46v entinen koulukaverini elää kuin nuori
On sinkku. Viime yönä oli keikalla tuli kuudelta aamulla kotiin ja lähtee kymmeneksi töihin. Näinkö pitäisi elää?
Kommentit (25)
No mikäs siinä, jos virtaa riittää. Ja mihin ikään muka pitäisi rajoittaa musiikista pitäminen? Yli 40 istukoot kotona kuunnellen ja kelaten nauhamankkaa, niinkö?
Itse olen 46 ja tarvitse kunnon yöunen, joten en käy keikoilla enkä edes baarissa. Ainoa poikkeus nukkumiseen on se, jos lähden ulkomaanreissuun ja lento lähtee poikkeavaan aikaan..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä...mutta jokaisen pitäisi elää nimenomaan oma elämänsä.
Ei kyylätä muiden tekemisiä.
Koskeeko se myös pukeutumista? Jos koskee, niin miksi palstalla on "minkä muodin haluaisit menevän ohi" -ketjuja, joissa haukutaan vääräntyyppisiä vaatteita? Haukkujat eivät näe toiminnassaan mitään väärää.
Lähinnä tulee ihmetystä, että miten jaksaa? Vetääköhän hän jotakin?
terv. toinen 46-v.
Jokainen aikuinen, varsinkin sinkku, saa elää niinkuin parhaaksi katsoo. Pitäisi tehdä sitä mistä nauttii eikä elää sitku-elämää ja kytätä toisten tekemisiä. Eläkää hyvät ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
terv. toinen 46-v.
Terve, täs yksi 44v ikiteini, joka asuu yksin ja menee niinku tykkää. Hyvin jaksaa, en vedä mitään 😃 Se on varmaan vähän luonteesta elämänasenteesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen aikuinen, varsinkin sinkku, saa elää niinkuin parhaaksi katsoo. Pitäisi tehdä sitä mistä nauttii eikä elää sitku-elämää ja kytätä toisten tekemisiä. Eläkää hyvät ihmiset!
Ei kai aloituksessa siitä ollutkaaan kyse, ettei saisi elää niin kuin haluaa? Ap vain arvostelee sitä, että joku haluaa elää niin kuin nuorena, itsellekin tulee mieleen, että spiidinkö kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. toinen 46-v.Terve, täs yksi 44v ikiteini, joka asuu yksin ja menee niinku tykkää. Hyvin jaksaa, en vedä mitään 😃 Se on varmaan vähän luonteesta elämänasenteesta kiinni.
Niinhän se varmaan on. Minusta tuollainen keikalla aamuun asti -meininki on silti huono valinta.
No jotkut jaksaa, suurin osa ei. Eläköön jokainen niin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä tietenkin niin tehdä, me muut vain kerromme siitä mielipiteitämme. Vetää varmaan spiidiä, tai on henkisesti epäkypsä tms.
Onko tuo "elämistä kuin nuori", jos on sinkku ja menee välillä myöhään ja aamulla töihinlähtö? Minusta kuulostaa lähinnä vain hauskanpidolta, elämältä. Itse olen samalla tiellä, mutta vasta 35v. Sinkku ja varmaan tulen aina olemaankin, koska naisissa kiinnostaa lähinnä keholliset ilot, juon usein ja liikun kylillä, menen, pidan hauskaa. Moni kavereista ja 10 vuotta nuoremmistakin on perustanut perheen ja heidän elämänsä näyttää minun silmään ihan helkkarin tylsältä. Mut ei kai siinä, kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä tietenkin niin tehdä, me muut vain kerromme siitä mielipiteitämme. Vetää varmaan spiidiä, tai on henkisesti epäkypsä tms.
Alapeukuttaja, arvosteletko toisten vaatteita ja pukeutumista? Miksei joku toinen saisi arvostella muiden elämänvalintoja?
