Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko antanut rahaa kerjäläiselle?

Vierailija
05.04.2019 |

-

Oletko antanut rahaa kerjäläiselle?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markka-aikaan tässä meidän kylällä Alkon edessä pyöri kaikenlaista pummia - kuka pyysi rahaa piimään, kissanruokaan etc. Kerran oli taas yksi rahanpyytäjä, joka pyysi puuttuvaa kymmentä penniä viinipulloon ja kiitinkin tätä tyyppiä rehellisyydestä ja annoin hänelle vitosen setelin.

Vierailija
22/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole antanut? Entäs jos itse olisit hänen asemassa?

Et voi tietää, miksi ihminen kerjää.

Usein kyseessä on järjestäytynyt rikollisuus, huumeiden tai alkoholin käyttö. Mitään näistä en halua tukea rahaa antamalla.

Jos pystyisit aina tietämän syyn siihen miksi joku kerjää, niin millaisissa tapauksissa voisit antaa hänelle rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josh olisin hänen asemassaan kadulla tuhlaamassa aikaani kerjäämällä, menisin töihin, tai hakisin töitä, mutta en lähtisi satojen kilometrien päähän kalliille matkalle kerjäämään, missä pitää olla kielitaidottomana ja asua autossa tms.

Oliko tuo sinun tyhmääkin tyhmempi kysymys, perustelu kerjäämiselle tai rahan antamiselle kerjäläiselle?

Olet luultavasti niin tyhmä että et ymmärrä minun kysymystä.

Vierailija
24/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katu-soittelijoille olen minäkin antanut. 

Nämä ammatti-kerjääjät,  jotka istuvat tai kulkevat kaduilla tai nykyään jopa junissa saavat minulta kylmää kyytiä. Aina on vaimo ja lapset ilman ruokaa vaikka äijä istuu steissillä kerjäämässä 10 tuntia päivässä.

Vierailija
25/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näen hätää kärsivän kerjäläisen, annan heille rahaa ja vinkkaan silmää. Tälle kesälle olen varannut heille muutaman satasen verran kolikoita. Jos KAIKKI tekisivät kuten minä, heidän ei tarvitsisi kerjätä kadulla ja he voisivat ostaa itselleen esim. osakehuoneiston. Olen myös lukuisien etujärjestöjen kk-lahjoittaja. Meidän PITÄÄ auttaa!

Vierailija
26/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille pummaajille olen saattanut antaa, jos tiedän, että menee hyvään tarkoitukseen, esim. olueen tai viinaan. Rehellisyys on ykkösasia.

Vierailija
27/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut rahaa kerjäläiselle. Useita kertoja varsinkin katusoittajille, moni heistä on todella taitava.

Viimeksi lapsi halusi käydä antamassa omat kolikkonsa romanikerjäläiselle. Selitin että raha ei välttämättä mene kyseiselle naiselle, mutta en kieltänyt häntä. 💕

Vierailija
28/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että minulla olisi varaa matkustaa joka kesäksi ulkomaille kuukausiksi laiskottelemaan? Olisinkin siinä asemassa. Minun pitää käydä töissä ympäri vuoden elättääkseni perheeni.

Voi sinua parkaa. Asiat huonommin kuin kerjäläisellä.

On kyllä uskomatonta, millaisten lasien läpi jotkut katsovat maailmaa. Ei sellaista kurjuutta, etteikö joku siitäkin keksi kadehdittavaa.

Vierailija
29/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josh olisin hänen asemassaan kadulla tuhlaamassa aikaani kerjäämällä, menisin töihin, tai hakisin töitä, mutta en lähtisi satojen kilometrien päähän kalliille matkalle kerjäämään, missä pitää olla kielitaidottomana ja asua autossa tms.

Oliko tuo sinun tyhmääkin tyhmempi kysymys, perustelu kerjäämiselle tai rahan antamiselle kerjäläiselle?

Olet luultavasti niin tyhmä että et ymmärrä minun kysymystä.

Et ehkä ole tyhmä, mutta aika tietämättömältä vaikutat esim. Romanian romanien elinolosuhteista ja työllistymismahdollisuuksista kotiseudullaan. 

