Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se kaikki kateus meitä suomenruotsalaisia kohtaan kumpuaa?

Vierailija
07.04.2019 |

Toki elämme pidempään ja onnellisempina, rahaakin meillä on. Vaimotkin ovat kuvankauniita, katso vaikka:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/seiska_mirella_…

Mutta mietis nyt. Istuisutko sinä tähän seuraan:

https://www.rettig.fi/fi/rettig-group/hallinnointi/johtoryhma/

Kyllähän sinä tiedät vastauksen. Olisit ihan outcast tuossa joukossa. Lopeta siis se kadehtimisemme ja tyydy osaasi.

Peter, Pedersöre

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpuaa kumpuin yöstä, synkästä esi-isäin raadannasta, rahvaan palkattomasta työstä.

Vierailija
62/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on muistettava että suomenruotsalaiset ovat oikeasti ruotsalaisia.  Ruotsin valtio siirsi heitä Suomen puolelle asumaan 1100-luvulta alkaen. Häikäilemätöntä miehityspolitiikkaa! Voi verrata Krimin valtaukseen.

Pohjanmaalla on täysin ruotsinkielinen kunta, jonka väestö on perimältään karjalaista. 

Taitaa olla se sama kunta, josta ensin muutettiin Karjalaan ja sitten takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein totta Peter tässä puhuu... En todellakaan sopis noin hienoon joukkoon ja sellainen ällöttäisi mua. Olisi maailman vaivaantunein olo. Se ei ole kateutta, vaan suoraa pahoinvointia pröystäilijöitä kohtaan.

Vierailija
64/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomas von Rettig ja Mirella Koullias ovat kyllä kaunis pari. Hyvä saksalainen ja kreikkalainen tausta. Ilmeisesti suomenruotsalaiset kadehtivat kun yrittävät omia näitä suomenruotsalaisiksi.

Vierailija
65/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsalaisia vain halveksuntaan. Suurin osa tavallista porukkaa, jolla ei edes mitään yhteyksiä ruotsin kieleen tai Ruotsiin, social climber -vanhemmat ovat vain laittaneet ruotsinkieliseen kouluun, yleensä koska ovat itsekin tajunneet lapsen olevan liian tyhmä pärjätäkseen muuten.

Suurin osa tyhmiä, lahjattomia taviksia, joilla ei olisi mitään mahdollisuuksia yhteiskunnassa pärjäämiseen ilman kiintiöitä, tukia ja etuja. Vähän kuin vammaiset.

Toisia "suomenruotsalaiseksi" kääntymisen kohtia on myös se, jos ei pääse opiskelemaan suomeksi niin sitten kävellään ruotsinkieliseen tai se, jos aletaan parisuhteeseen suomenruotsalaisen kanssa ja päätetään ryhtyä suomenruotsalaiseksi. Jotkut tosin päättävät kääntyä aikuisena ihan vain sosiaalisten hyötyjen takia. Näitä feikkejä riittää.

Olen suomenkielinen, joka on opetellut erittäin hyvin ruotsin, koska tarvitsen sitä työssäni. Olen edelleen suomenkielinen. Saako esim. englantia tai ranskaa opetella olematta feikki. 

Vierailija
66/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiedoksi:

Tämä ei ole kyllä kuvankaunista nähnytkään, vai että Mirella 🤣

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/seiska_mirella_…

Vierailija
67/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein totta Peter tässä puhuu... En todellakaan sopis noin hienoon joukkoon ja sellainen ällöttäisi mua. Olisi maailman vaivaantunein olo. Se ei ole kateutta, vaan suoraa pahoinvointia pröystäilijöitä kohtaan.

Ainoa vain, että tuo joukko josta Peter puhuu, on saksalais-suomalais-kreikkalaista (von Rettig - Mirella Koullias). Ei mitään tekemistä suomenruotsalaisten kanssa.

Vierailija
68/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsi on haitannut suomalaisten menestystä jo satoja vuosia, mutta pakkosuomi on edesauttanut ruotsinkielisiä keräämään omaisuutta. Pakkoruotsi on haitallinen, mutta pakkosuomi on hyötykieli.

