Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siitä oikeasti haittaa, jos ottaa hiukan vaikka on raskaana?

Vierailija
06.04.2019 |

Äitini kertoi menneillä vuosikymmenillä olleen aivan tavallista, että raskaana oleva joi ja poltti. Ajattelin ottaa 3 x 4 cl Tapio-Viinaa rentoutumiseen. Onko siinä oikeasti jonkinlainen riski?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juot, älä sitten kiukuttele lapselle esim oppimisvaikeuksista.

Lapsi huostaanotetaan heti synnytyksen jälkeen, kuten kaikki muutkin lapseni.  Tuskin tullaan koskaan enää sen jälkeen näkemään. En ole ns. "mutsiainesta". 

-Ap

Miksi helvetissä hankkiudut raskaaksi yhä uudelleen?

Vierailija
22/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kova viikonloppu juoppo. Kun sain tietää raskaudesta en juonut sitten ollenkaan.

Ja oireiden takia tiesin raskaudesta jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa en juonut mitään ja kakkosen kohdalla kerran kuussa alle 5 cl viiniä ruoan kanssa. Kakkonen on aina ollut todella hyvä koulussa ja esikoisella enemmän oppimisvaikeuksia. Että mihinkään juomiseen en kyllä kehota, mutta vähän voi maun vuoksi suuta kostuttaa, jos sen tekee harvoin.

Vierailija
24/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmeisesti sitten aivan sama vaikka vetäisin ihan kunnon kännit. Enää en saa kuitenkaan edes pikavippiä kun luottotietoihin tuli merkintä. Muutenkaan ole enää mitään järkeä tässä koko paskassa elämässä. En vain uskalla hypätä junan alle. Vedin just kurkusta alas 2 x 4 cl Tapio-Viinaa lantrattuna appelsiinimehulla. Lisää meinaan ottaa. Katotaan kuinka käy.

-Ap

Vierailija
25/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta sulta on huostaanottettu?

Vierailija
26/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä noin 800:lta vuosittain syntyvältä FAS-lapselta.

https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2005/1/duo94715

Vierailija
28/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huostaanotettu? 

En ole tosiaankaan tuomitseva tai mitään. Elämä joskus heittää vaikka mitä eteen. 

Niinkuin tuossa videossa, äiti riippuvainen "rankemmista huumeista" ja joku auttaa.

Vierailija
29/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juot, älä sitten kiukuttele lapselle esim oppimisvaikeuksista.

Lapsi huostaanotetaan heti synnytyksen jälkeen, kuten kaikki muutkin lapseni.  Tuskin tullaan koskaan enää sen jälkeen näkemään. En ole ns. "mutsiainesta". 

-Ap

Mutta persettä jaat juopoille etkä älyä ehkäistä. Mites olis sterilaatio tai kaulakiikku?

Vierailija
30/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin vaikutusta sikiöön ei voida eettisistä syistä tutkia ja sen takia on syytä pitää nollalinjaa. Provohan tämä on, mutta vastasinpa silti.

Vierailija
31/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ilmeisesti sitten aivan sama vaikka vetäisin ihan kunnon kännit. Enää en saa kuitenkaan edes pikavippiä kun luottotietoihin tuli merkintä. Muutenkaan ole enää mitään järkeä tässä koko paskassa elämässä. En vain uskalla hypätä junan alle. Vedin just kurkusta alas 2 x 4 cl Tapio-Viinaa lantrattuna appelsiinimehulla. Lisää meinaan ottaa. Katotaan kuinka käy.

-Ap

Toivottavasti sammut sinne ratakiskoille, täysin turha lehmä. Ja tämä on loukkaus lehmiä kohtaan, jotka ovat fiksumpia kuin sinä.

Vierailija
32/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis jo 3 aikaisempaa lasta, jotka on kaikki huostaanotettu minun päihdekäyttäytymisen takia. Ensimmäinen lapsi kerkesi tulla 2 vuotiaaksi, kun se huostaanotettiin. Olin sen kanssa baarissa vetämässä bissee, kun lastensuojelu tuli poliisin kanssa sinne. En jaksa kirjoittaa näistä asioista, kun alkaa vain tekemään mieli enemmän viinaa. Tuon puolikkaan Tapio-pullon lisäksi minulla on 0,7 Captein Morgan ja sen maku jo houkuttelee juomaan. Ei olisi pitänyt tulla taaskaan raskaaksi. Kännissä sitä vain tekee kaikenlaista tyhmää.

-Ap

Vierailija
33/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Toivottavasti sammut sinne ratakiskoille, täysin turha lehmä. Ja tämä on loukkaus lehmiä kohtaan, jotka ovat fiksumpia kuin sinä.

Toivottavasti sinullekin käy paljon pahaa elämässäsi ja kohtaat yhtä paljan väkivaltaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä kuin minä. Sinä olet itse lässyttävä kanttura.

-Ap

Vierailija
34/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi miettiä sitä vauvaa, jonka saat pitää. Mikäli parannat tapasi. Itse olin kunnon juoppo,viiltelyt nuoruudessa jne.

Olihan siinä lastensuojelu puuttumassa ja kaikki nyt olen täysin raitis. Lapsi voi hyvin ja juuri sain perhetyön tekijältä kirjeen joka jaetaan lastensuojeluun ja neuvolaan. "äiti voi hyvin ja on hoitanut/panostanut lapseen hyvin, ei ongelmia" siis tiivistetysti. Pelkkää positiivista.

Enkä vaihtaisi mihinkään omaa lastani.Myöskin nyt naimisissa ollut 6 vuotta.

Vierailija
35/35 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholi koskaan auttanut sinua?

Onko se ratkaissut mitään?

Tämä on selvästi sinun avunhuutosi, mutta valitettavasti emme me täällä voi kun lähettää voimia ja jaksamista. Tiedän, miltä sinusta tuntuu.

Vanhat ratkaisusi eivät ole auttaneet, vaan tuoneet sinut sinne missä tänään olet. Miksi päivästä toiseen yrittää helpottaa oloaan väärällä keinoilla, vielä jotenkin odottaen eri lopputulosta?

Keinot vaihtoon. Viinat viemäriin. Maanantaina A-klinikalle. Tänään voit soittaa auttaviin puhelimiin saadaksesi keskusteluapua. Sinä voit saada vielä hyvän ja onnellisen elämän. Tarvitset rohkeutta, mutta rankempaa on jäädä helvettiin asumaan. Raittius kirpaisee huomattavasti vähemmän aikaa.

Sinusta saattaa tuntua, ettei ole muita keinoja. Mutta kyllä niitä on. Kuuntele vaikka mindfullnessia, meet nyt hetki ja tunti kerrallaan. Kiitä itseäsi. Yritä jaksaa. Olet tärkeä ja arvokas ja ansaitsette molemmat parempaa.

Terveisin, entinen iv-käyttäjä