Vierailija
30/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päästäkseni eroon. Kumma kyllä koskaan tarjoamani ruoka tai tarjous ostaa lippu junaan tai bussiin ei ole kelvannut, vaikka pyytäjä on ollut sitä vailla.

Vierailija
31/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei kadulla saa kävellä rauhassa. Romanikerjäläiset tunkevat aggressiivisesti minun kävelyreitilleni niin että joudun joka kerta väistämään. Ei niillä ainakaan nälkä ole, kun on varaa lähettää rahaa koko ajan Romaniaan ja Bulgariaan. Epärehellistä toimintaa. Ei minulla ainakaan ole varaa matkustaa esim. Romaniaan istuskelemaan jalkakäytäville käsi ojossa. Saisinko myös tarvittaessa sosiaaliapua Romaniassa? Epäilen kyllä vahvasti. Huijarivaltiot pitäkööt kansalaisensa.

Vierailija
32/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annan. Varaan viiden euron seteleitä niin ei tarvitse pelleillä niiden kolikoiden kanssa.

Vierailija
33/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut raha, enkä anna. En halua tukea heidän rikollista liiketoimintaansa millään tavoin. Toivotan heille hyvää matkaa takaisin omille kotikonnuilleen.

Vierailija
34/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut rahaa sellaiselle joka on rehellisesti pummannut rahaa krapulakaljaan.

Vierailija
35/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markka-aikaan tässä meidän kylällä Alkon edessä pyöri kaikenlaista pummia - kuka pyysi rahaa piimään, kissanruokaan etc. Kerran oli taas yksi rahanpyytäjä, joka pyysi puuttuvaa kymmentä penniä viinipulloon ja kiitinkin tätä tyyppiä rehellisyydestä ja annoin hänelle vitosen setelin.

Milloin tämä tapahtui? Eikös noita viiden markan seteleitä ole ollut viimeeksi tyyliin 60-luvulla?

Vierailija
36/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Vierailija
37/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei kadulla saa kävellä rauhassa. Romanikerjäläiset tunkevat aggressiivisesti minun kävelyreitilleni niin että joudun joka kerta väistämään. Ei niillä ainakaan nälkä ole, kun on varaa lähettää rahaa koko ajan Romaniaan ja Bulgariaan. Epärehellistä toimintaa. Ei minulla ainakaan ole varaa matkustaa esim. Romaniaan istuskelemaan jalkakäytäville käsi ojossa. Saisinko myös tarvittaessa sosiaaliapua Romaniassa? Epäilen kyllä vahvasti. Huijarivaltiot pitäkööt kansalaisensa.

Miten Romania on huijarivaltio? Jos Suomi antaa tsiganeille rahaa niin se on teidän ongelma, sen takia ne tänne tulee. Et sinä saa Romaniassa lein leitä, koska et ole Romanian kansalainen. Miksi sun pitäisi saada Romaniassa rahaa?

38/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kerjäläiset tulivat kaupunkiin, annoin kolikoita muutaman kerran, jos tilanne oli sellainen, että katseemme kohtasivat. Myöhemmin alettiin puhua mediassa siihen malliin, että annetut rahat eivät palvele kerjäläisten omaa etua. En ole sen jälkeen antanut.

Miten laajasti "kerjäläinen" tässä määritellään? Suomalaisille bussikolikoiden pyytäjille olen aina antanut, mutta pyytäminen on minusta vähentynyt viime vuosina.

Vierailija
39/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä tsikaanit saa Suomessa rahaa, vaikka ne ei ole Suomen kansalaisia. Joku logiikka tässä mättää pahasti. EU:ssa on tasa-arvo: jos romsut saa meillä rahaa, pitää suomalaisenkin saada rahaa Romaniassa tai Bulgussa.

Vierailija
40/52 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Romania on huijarivaltio? Jos Suomi antaa tsiganeille rahaa niin se on teidän ongelma, sen takia ne tänne tulee. Et sinä saa Romaniassa lein leitä, koska et ole Romanian kansalainen. Miksi sun pitäisi saada Romaniassa rahaa?

Tätä tasoako Suomen koululaitos on nykyään että ei eroteta romaneja ja romanialaisia toisistaan... ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme