Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastunut lapsen koulun rehtoriin

Vierailija
07.04.2019 |

Olen siis ihastunut lapseni koulun rehtoriin. Tajusin tämän tässä viikonlopun aikana, kun olen asiaa tarkemmin ajatellut ja nyt on todella ihastunut olo. Ajattelen häntä koko ajan. En yhtään tiedä miten tässä kävi näin. Onko sille mitään estettä, etteikö vanhempi ja rehtori/opettaja voisi tutustua? En todellakaan tätä suunnitellut ja yllätin itsenikin. Olen vuosia tiennyt tämän henkilön, enkä koskaan oikeastaan sen kummemmin ajatellut häntä kuin vain viransa puolesta huomannut tietysti, mutta en kuitenkaan ole kiinnitänyt mitään huomiota häneen henkilökohtaisella tasolla. Olen myös huomannut, että hän on minua muutaman kerran katsonut ja ehkä hymyillyt enemmän kuin muille paikalla olijoille. Voi olla, että tulkitsen hänen mukavuutensa väärin... Olen itse yrittänyt olla ihan neutraalisti ja asiallinen. Mutta olen jäänyt mielessäni häntä ajattelemaan ja yhtäkkiä tuntuu, että suhteemme olisi jotenkin syventynyt. Olemme olleet aika paljon tekemisissä lapseen liittyen ja siitä johtuen siis olemme puhuneet ja vaihtaneet ajatuksia. Onko kenelläkään kokemusta tai vastaavasti onko kukaan opettaja tai muu rakastunut jonkin lapsen vanhempaan tai vanhempi kokenut tälläistä? Unohditteko suosiolla vai uskalsitteko tutustua toisiinne? Mainittakoon, että olen siis itse eronnut, en naimisissa. Hänestä olen ajatellut, että olisi naimisissa, mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin, koska en ole huomannut sormusta hänen sormessaan ja siitä myös päättelin, kuinka hän katsoi minua pariin otteeseen, ettei olisi naimisissa. Ja kyllä, tiedän, tämä on outoa!!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ne palstamammat uskoo. Ja miten surullista että heti ollaan haukkumassa ja vähättelemässä ihmisiä ja nostamassa heitä jalustoille ammattien puolesta! jotenkin niin junttimaista. Miksi tätä ketjua ei kukaan epäillyt provoksi, mutta jos laitat että lapsellani on ihottumaa mitä teen niin tulee että provo on :D Onko se sitä että hinnalla millä hyvänsä halutaan lytätä muita? :D

Vierailija
62/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos vielä kertoisit miksi olet ravannut reksin juttusilla, kun me tiedämme rehtorien olevan kiireisiä. Tästä voi joku muukin saada vinkin. Arvaanko, että liittyy lapseesi? Vanhempainyhdistykseen?

No ei kukaan vanhempi ravaisikaan. Tää oli provo. Halusin testata mitä täällä uskotaan ja mitä ei, kun kaikki mitä ikinä olen yrittänyt täällä keskustella on haukuttu provoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ne rehtoritkin ovat ja siihen joukkoon mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, ei aina sivistyneitä ja ystävällisiä. Lähinnä jäin miettimään mikä on sellainen asia miksi olette rehtorin kanssa yhteydessä lapseen liittyen, ei niitä vaihtoehtoja kovin monta ole, eli lapsella on jotain ongelmaa koulussa. Tuossa tilanteessa rehtori luonnollisesti on ystävällinen sinua kohtaan. Reksi ei kuitenkaan oikein voi hoitaa virkaansa tämän oppilaan, lapsesi, osalta jos hänellä on jotain sutinaa oppilaan vanhemman kanssa. Eikä sellainen sutina ole hänen virassaan oikeastaan edes sallittua. Maine kärsii.

Sattuuhan tosin niitä ope-vanhempi-ihastumisiakin ja ope-ope-ihastuksia ja jotkut päätyvät naimisiinkin asti. Rehtori on toki koulun johtaja mutta sieltä rehtorin takaa löytyy paljon ihmisiä jotka ovat rehtoria ylempänä. Eli ei se reksi mikään saavuttamaton kuitenkaan ole, ihan tavallinen ihminen virassaan vaan. Ei kuitenkaan kannata sekoittaa ammattitaitoa (ystävällisyyttä) henkilökohtaisiin tunteisiin eikä myöskään kuvitella että se ammatillinen julkisivu on sama kuin henkilö ihmisenä.

Rehtori nyt ei ainakaan voi ”tehdä aloitetta” joten aloitteen on tultava vanhemman taholta jos välttämättä haluat tämän kortin katsoa.

Vierailija
64/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monikin tajusi. Mutta mitä ajan hukkaa...

Vierailija
65/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää oliko provo. Ehkä ap säikähti. No hänen asiansa toki puhuuko totta. Ja oliko se edes ap.

Vierailija
66/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ne palstamammat uskoo. Ja miten surullista että heti ollaan haukkumassa ja vähättelemässä ihmisiä ja nostamassa heitä jalustoille ammattien puolesta! jotenkin niin junttimaista. Miksi tätä ketjua ei kukaan epäillyt provoksi, mutta jos laitat että lapsellani on ihottumaa mitä teen niin tulee että provo on :D Onko se sitä että hinnalla millä hyvänsä halutaan lytätä muita? :D

En tiiä:D Oiskohan? :D Voi vaikka olla:D

:D

Vierailija
67/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä etteikö reksi voisi olla ihastunut, eikä myöskään mitään estettä suhteellenne. Ellei rehtori siis ole varattu mies.

Minä ottaisin yhteyttä. Et häviä mitään. Jos saat pakit, vanhempainillat yms. voivat olla vähän kiusallisia mutta uskon että kestät sen paremmin kuin mahdollisen loppuelämän jossittelun.

Vierailija
68/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat miehiä, naiset ovat naisia. Ammatti on sivuseikka.

Vierailija
69/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorit eroavat pettävemmistä ammattiryhmistä. Perehtykää tutkimuksiin. Opettajat eivät ole yleensä narsistisimmasta päästä.

Vierailija
70/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti on kaikkea muuta kuin sivuseikka. Vielä vähemmän luonne. Sillä ei ole tekemistä sen kanssa oletko mies vai nainen, onko sinulla periaatteita ja kenen parasta ajattelet.

Vierailija
71/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin marssit kansliaan, nostat hameen korviin ja jynks jynks.

Vierailija
72/74 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän te molemmat olette. Ette ammattejanne. Jos nyt mietit vaikka presidentin tai presidenttien puolisoita (Niinistö, Trump) tai Ruotsin Victoriaa joka nai personal trainerinsa.

Se reksi on sinun lapsesi reksi, ei sinun reksisi. Jälkimmäisessä tapauksessa tilanne olisi mahdoton. Mieti esim. sitä että yliopistossa syntyy opiskelija-opettaja -pareja. Täysi-ikäisiä kun ovat. Kuten sinä ja rehtorikin.

Ei muuta kuin pyydät rehtorin kahville. Ihan tavallinen kunnan palkkalistoilla oleva ihminen se on.

Vierailija
73/74 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan rehtoreillakin tunteet, eivät he pelkkää kuivaa pedagogiikkaa ja hallintoa ole. Tunnen oikein symppiksiä rehtoreita. Jos tämä ap:n rehtori on vapaa niin eihän tuossa mitään estettä ole. Ap ei ole reksin oppilas.

Vierailija
74/74 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et menetä mitään vaikka avautuisitkin tunteistasi.