tallest men - How height has changed over 100 years"
Ihmettelin tuota Irlannin sijoitusta. Briteissä ja Irlannissa on sellaisia hobitteja (,mutta myös täällä Suomessa).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama mielikuva. Viime vuonna olin Brysselissä 3 kuukautta ja tein saman havainnon, et belgialaiset 20-40 vuotiaat miehet vaikuttivat jotenkin lyhyiltä, itse 176 cm pitkänä miehenä tunsin jotenkin itseni jätiksi. Ruumiinrakenteelta eroavat kyllä meistä viikingeistä. Ovat enemmän hoikkia ja jänteviä, kun me pohjoismaalaiset ollaan rotevia.
"Meistä viikingeistä". Juu, Länsi- ja Etelä-Suomessa on kyllä pitempää porukkaa, jos verrattaisiin Itä-, Keski- ja Pohjoissuomalaisiin. Mutta siltikään en laskisi meitä "viikingeiksi". Me ei olla germaaneja!
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu sinullekkin... Brysseliläiset ovat suurimmalta osalta ulkomaalaistaustaisia, esim. Afrikkalaiset, aasialaiset ja lähi-itäläiset ovat pieniä ja siroja. Jos sinä(kin) menisit muualle Belgiaan, huomaat sen, että he (oikeat belgialaiset) ovat pitkää kansaa.
Valloitti ovat lyhyehköjä, mutta flaamit pitkiä, kuten hollantilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Valloitti ovat lyhyehköjä, mutta flaamit pitkiä, kuten hollantilaiset.
Vallonit ovat lyhyehköjä, kuten ranskalaiset, mutta flaamit pitkiä, kuten hollantilaiset.
Olen tavannut yhtä paljon niitä pitkiä flaamin-, ranskan-, ja saksankielisellä alueella.
Juups, ovat lyhyitä. Älkää luottako noihin "pituus eri maissa" -videoihin! Serbithän on maailman pisin kansa hollantilaisten kanssa, eivätkä mitkään lyhyet belgit. En tiedä mistä ne tiedot on tulleet... Bullshit
Ainakin Hercule Poirot on melko lyhyt mieheksi.
Ap 175 cm pitkänä naisena on melkoinen honkkeli maailman mittakaavassa, joten ei ihme jos tuntee itsensä amazoniksi.
Ainakin belgialaisilla on keskimäärin suurempi siitin kuin suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin belgialaisilla on keskimäärin suurempi siitin kuin suomalaisilla.
Ei ole. Belgialaisilla on itse asiassa Euroopan pienimmät. -faktaa-
On ne kai aavistuksen verran. Suomalaiset on aika pitkää kansaa.