Miehet, miten pysytte uskollisina?
Olen 28-vuotias mies, ja ollut muutamaa yhden illan juttua lukuunottamatta vain parissa pitkässä parisuhteessa. En ole pettänyt koskaan, mutta kyllä se vaan ensihuuman jälkeen tekisi mieli käydä siipaisemassa yhtä jos toistakin vastaantulevaa naista. Loppuuko tämä joskus? Tämä on aika rasittavaa, kun kuitenkin haluaa vain elää tasaista ja onnellista elämää rakastavan kumppanin kanssa ja siihen ei häntäheikkeily sovi, mihin taas ilmeisesti jotkut biologian perusteet olisivat työntämässä.
Enkä nyt siis tästäkään ole lähdössä pettämään, mutta jos jollakin olisi tarjota jotain ajattelun apuvälineitä tähän yksiavioisuuteen, niin kertokaa.
Kommentit (58)
Ota sellainen vaimoke, joka antaa, eikä näitä 2 kk:n jälkeen frigideiksi muuttuvia. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ota sellainen vaimoke, joka antaa, eikä näitä 2 kk:n jälkeen frigideiksi muuttuvia. Toimii.
On sellainen puoliso. Ei ole siitä kiinni. Ap
Itselleni on aina ollut selvää että olen uskollinen. En voisi arvostaa itseäni muuten. Siksi on ollut suorastaan helppoa säilyttää poikuus näinkin pitkälle. En usko että tulen koskaan luopumaan poikuudestani; ultimaattinen uskollisuus.
No ei ole mitään biologista perustetta joka ajaa pettämään. Kun löydät hyvän vaimon niin se on siinä, jos panostat liittoon ja seksiin niin ei tarvi lähteä merta edemmäs kalaan
M55
Kun näet naisen ajattele miesten pesäpallon kolmannen vuoron tasoittavaa ja avot ongelma poistuu.
Mulle se on ihan sama kuin ksettais kavereita, vanhempia tai muksujaan. Eli itsestään selvyys eikä edes tule mieleen.
Miksi olet ollut parisuhteissa noin nuorena? Kannattaisi hankkia kokemuksia ennen vakiintumista.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään biologista perustetta joka ajaa pettämään. Kun löydät hyvän vaimon niin se on siinä, jos panostat liittoon ja seksiin niin ei tarvi lähteä merta edemmäs kalaan
M55
Totta kai on biologinen peruste, joka ajaa pettämään. Nainen ovuloi kerran kuukaudessa, on 9 kk raskaana ja sen jälkeen pari vuotta sidottu syntyneen lapsen täyspäiväiseen hoitoon.
Mies taas voi hedelmöittää miljoonia munasoluja joka päivä.
Eliön biologinen perusvietti on tuottaa mahdollisimman paljon lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Uroksilla tuo ohjaa parittelemaan lukuisten naaraiden kanssa vahvemmin kuin naarailla lukuisten urosten.
Rakastan vaimoni aidosti ja meillä on asiat hyvin. On meillä 10v kohdalla eka kunnon kriisi ja reput oli jo pakattuna, mutta käytiin asiat läpi ja alettiin parantaa suhdetta. Tossa 10v yhdessäolon kohdilla ei siltikään tullut mieleen että pettäisin ja tai hän minua. Se olis ollut otollisinta aikaa pistää kaikki vtuiksi ns, mutta ei se tullut mieleenkään. Nyt ollaan 20v yhdessä ja eipä riitoja ole turhista asioista. Ollaan opitttu ja samalla kasvettu koko aika suhteessa ja mitä kauemmin ollaan oltu, niin sitä vähemmän tekee mieli edes ajatella pettämistä. Ei tule edelleekään mieleen. Jotenkin olen koko aika enemmän kiinnostonut vaimostani mitä vanhemmaksi tulee. Olen 42v. Tästäkin ollaan juteltu ja vaimoni tuntee samoin.
Sänkyhommissa ollaan välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ei ole meille ongelma jos toisen just silloin tee mieli. EI suututa sellaisesta. Sen olen huomannu, että meillä on tullut tossa, kun täytettiin 40, niin nyt kahden vuoden aikana on ollut yllätys hotellijuttuja jne tai joku päiväristeily tai pitkä vkloppu jossain Euroopassa. Niin siellä on se peitto heilunut ja se on ollut se pää syyy jommalle kummalle lähteä romantisoimaan. Nämä tällaiset jutut on meille tullu mukaan. Tällaset jutut on just pieni piristys arkeen ja yhdessäoloon.
En suosittele käymään vieraissa vaan suosittelen, että ajattelet sitä niin, että sä olet sen naisen saanut ja sä olet sitä jallitellu, että olet saanut. Jokuhan siinä sut on sytyttänyt sillon joskus, niin miksi se ihminen olisi nyt erilainen, että ajattelet menoa ja tuskailet. Kato sitä nyt ja mieti hieman. Ei mitään järkeä hakea morkkista ja tuhota kaikkea sen hikisen 5min takia mikä sulta lentää toisen kanssa. Kun se lasti on lentänyt, niin seuraavalla sekunnilla alkaa morkkis. Näin on kaverit kertonut, kun on pettänyt. Mee naises viereen ja hiero vähän ja kerro sille, että diggaat siitä. Sille tulee hyvä mieli ja samalla tulee sulle.
Ei parisuhde mitään tanssimista tähtien alla ole päivästä toiseen. Parisuhde on kovaa duunia pitää kasassa hyvinä ja huonoina aikoina. Sillon kun vtttaa, niin pitää myös muistaa rakastaa.
Haha, "voi kun biologia ajaisi minua tässä pettämään ja yritän nyt kovasti pysyä reippaana...". Jos pettäminen oikeutetaan biologisesta näkökulmasta niin miehen on hyväksyttävä se, että sittenhän naisen biologiaan kuuluu etsiä aina vain komeampi ja vahvempi mies, koska paremmat geenit --> elinkelpoisemmat jälkeläiset. (On tutkittu että naiset tuntevat seksuaalista mielenkiintoa raavaita, leveäharteisia miehiä kohtaan juuri ovulaation aikaan.)
Olen luonteeltani kiltti, joten todennäköisyys on maksimissaan 0,000001% että kykenisin löytämään jonkun uuden tämän nykyisin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen luonteeltani kiltti, joten todennäköisyys on maksimissaan 0,000001% että kykenisin löytämään jonkun uuden tämän nykyisin tilalle.
Korjaus: "Olen luonteeltani itseriittoinen pikkupoika, joten todennäköisyys on maksimissaan 0,000001% että kykenisin löytämään kauniin, nuoren naisen itselleni, minusta tuntuu että ansaitsen sellaisen, en kyllä osaa selittää miksi".
Vierailija kirjoitti:
Haha, "voi kun biologia ajaisi minua tässä pettämään ja yritän nyt kovasti pysyä reippaana...". Jos pettäminen oikeutetaan biologisesta näkökulmasta niin miehen on hyväksyttävä se, että sittenhän naisen biologiaan kuuluu etsiä aina vain komeampi ja vahvempi mies, koska paremmat geenit --> elinkelpoisemmat jälkeläiset. (On tutkittu että naiset tuntevat seksuaalista mielenkiintoa raavaita, leveäharteisia miehiä kohtaan juuri ovulaation aikaan.)
En oikeuta pettämistä, mutta on naiivia ja totuudenvastaista väittää, ettei biologia vetäisi siihen suuntaan. Minusta pettäminen on moraalitonta, ja siksi toivoinkin keskustelua siitä, miten tämä jaakobinpaini kääntyy moraalisuuden voittoon aina tulevaisuudessakin.