Tunnen myös tämmösen miehen, ehkä vähän ADHD. Elää sellaista 25veen elämää. Juhlii, pyörittää naisia, jatkoja etc. Mukava,seurallinen ja karismaattinen tyyppi
Heh! Ai keikoilla käyminen nuorten juttu!? Olen yli 50 ja keikoilla olen käynyt aina, hyvin jaksaa kun jättää viinan väliin ja menee omalla autolla. On katsottu tasapuolisesti niin tangoprinssit kuin Madonna ja Springsteenkin. Ihan kiva harrastus, kesän keikkoja tässä tutkiskellaan, lomareissu niiden suuntaan..
Vierailija kirjoitti:
terv. toinen 46-v.
Jaksaa jos ei tee fyysistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta. Useimmat keskustelut koskevat muita ihmisiä ja heidän tekemisiään/sanomisiaan jollain tavalla. Jos tämmöisistä asioista keskusteleminen on pahasta, niin jäljelle jää vain asia-aiheista keskustelu, kuten jostakin materiasta tai vaikka fysiikasta keskustelu.
Aina kun joku kommentoi esim. anoppiaan, kaveriaan, naapuriaan tai miestään, ensimmäisen 10 viestin aikana joku kommentoi, että älä syynää/kyttää/kyylää/arvostele kyseisen henkilön elämää, keskity omaasi. Sädekehä loistaa myös tosi kirkkaana.
Mielestäni on täysin ok pohtia näitä ihmisiin liittyviä juttuja esim. oman ystävän kanssa tai vaikka näin keskustelupalstalla, kunhan varmistaa tai ainakin pyrkii varmistamaan sen, ettei kommentointi mene kysyisen henkilön korviin. Se mitä et tiedä ei meinaan satuta.
En pidä ihmisistä, jotka ”hoitavat vain omat asiansa” ja ”keskittyvät vain omaan elämäänsä” eli keskustelutilanteessa puhuvat pelkästään omista asioistaan suu vaahdossa, eivätkä edes kysy keskustelukumppaninsa kuulumisia. Paras kahvihetki ystävän kanssa on sellainen, jossa puhutaan sinun asiat, minun asiat ja muiden asiat. Toki salaisuuksia ei saa paljastaa 🙂
Mulle kävi kerran siten, että kahden kaverin kanssa illanistujaisissa kommentoitiin kaikki neljännen kaverimme terveydentilaa. Oltiin kaikki kolme sitä mieltä, että kyseinen neljäskaveri ei välttämättä sairasta sitä tautia mitä väittää sairastavansa, vaan vaivat voi johtua muusta seikasta (lihavuudesta). No toinen näistä kavereista lähetti sille neljännelle kaverille seuraavana päivänä pitkät viestit siitä, mitä olimme puhuneet. No tämä neljäs kaveri soitti minulle heti, että mitä hittoa te ootte hänestä puhuneet. Totesin siihen, että sovittiin että keskustelu oli sellainen mistä ei sulle sanota mitään (eli tää yksi teki pahat oharit) ja että en olisi näitä asioita sulle itsellesi ikinä sanonutkaan, koska tiedän että se loukkaa. Sanoin myös, että varmaan ootte minunkin selän takana puhuneet porukalla minusta (epämiellyttäviä) asioita, varsinkin silloin kun perheessäni tapahtui eräs järisyttävä tapahtuma. Eipä siihen tämä neljäs voinut paljoa mutista... Lopetettiin puhelu ihan hyvissä merkeissä.
Tulee tästä muiden asioista puhumisesta mieleen termi ’juoruakka’. Sehän on varsin negatiivinen ja vanha termi, joka kertoo Suomen vanhasta meiningistä paljon: muiden asioiden kommentointi on paha asia. Toivottavasti asiat olisivat hieman muuttuneet. Jollain tapaahan se, ettei ole aidosti kiinnostunut muiden asioista kertoo myös sen ikävän tosiasian, että on emptianpuutteinen. Lämmin ihminenhän kiinnostuu muiden asioista, kaikenlaisista sellaisista.
//Ajattelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyylätä muiden tekemisiä.Tämä on keskustelupalsta. Useimmat keskustelut koskevat muita ihmisiä ja heidän tekemisiään/sanomisiaan jollain tavalla. Jos tämmöisistä asioista keskusteleminen on pahasta, niin jäljelle jää vain asia-aiheista keskustelu, kuten jostakin materiasta tai vaikka fysiikasta keskustelu.