Itse olen kiitollinen pakkoruotsille, jota koulussa piti opiskella. Kävi työtilanne todella ikäväksi Suomessa, kun vain tuli määräaikaisia työsopimuksia yksi toisensa jälkeen. No hain Norjaan töihin, ja nyt täällä todella tyytyväisenä paremmalla palkalla kuin Suomessa ja vakinainen duuni. Pakkoruotsin ansiosta opin kielen  nopeasti. 

Mistä alapeukut? Siitäkö, ettei minulla ole enää työttömyyspätkiä, enkä nosta työttömyyskorvausta Suomesta? 

Vierailija
69/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tasan sama tyyppi joka kirjoitti vähän aikaa sitten samantyylisen provon Ailana. Niin samankaltaista kieltä.

Ei jatkoon.

Vierailija
70/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsalaisia vain halveksuntaan. Suurin osa tavallista porukkaa, jolla ei edes mitään yhteyksiä ruotsin kieleen tai Ruotsiin, social climber -vanhemmat ovat vain laittaneet ruotsinkieliseen kouluun, yleensä koska ovat itsekin tajunneet lapsen olevan liian tyhmä pärjätäkseen muuten.

Suurin osa tyhmiä, lahjattomia taviksia, joilla ei olisi mitään mahdollisuuksia yhteiskunnassa pärjäämiseen ilman kiintiöitä, tukia ja etuja. Vähän kuin vammaiset.

Toisia "suomenruotsalaiseksi" kääntymisen kohtia on myös se, jos ei pääse opiskelemaan suomeksi niin sitten kävellään ruotsinkieliseen tai se, jos aletaan parisuhteeseen suomenruotsalaisen kanssa ja päätetään ryhtyä suomenruotsalaiseksi. Jotkut tosin päättävät kääntyä aikuisena ihan vain sosiaalisten hyötyjen takia. Näitä feikkejä riittää.

Olen suomenkielinen, joka on opetellut erittäin hyvin ruotsin, koska tarvitsen sitä työssäni. Olen edelleen suomenkielinen. Saako esim. englantia tai ranskaa opetella olematta feikki. 

No jos alat väittämään itseäsi sen perusteella ranskalaiseksi tai brittiläiseksi antaen ymmärtää että sukutaustasi on ranskalaista tai brittiläistä satojen vuosien ajalta, niin tottakai se olisi feikkiä jos ainoa yhteys on, että olet opetellut kielen.

Vierailija
71/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena: Missä Helsingin suomenruotsalaiset shoppailevat, jos Stockmann menee nurin? Entä miten käy identiteetin? Stockmann on siinä keskeinen. Pystyvätkö edes shoppailemaan entisessä Herkussa kun se myytiin?

Vierailija
72/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena: Missä Helsingin suomenruotsalaiset shoppailevat, jos Stockmann menee nurin? Entä miten käy identiteetin? Stockmann on siinä keskeinen. Pystyvätkö edes shoppailemaan entisessä Herkussa kun se myytiin?

Tätä olen itsekin miettinyt. Stockan Herkun karmeat suomenruotsalaiset mummot olivat legendaarisia. Ei varmaan pääse samaan pöyhkeyteen ja töykeyteen kun shoppailee SOK:n omistamassa kaupassa.

Vierailija
73/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli hauska provo Peter Pedersöre :)

Vierailija
74/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaiset ovat suomen wt-kansa, jotka ovat ylimielisiä ja rinnastettavissa todella vahvasti na*seihin heidän rotuylivertaisuuskuvitelmansa vuoksi. Lisäksi he harvoin ovat joutuneet näkemään vaivaa minkään eteen, koska ovat syntyneet rikkaisiin sukuihin kultalusikka suussa. Katsovat aina kaikkia suomalaisia alaspäin ja kuvittelevat suomalaisten olevan heille jotain palvelijoita. Jos perintölaki muutettaisiin niin, että omaisuus siirtyisi automaattisesti kokonaan valtiolle, lähtisivät suomenruotsalaiset suomesta kokonaan, koska joutuisivat jatkossa tekemään työtä (KAUHISTUS!) elättääkseen itsensä. Ei teille kukaan ole kateellinen, teitä vain inhotaan teidän ylimielisyyden ym. yllämainittujen syiden vuoksi. Syljemme haudallenne.

M23

Vierailija
75/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-marketissa ja lidlissä.

Vierailija
76/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot KaffeBulla Baras!

Vierailija
77/77 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin inhoan rkp läisiä. Suomen ra sis ti sin puolue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi