Konmarittajat
Luin vasta nyt kirjan: kon mari, siivouksen elämänmullistava taika.
Kirjassa oli paljon asioita, joista olen jo aiemmin ajatellut samalla tavalla, mutta yhtä en ymmärrä: pystyviikkaus. Viikkasin paitani pystyviikkauksella ja katselin kaappia 5minuuttia....otin paidat pois ja laskostin ne uudelleen samalla tavalla kuin ennenkin. Meillä on tavalliset kaapit, joissa ei ole vetokoreja. Haluan nähdä paidat yhdellä silmäyksellä ja osaan ottaa vaatteet pinosta niin, ettei koko pino kaadu. Mulla on yleensä ollut aina siistit vaatekaapit, niin omat kuin lastenkin. Mun mielestä ne "seisovat" paidat laatikossaan veivät myös enemmän tilaa ja näyttivät pikkulapsen pyörittelemiltä, joten palasin omiin siisteihin kasoihini, jolloin näen kaikki vaatteet heti, kun avaan oven. Eli en ainakaan vielä hehkuta pystyviikkausta. Tilasin kyllä jatko-osankin, joten katsotaan jos se muuttaisi mielipiteeni.
Se mitä tästä kirjasta kuitenkin sain on rohkaisu siihen, että tavaraa voi laittaa ihan huoletta kiertoon. Jätesäkit ovat täyttyneet (vien kaiken käyttökelpoisen kierrätykseen). Meillekin on 20 vuodessa kertynyt liikaa tavaraa, jota en ole saanut enää järjestettyä kunnolla. Nyt hyvästelen tavarat ja toivotan niille hyvää jatkoa. Toivottavasti niistä on iloa vielä jollekin toiselle.
Onko täällä sellaisia jotka ovat marittaneet jo vuosia sitten? Vieläkö hehkutatte ja onko Marie Kondon lupaus, kun kerran konmarittaa, niin järjestys pysyy, pitänyt paikkansa? Entäs tuo pystyviikkaus?