Aina kun joku kommentoi esim. anoppiaan, kaveriaan, naapuriaan tai miestään, ensimmäisen 10 viestin aikana joku kommentoi, että älä syynää/kyttää/kyylää/arvostele kyseisen henkilön elämää, keskity omaasi. Sädekehä loistaa myös tosi kirkkaana.
Mielestäni on täysin ok pohtia näitä ihmisiin liittyviä juttuja esim. oman ystävän kanssa tai vaikka näin keskustelupalstalla, kunhan varmistaa tai ainakin pyrkii varmistamaan sen, ettei kommentointi mene kysyisen henkilön korviin. Se mitä et tiedä ei meinaan satuta.
En pidä ihmisistä, jotka ”hoitavat vain omat asiansa” ja ”keskittyvät vain omaan elämäänsä” eli keskustelutilanteessa puhuvat pelkästään omista asioistaan suu vaahdossa, eivätkä edes kysy keskustelukumppaninsa kuulumisia. Paras kahvihetki ystävän kanssa on sellainen, jossa puhutaan sinun asiat, minun asiat ja muiden asiat. Toki salaisuuksia ei saa paljastaa 🙂
Mulle kävi kerran siten, että kahden kaverin kanssa illanistujaisissa kommentoitiin kaikki neljännen kaverimme terveydentilaa. Oltiin kaikki kolme sitä mieltä, että kyseinen neljäskaveri ei välttämättä sairasta sitä tautia mitä väittää sairastavansa, vaan vaivat voi johtua muusta seikasta (lihavuudesta). No toinen näistä kavereista lähetti sille neljännelle kaverille seuraavana päivänä pitkät viestit siitä, mitä olimme puhuneet. No tämä neljäs kaveri soitti minulle heti, että mitä hittoa te ootte hänestä puhuneet. Totesin siihen, että sovittiin että keskustelu oli sellainen mistä ei sulle sanota mitään (eli tää yksi teki pahat oharit) ja että en olisi näitä asioita sulle itsellesi ikinä sanonutkaan, koska tiedän että se loukkaa. Sanoin myös, että varmaan ootte minunkin selän takana puhuneet porukalla minusta (epämiellyttäviä) asioita, varsinkin silloin kun perheessäni tapahtui eräs järisyttävä tapahtuma. Eipä siihen tämä neljäs voinut paljoa mutista... Lopetettiin puhelu ihan hyvissä merkeissä.
Tulee tästä muiden asioista puhumisesta mieleen termi ’juoruakka’. Sehän on varsin negatiivinen ja vanha termi, joka kertoo Suomen vanhasta meiningistä paljon: muiden asioiden kommentointi on paha asia. Toivottavasti asiat olisivat hieman muuttuneet. Jollain tapaahan se, ettei ole aidosti kiinnostunut muiden asioista kertoo myös sen ikävän tosiasian, että on emptianpuutteinen. Lämmin ihminenhän kiinnostuu muiden asioista, kaikenlaisista sellaisista.
//Ajattelija
Kuka jaksoi lukea? Minä en ainakaan
Vierailija kirjoitti:
Heh! Ai keikoilla käyminen nuorten juttu!? Olen yli 50 ja keikoilla olen käynyt aina, hyvin jaksaa kun jättää viinan väliin ja menee omalla autolla. On katsottu tasapuolisesti niin tangoprinssit kuin Madonna ja Springsteenkin. Ihan kiva harrastus, kesän keikkoja tässä tutkiskellaan, lomareissu niiden suuntaan..
Eihän keikoille voi mennä ilman viinaa. Eihän siitä saa mitään irti jos selvinpäin on.
Mikäs siinä, hän kuitenkin elää. Kotonako sitä pitäisi nysvätä vapaa-aikansa vai mitä? Itse ajattelin lähteä kesällä tuskaan katsomaan lempibändiäni, ja toki muitakin bändejä. Mies saa viettää viikonlopun muksun kanssa kahdestaan ja minä pääseen kunnolla tuulettumaan ensimmäistä kertaa sitten synnytyksen (ja siitäkin on jo 2 vuotta).