Mutta täällä näyttää olevan niin korkean moraalin ihmisiä liikkeellä, ettei vieraissa vesissä soutaminen ole koskaan edes käväissyt mielessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M55Totta kai on biologinen peruste, joka ajaa pettämään. Nainen ovuloi kerran kuukaudessa, on 9 kk raskaana ja sen jälkeen pari vuotta sidottu syntyneen lapsen täyspäiväiseen hoitoon.
Eliön biologinen perusvietti on tuottaa mahdollisimman paljon lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Uroksilla tuo ohjaa parittelemaan lukuisten naaraiden kanssa vahvemmin kuin naarailla lukuisten urosten.
Biologia ohjaa naista etsimään aina parhaita geenejä eli ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen biologia ohjaa häntä hakemaan taas parempia geenejä toiselta mieheltä jne. Nainen jolla on lapsia useiden miesten kanssa toteuttaa naisen biologiaa.
Ja minkå ihmeen muun syyn vuoksi nainen pettäisi kuin biologiansa ohjaamana?
Niinpä. Miehen on vaikea tai oikeastaan mahdoton myöntää myös naisen biologia. Nainen kun on uora ja mies raukka vain biologiansa ohjaama.
Mutta aikuisen elämää ohjaa järki ja aikuinen voi tehdä tietoisia päätöksiä.
Ei se p illu muutenkaan niin kummonen ole, että se nyt jotenkin niin mahtavalta ja eriliselta tuntuis jonkun vieraan kanssa.
Ennemmin oma käsi, kun pilaa suhteensa johonkin typerään hetken huumaan.
Ratkaisu on se että olet sinkku muutamia vuosia ja hankit kokemuksia. Ei 28 v vielä pysty vakiintumaan, ei mies eikä nainen. Nyt heti sinkkuelämää viettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M55Totta kai on biologinen peruste, joka ajaa pettämään. Nainen ovuloi kerran kuukaudessa, on 9 kk raskaana ja sen jälkeen pari vuotta sidottu syntyneen lapsen täyspäiväiseen hoitoon.
Biologia ohjaa naista etsimään aina parhaita geenejä eli ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen biologia ohjaa häntä hakemaan taas parempia geenejä toiselta mieheltä jne. Nainen jolla on lapsia useiden miesten kanssa toteuttaa naisen biologiaa.
Ja minkå ihmeen muun syyn vuoksi nainen pettäisi kuin biologiansa ohjaamana?
Niinpä. Miehen on vaikea tai oikeastaan mahdoton myöntää myös naisen biologia. Nainen kun on uora ja mies raukka vain biologiansa ohjaama.
Mutta aikuisen elämää ohjaa järki ja aikuinen voi tehdä tietoisia päätöksiä.
En väittänyt, ettei naisella olisi myös tiettyä biologista tendenssiä pettämiseen. Naaraan kannattaa olla hyvän elättäjän elätettävänä, mutta hakea vaihtelua geenipooliin välillä muilta uroilta.
Suosittelen evoluutiopsykologiaan tutustumista kaikille. Se auttoi minua ainakin ymmärtämään, miksi välillä tuntuu siltä miltä tuntuu ja miksi jotkut asiat ovat kuten ovat. Ap
Nuorempa tuli juostua millon missäkin. Tässä iässä saa varmimmin omalta eukolta niin ei viitsi enää yrittää.
Sillon tällön thaityttöjen hierottavana mutta en laske sitä pettämiseksi.
Taattua miesasiamies-ripulia. Mies on älyllisesti niin ylivertainen, kehittynyt olento, ettei alkukantainen, viettiensä varassa poukkoileva nainen voi sitä käsittääkään. Nainen kun on primitiivinen hoivaolento, niin yksinkertainen ja vietävissä, että tarvitsee miehen ohjaamaan itseään...
Ei kun ai niin, hupsista.
Oma käsi on ajattelun apuväline.