Lapsi on todella ärsyttävä ja epäkunnioittava. 10v.
Mitähän tuollaiselle voi tehdä? Todella ärsyttävä ja itselle tulee paha mieli ja laskenut tunnelma.
Kommentit (57)
Lapsi alkaa osoittaa mieltään, kun asioita ei tehdä hänen mielensä mukaan. Esimerkiksi tänään suuttui, kun ei mennä kauppakeskukseen autolla. Sitten alkaa äksyilemään "en sitten tule edes mukaan!" "en sitten vie kyllä roskia!" Ihan kuin muuttaisin mieleni sen takia, että niskuroi tollasissa asioissa.. lisäksi kaikki kommunikointi tapahtuu tiuskimalla ikävästi. Joka asiasta kuten roskien viemisestä roskikseen on erikseen sanottava. Läksyjen tekemisestä. Hampaiden pesusta. Vielä 8 vuotta 🙏 ap
Esimurrosikä. Siitä sitten alkaa..
No jos olet tämän kyseisen tenavan vanhempi, niin eiköhän se kasvatus olisi ensimmäinen ratkaisu tähän asiaan. Katso vaikka sitä Suomen supernanny-ohjelmaa.
Suosittelen lukemaan Raamattua. Esimerkiksi Sananlaskujen kirjan kohta 13:24 on oikein osuva mitä tulee suhtautumiseen ärsyttäviin ja epäkunnioittaviin 10-vuotiaisiin.
Näihin kiukutteleviin apinoihin ei auta muu kuin samalla mitalla takaisin. "Sitten et lähde mukaan kauppakeskukseen" "Sitten voit elää roskiesi kanssa" lopettaisin itse myös hänen vaatteidensa pyykinpesun ja käskisin tehdä omat ruokansa, viikkoraha ja puhelin pois. Omat hammasremonttinsa hoitakoot aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Näihin kiukutteleviin apinoihin ei auta muu kuin samalla mitalla takaisin. "Sitten et lähde mukaan kauppakeskukseen" "Sitten voit elää roskiesi kanssa" lopettaisin itse myös hänen vaatteidensa pyykinpesun ja käskisin tehdä omat ruokansa, viikkoraha ja puhelin pois. Omat hammasremonttinsa hoitakoot aikuisena.
Mulle tehtiin juuri samoin kun aloin kiukuttelemaan turhasta ja ihan normaali minusta kasvoi, tätä samaa keinoa suosittelen. Kyllä sen äkkiä huomasi että jos käyttäytyy kuin pieni k*rpä niin sitä voivat muutkin olla. T. vm91 :D
No mitä jos vaikka kurittaisit sitä? Pennuille pitää opettaa, että huonolla käytöksellä on tuntuvat seurauksensa. Ei ne muuten ala kunnioittaa sääntöjä.
Luulot pois niiltä.
Mulla on molemmat lapset ollut tollasia 10- vuotiaana. Vähän niin kuin uusi uhmaikä. Nyt sekin on jo mennyt, murrosikää odotellessa. Rajat ja rakkaus
Voit koittaa toimia kuten äidiltäsi vaadit
Vierailija kirjoitti:
Millaisia aikuisia te oikein olette? Lapsi kiukuttelee ja te olette herne nenässä ja palko otsaontelossa kostamassa... 😂
Aikuisilla on huonoja päiviä, mutta niin on lapsillakin... ei lapsi ole mikään perheen 24/7 tunnelmannostaja.
Meillä on toiminut a) ipanan lojuvien tavaroiden siivous karanteeniin ja b) "minäpä sitten vien näitä roskia tiistaina klo 17:30" (lapsen harrastuskuskaus).
On asioita joista voidaan neuvotella, mutta ei niistä jatkuvasti jousteta.
Meillä se jatkui 7 vuotta. Kyllä sieltä sitten taas kuoriutui ihan kiva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehtiin juuri samoin kun aloin kiukuttelemaan turhasta ja ihan normaali minusta kasvoi, tätä samaa keinoa suosittelen. Kyllä sen äkkiä huomasi että jos käyttäytyy kuin pieni k*rpä niin sitä voivat muutkin olla. T. vm91 :D
Millä tavoin riitelet puolisosi kanssa? Kostat, kun asiat eivät mene kuten itse haluat?
Lähetä minulle. Kaipaan sisältöä elämään ja voin alkaa sijaisvanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on molemmat lapset ollut tollasia 10- vuotiaana. Vähän niin kuin uusi uhmaikä. Nyt sekin on jo mennyt, murrosikää odotellessa. Rajat ja rakkaus
Pelkät rajat eivät riitä. Pitää myös toimia aktiivisesti sen eteen, että lasta estetään ylittämästä rajaa.
Rajavartijalta on aina löydyttävä myös voimaa sekä todellista halua voiman käyttämiseen. Ilman voiman käyttämisen mahdollisuutta rajan yli voi kävellä ihan vaan siten, että laittaa korvatulpat jolloin nalkutus ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia aikuisia te oikein olette? Lapsi kiukuttelee ja te olette herne nenässä ja palko otsaontelossa kostamassa... 😂
Aikuisilla on huonoja päiviä, mutta niin on lapsillakin... ei lapsi ole mikään perheen 24/7 tunnelmannostaja.
Erittäin hyvin sanottu. Mä olen antanut kiukutella jos kiukuttaa. Aina se on mennyt ohi kuten itselläkin. Meillä saa muutenkin näyttää tunteitaan. Saadaan kaikki joskus ihan kilareita ja jokainen tietää että sekin on okei. Tekee ihan hyvää päästellä välillä höyryjä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisilla on huonoja päiviä, mutta niin on lapsillakin... ei lapsi ole mikään perheen 24/7 tunnelmannostaja.Erittäin hyvin sanottu. Mä olen antanut kiukutella jos kiukuttaa. Aina se on mennyt ohi kuten itselläkin. Meillä saa muutenkin näyttää tunteitaan. Saadaan kaikki joskus ihan kilareita ja jokainen tietää että sekin on okei. Tekee ihan hyvää päästellä välillä höyryjä ulos.
Lapsen on opittava se, että toisia ihmisiä kohtaan ja aivan erityisesti auktoriteetteja kuten vanhempia kohtaan on suhtauduttava kunnioittavasti. Jos hyvät tavat ja kunnioitus hylätään, vaikka sitten jonkun muodissa olevan tunneteorian takia, niin maailmasta tulee aika ikävä paikka.
Laita kiertoon, kyllä sen varmaan joku huolii, maksat vaikka vähän.