Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiky kyykyttää myös työtöntä!

Vierailija
06.04.2019 |

Olen työtön ja saanut osa-aikatöitä. Työt olen saanut sovittua vuorotöitä tekevän mieheni vapaapäiville, joten lapsia ei ole tarvinut laittaa päiväkotiin. Pari päivää sitten miehen työpaikasta ilmoitettiin, että hänen on tultava ensi viikolla vapaapäivänään tekemään kikypäivä (=kuuntelemaan jotain samoja vanhoja jorinoita ja syömään sämpylöitä neukkariin). Minä joudun jäämään siis kotiin, vaikka olin sopinut työpäivän, koska kiky menee kaiken edelle. Menetän päivän palkan (ihan kuin tässä muutenkaan olisi ylimääräistä rahaa) ja oma työnantajani menettää työpanokseni sille päivälle. Onneksi aktiivimallin tunnit on jo täynnä tälle jaksolle, muutenhan tämä voisi k*sta myös seuraavan kolmen kuukauden työttömyyspäivärahat. Minulla on myös kova toivo, että tämä osa-aikatyö muuttuisi kokoaikatyöksi jossain vaiheessa. Tämä pelleily voi riskeerata senkin. Olisi ollut täysin eri asia, jos tämä kikypäivä olisi ilmoitettu ajoissa, niin en olisi edes ilmoittanut pääseväni töihin tuona päivänä. Mutta ei.

Kenenköhän kilpailukykyä tämäkin tapaus parantaa. Ei ainakaan minun työnantajani. Ei myöskään meidän perheen taloutta tai minun työllistymistäni. Ja sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät tee enempää lapsia! Ei paljon kiinnosta, kun työelämä on näin joustamatonta!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla