Millaiset yksivuotissynttärit järjestitte?
Vauva täyttää ihan kohta yksi vuotta, ja jotkut synttärit olisi kiva järjestää. Kavereita hänellä ei vielä ole, joten oikeastaan sukulaisia vaan voisi kutsua, tosin hän ei ole koskaan tykännyt isoista ihmisjoukoista ja melusta, niin pitää miettiä jotkut rauhalliset juhlat.
Millaiset yksivuotiset te muut olette järjestäneet? Ketä kutsuneet ja montako? Mitä on ollut tarjolla? Haluaisin kakun, jota sankari itse saisi maistella, joten ei mitään konjakilla maustettuja juustokakkuja tms tällä kertaa. Millainen kakku teillä oli? Ja oliko juhlat kotona vai missä (meillä on pieni asunto)?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tavallinen sacherkakku, ja vieraina pelkästään lapsen mummu ja sen mies. Ei 1v mitään isoja juhlia tarvi.
Ei tarvikaan isoja, enemmän ongelmana on se, että vieraaksi haluavia olisi liikaa suvussa tarjolla ja itse haluaisin kutsua vain kolme vierasta, koska vauva ei tykkää melusta eikä jos on monta ihmistä ja ne on hänen juhlat kuitenkin. Ap
Kotona oli juhlat, kummit ja mummit olivat kutsuttuina. Normi kahvipöytätarjoilut olivat tarjolla. Kakkua, pullaa, suolaista. Myös synttärisankari sai syötävää, oli mietitty tarjottavat siten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tavallinen sacherkakku, ja vieraina pelkästään lapsen mummu ja sen mies. Ei 1v mitään isoja juhlia tarvi.
Saiko lapsi sitä kakkua? Tykkääkö noin pieni suklaasta? En ole vielä antanut yhtään sokeria, mutta ajattelin, että jossain kermakakussa saisi sitä synttäreillään vähän maistaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kotona oli juhlat, kummit ja mummit olivat kutsuttuina. Normi kahvipöytätarjoilut olivat tarjolla. Kakkua, pullaa, suolaista. Myös synttärisankari sai syötävää, oli mietitty tarjottavat siten.
Anna vinkkejä tarjottavista, joita annoitte myös sankarille itselleen! Ap
Meillä on ollut mummot, vaarit ja kummit, pientä tarjottavaa ja kakku että saadaan kynttilä puhaltaa. Tälle kolmoselle en ehkä jaksa järjestää kun lapsi itse ei siitä saa mitään irti, ne on enemmän vanhemmille ja sukulaisille. Juhlitaan häntä perheellä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut mummot, vaarit ja kummit, pientä tarjottavaa ja kakku että saadaan kynttilä puhaltaa. Tälle kolmoselle en ehkä jaksa järjestää kun lapsi itse ei siitä saa mitään irti, ne on enemmän vanhemmille ja sukulaisille. Juhlitaan häntä perheellä.
Haluaisin, että vauva saisi itse juhlista jotain irti. Ainakin laulusta hän tykkää, joten voisi ilahtua lauluista. Ja sitten hän tykkää syödä, joten voisi ilahtua kakustakin. Ap
Kaurakermaa voisi käyttää jos lapsi ei ole vielä saanut lehmän maitotuotteita.
Kannattaa etsiä vege ohjeita leivontaan.
Myös simppeliä sormiruokaa ryhmä facessa on hyvä ideoimaan kaikkea arkeen ja juhlaan.
Meidän juhlissa oli kakkuna torttuvuoalla tehty kakku, jossa oli mustikkasosetta ja valkosuklaakuorrutus, pullaa coctailtikkuja rypäleillä, kurkulla, juustolla, lihapullilla yms lapselle sopivilla jutuilla ja suolainen piirakka.
Nämä siis oli sellaisia, mitkä näytti kelpaavan myös meidän yksivuotiaalle, joka pääosin syö itse.
Vieraita oli kummit, mummit, ukit ja serkut. 6 lasta ja 11 aikuista. Paljon väkeä myös pienessä asunnossa, mutta meidän lapsi on tottunut ihmisiin. Jos lapsi ei selvästikään viihtyisi tai ylivirittyisi isommassa ryhmässä, niin olisin ehkä sopinut osan aamupäivälle ja osan iltapäivälle tai peräkkäisinä päivinä.