Nykyajan nuoret aikuiset ovat kuulokkeet päässä KOKO valveillaoloaikansa!
Ensimmäinen asia, jonka ne tekevät suihkun jälkeen, on kuulokkeet päähän. Töissä ollaan kuulokkeet päässä, jopa ruokaillessa. Koti-ilta jopa pariskunnilla on sitä, että molemmat istuvat luurit päässä tahoillaan ja tuijottavat ruutua.
Muutaman kymmenen vuoden päästä tämäkin tuottaa kauheaa satoaan...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tulpat päässä, kuin ulkona liikkuessa ja kotona jos öisin haluan kuunnella musiikkia. Ulkona liikkuessa kuulokkeilla on helppo sulkea pois mm. ilkeät huutelijat ja muut öyhöttäjät, turhat mainokset, feissarit ja muut kerjäläiset, itkevät ja kirkuvat lapset...jne. Saa olla ja mennä rauhassa. Musiikki on silti sellaisella volumella, että kuulen esim. hälytysajoneuvot ja autot, sekä mahdolliset jutustelijat, eli esim linkkipysäkillä rupattelemaan alkavat vanhukset. Elämä pysyy mielekkäänä, kun ei tarvitse kuulla ihan kaikkea maailmassa olevaa melua ja hälyä.
-N21
LINKKIpysäkillä?
Niin kato, kai sä tiedät?
- fase, vottssäp, instta, guugle, LINKKi!
Olenkin muksuilta kysynyt, pitäidikö heille ommella sellaiset lentäjänlakit, joissa on kuulokkeet ja kurkkumikrofonit. Olisivat sitten ne huuvat päässään kuin teletapit.
Emme siis kuulu mieheni kanssa nuoriin aikuisiin.. 23-26v
Mä en voi pitää kuin 4 biisin verran päivässä kuulokkeita, sattuu päähän. Ja mies haluu kuunnella mua.
Mä en ole ikinä omistanut kuulokkeita.
N21
Työmatkoilla ei juuri muuta tekemistä ole, liikunta sujuu luontevammin ja mukavammin musiikin kanssa.
Mistä nämä kaikki "kuulo menee" -kommentit oikein tulee? Sehän on äänenvoimakkuudesta kiinni, ei kuulokkeiden käyttämisestä.
Julkisissa liikennevälineissä kyllä törmää silloin tällöin nuorempaan väkeen, joka luukuttaa musiikkia korvanappien kautta järjettömän kovalla, mutta se on oma juttunsa.
Joillakuilla on myös avoimet kuulokkeet, jotka vuotavat ääntä vapaasti ympäristöön. Sellaisten käyttäminen julkisilla paikoilla on epäkohteliasta, eikä varmaan kovin kummoinen kuuntelukokemus myöskään.
Komppaan yllämainittuja kommentteja vastamelukuulokkeista. Paras keksintö ikinä, työmatkalaisen maailmassa.
Vanhoina ovat kuuroja mutta se ei haittaa, viihtyvät vanhainkodissa kun saavat tuijottaa vilkkuvaa ruutua.