Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko antanut rahaa kerjäläiselle?

Vierailija
05.04.2019 |

-

Oletko antanut rahaa kerjäläiselle?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole antanut? Entäs jos itse olisit hänen asemassa?

Vierailija
2/52 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa antamalla jatkaa sitä, että ne joutuvat kerjäämään. Ei se raha auta niitä kerjäläisiä itseään millään tavalla. Parempi on olla antamatta, niin loppuu se kerjääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antunut rahaa kerjäläisille, enkä anna.

Vierailija
4/52 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, joka kuukausi palkasta lähtee tonneja joista osa menee näille kerjäläisillä, jotka vielä kehtaavat valittaa että heillä ei ole varaa samaan kuin minulla.

Vierailija
6/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjäläiselle voi antaa vaikka leipäpussin tai banaanin. Kylmällä säällä uudet sormikkaat käsiä lämmittämään.

Vierailija
7/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut. Suomessa kuuluu hakea vaikka perustoimeentulotukea ennemmin kuin kerjätä, kerjäämistä ei pidä suosia.

Vierailija
8/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että minulla olisi varaa matkustaa joka kesäksi ulkomaille kuukausiksi laiskottelemaan? Olisinkin siinä asemassa. Minun pitää käydä töissä ympäri vuoden elättääkseni perheeni.

Vierailija
9/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon antanut rahaa kerjäläisille, katusoittajille, sekä puolalaiselle ovelta ovelle kaupustelijalle (ostamatta mitään häneltä). Olen itsekin ns.köyhä, mutta jos liikenee vitonen sitä tarvitsevalle niin annan sen, ja jätän jotain sitten ostamatta itselleni. Jos esimerkiksi joku kiertelee talosta taloon kaupustelemassa armottomassa kaatosateessa tai jos jaksaa talvipakkasilla kerjätä kadunkulmassa niin on varmasti sen rahan tarpeessa.

Vierailija
10/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin kerran bussia keskustan pysäkillä,  vanha romanikerjäläinen tuli eteeni ja kysyi onko antaa yhtään kolikoita. Kaivelin pussukastani pari euroa, ajattelin että molemmille tulisi hyvä mieli. 

Mutta, tämähän ei riittänyt. Nainen alkoi pyytämään olisiko antaa lisää!! Tämän jälkeen en ole pussukkaani avannut.

Vierailija
11/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelin kerran bussia keskustan pysäkillä,  vanha romanikerjäläinen tuli eteeni ja kysyi onko antaa yhtään kolikoita. Kaivelin pussukastani pari euroa, ajattelin että molemmille tulisi hyvä mieli. 

Mutta, tämähän ei riittänyt. Nainen alkoi pyytämään olisiko antaa lisää!! Tämän jälkeen en ole pussukkaani avannut.

minä oisin ottanut tuon 2 euroa takasin.

Vierailija
12/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puliukoille annan sillointällöin jonkun lantin kun pyytävät rahaa kaljaan. Ovat sentään rehellisiä toisin kuin ne muualta tulleet kerjäläiset.

Vierailija
13/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut katusoittajille, jos soittavat hyvin. Romanikerjäläisille en ole antanut.

Vierailija
14/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rahan antaminen kerjäläisille on väärin. Sen sijaan voi kysyä onko nälkä ja tarjota mahdollisesti aterian lähimmässä pikaruokalassa.  Näin toimimalla tiedän mihin se tarjottu apu menee. Lähtökohtaisesti Suomessa jokaisen pitäisi tulla toimeen, yhteiskunnan avustamana eikä kerjäämiselle siten pitäisi olla mitään tarvetta.

Vierailija
15/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin 10€ ihan kotimaiselle pummille joka kertoi muutaman euron puuttuvan viinipullosta. Toivottavasti osti jotain parempaa (tuskin).

V*tuttaa jos joku tulee aineissa lässyttämään jotain dösälipusta ja junalipusta ranualle...

Liikkuva väestö asia erikseen, millähän rahalla ne ovat tänne hankkiutuneet? Tai siis ympäri eurooppaa ja kaikilla samat manööverit. Ei kiitos.

Vierailija
16/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin en, koska oletan tässä tarkoitettavan niitä ammattikerjäläisiä.

Jollekin laitapuolenkulkijalle olenkin saattanut kolikon antaakin jos on nätisti pyytänyt. Ja jollekin sellaiselle jolla on ollut niin hyvä tarina mihin rahaa tarvitsee, että sen on melkein uskonut.

Vierailija
17/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että minulla olisi varaa matkustaa joka kesäksi ulkomaille kuukausiksi laiskottelemaan? Olisinkin siinä asemassa. Minun pitää käydä töissä ympäri vuoden elättääkseni perheeni.

Voi sinua parkaa. Asiat huonommin kuin kerjäläisellä.

Vierailija
18/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin en, koska oletan tässä tarkoitettavan niitä ammattikerjäläisiä.

Jollekin laitapuolenkulkijalle olenkin saattanut kolikon antaakin jos on nätisti pyytänyt. Ja jollekin sellaiselle jolla on ollut niin hyvä tarina mihin rahaa tarvitsee, että sen on melkein uskonut.

En ollut varma mitä tarkoitettiin. Vastasin "kyllä", vaikka todennäköisesti näitä ihmisiä olisi ehkä paremmin kuvaillut sana pummi kuin kerjäläinen. En ole sellaiselle antanut rahaa, joka istuu jossain mukin kanssa odottamassa rahaa tai selkeästi kiertelee pyytämässä kaikilta rahaa. Kaikki nämä tilanteet on ollut sellaisia, joissa multa kysytään henkilökohtaisesti. Osa on varmaan kerännyt rahaa muiltakin, mutten tiedä miten säännöllisestä toiminnasta on ollut kyse.

Rahaa on pyydetty:

- junaan, kun lompakko kuulemma pöllittiin

- bussiin

- maitoon ja vaippoihin, valitti myös että on työtön (kuten minäkin)

- kahvikupposeen, mutta tällöin jätin antamatta

- vastineeksi ruususta, mutta tämä kai lasketaan myymiseksi. En ostanut.

Vierailija
19/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaa hyvin, annan mielelläni roposen. Ei siis pelkälle kerjääjälle. Aineiden käyttäjille en anna mitään työttömyysturvastani.  Ennemmin vaikka sille romanikerjäläiselle, vaikka ilmiönä en halua tukea tätä.

Vierailija
20/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää, miksi ihminen kerjää.

Usein kyseessä on järjestäytynyt rikollisuus, huumeiden tai alkoholin käyttö. Mitään näistä en halua tukea rahaa antamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi