Lahti vai Jyväskylä - kumpaan muuttaisit jos olisi pakko?
Lahti lähempänä stadia mutta ankeampi, Jyväskylässä kivoja asuntoja mutta onko mitään muuta... Muuttoa harkitsen mahdollisesti jompaankumpaan.
Kommentit (31)
Jos Jyväskylän etäisyys ei haittaa, niin ehdottomasti se. Tunnelma ihan jotain muuta kuin Lahdessa -joka nyt vain on juuri niin ankea kuin olettaa voi. Lahden ainoa plussa on pääkaupunkiseudun läheisyys. Riittääkö se..?
Jyväskylä on yliopistokaupunki, joten ihan ehdottomasti se.
Loppujen lopuksi aika samanlaisia kaupunkeja kumpikin. Jyväskylän plussana ehkä yliopisto, Lahden taas sijainti. Kummassakin on rauhallisia, luonnonläheisiä asuinalueita lähellä metsää ja järviä. Kummastakin kokemusta.
Riippuu tietysti siitä kummasta saisin paremman työpaikan. Muuten Lahteen, koska sieltä pääsee tunnissa Helsinkiin. Lahdessakin on ihan hyviä alueita. Jyväskylä on tosin vaikuttanut viihtyisältä kun olen käynyt, mummoni asui siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti täynnä narkkareita ainakin. Jyväskylä kaunis kiva mesta.
Mistä tämän keksit? Oletko edes asunut Lahdessa? Eiköhän niitä narkkeja löydy huomattavasti enemmän sieltä kehä kolmosen sisäpuolelta kuin täältä Lahdesta. Oikeasti Lahti on kiva ja rauhallinen pikkukaupunki, jossa paljon puistoja ja loistavat ulkoilumaastot.
Myös Jyväskylä kiva kaupunki ainakin kesäisin.
Lahden huumeongelma on itse asiassa tilastollisestikin suuri verrattuna muihin suuriin kaupunkeihin. Tästä on on ollut paljon puhetta viime aikoina.
Jos joku muuttaa tänne lahteen, niin älä ainakaan muuta liipolaan! Keskusta on hyvää vauhtia muuttumassa samanlaiseksi ghetoksi.
Näillä alueilla on pahimmat narkki ongelmat, muualla on rauhallista.
Lahti on sellaisten sisäänpäinkääntyneiden, omahyväisten ihmisten kaupunki ja todella paljon ylpeilevien
Rumia kaupunkeja molemmat. Ja tylsiä. Soppi joilllekin Prisma-perheille. Isot Prismat löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Lahti on sellaisten sisäänpäinkääntyneiden, omahyväisten ihmisten kaupunki ja todella paljon ylpeilevien
Aikuisten kiusaajaporukoita myös.
Molemmissa oon vieraillut useasti ja vastaan Lahti. Jyväskylä on liian pohjoisessa mun makuun.