Sinä, jolla askelmittari! Kuinka monta askelta kertyy päivässä?
Kommentit (53)
Laiskana katsoisin mittarista mikä on ennätys askelten vähyydessä.
Vuoden aikana on tullut keskimäärin 7000 askelta päivässä. Normaalina työpäivänä ilman erillistä liikuntaa tulee 5000. Joskus taas vapaapäivinä jos olen vain kotona, tulee 2000. Olen liikunnallinen, mutta lenkillä käyn vain kerran tai kaksi viikossa. Muut liikuntalajini, mm. kuntosali, spinning ja uinti eivät juuri kerrytä askeleita.
21000 tullut parhaimillaan työpäivän aikana. Olen monesti ihan poikki kun pääsen kotiin. Uusi työpaikka joten luulisin että kasvaa kuntokin siinä samalla.
Arkena askelia tulee yleensä n. 5000-9000 päivässä (joskus enemmän ja joskus vähemmän, riippuen mitä koulupäivät sisältää), vapaapäivinä vähemmän ellen lähde erikseen ulkoilemaan. Yänään kävin vaan lähikaupassa niin askelia tuli 1800.
Keskimäärin tänä vuonna vähän yli 15 000. Jos liikun enemmän, n 25 000, tavallinen päivä n 10 000. Olen sohvaperuna ja lihava, mutta minulla on koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 000-30 000 askelta. Olen aina kävellyt paljon.
Aika kova tulos toi 30.000. Jos olis askel sekunnissa, se tarkoittaisi 8,5 tuntia pelkkää kävelyä ilman ainuttakaan vessataukoa. No, ehkä kävelet vähän nopeammin, tai sitten luvussa saattaa olla pientä lapinlisää.
Tai sitten hänellä on asetettu askelpituus noin puoleksi oikeasta pituudesta. Yksi vaihoehto on myös viallinen mittari. Minun aiempi mittarini näytti, että olisin kävellyt sata askelta, kun kävelin olohuoneesta keittiöön. Ja asun kaksiossa, jossa olohuone ja keittiö ovat vierekkäin. Että ei ehkä ihan ollut laskuri kunnossa :D
Minulla on ennätys yli 40 000 askelta. Ja uskon siihen. Ensin kävin aamulla koiralenkillä. Sitten kävelin miehen kanssa reippaan viiden tunnin kävelylenkin. Sitten pienen levon ja koiralenkin jälkeen lähdin lasten kanssa eläintarhaan, ja sielläkin kävelimme useamman kilometrin. Täytyy kyllä tunnustaa, että vaikka kävelyä rakastankin, sinä iltana jalat oli oikeasti väsyneet. Kävelyä oli yhteensä n 10h.
Koska olen toimistotyöntekijä niin työpäivinä kertyy varsin vähän askeleits eli noin 10000-15000 askelta
Viikonloppuisin sitten vähintäänkin 20000 askelta ja jos ehtii jotain urheilla niin ne sitten noiden lukemien päälle.
Omakotitalo ja kaksi aktiivista alle kouluikäistä poikas pitävät huolen siitä että askeleita tulee noinkin paljon.
Työmatkoista 5000.
Lounastunnista 1000-2000.
Yritän jaksaa käydä vielä töiden jälkeen kävelyllä, mutta n. 8000 jää jos en erikseen mene.
Tällä viikolla oli lomaa ja koira hoidossa eli yht. yli 100 000 tulee huomisiltaan mennessä. Se on siis vaatinut erityistä aktiivisuutta.
6500 askelta tällä viikolla keskimäärin päivässä. Koko vuoden ka 5800 askelta.
Mulla on fitbit ja olen vähän tarkkaillu paljon askeleita tulee missä ajassa.
Eli suunnilleen 10 minuuttia rauhallista kävelyä = 1000 askelta
Oon työtön ja masentunut joten jaksan kävellä päivittäin vain noin 3000 askelta ulkona jos sitäkään. Kotona en käytä mittaria (koska se kännykässä) joten en tiedä paljonko siellä tulee käveltyä. Jos jaksan kävellä kaupunkiin asti (2 km) ja siellä kirjastossa ja kaupoilla yms. saan 10 000 täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Esim. viime viikolla
4570
7666
6016
7322
7717
67
1976Kaikki hyötyliikunnasta. Kuten näkyy, työpäivinä tulee osa matkoista käveltyä, vapaalla en välttämättä poistu kotoa ollenkaan.
Kävelen päivässä enemmän kun sinä koko viikon aikana 😬
Tai sitten hänellä on asetettu askelpituus noin puoleksi oikeasta pituudesta. Yksi vaihoehto on myös viallinen mittari. Minun aiempi mittarini näytti, että olisin kävellyt sata askelta, kun kävelin olohuoneesta keittiöön. Ja asun kaksiossa, jossa olohuone ja keittiö ovat vierekkäin. Että ei ehkä ihan ollut laskuri kunnossa :D