Mikä näitä nykyajan isovanhempia vaivaa? Nyt sekosi isoisä!
Mikä näitä nykyajan isovanhempia vaivaa? Nyt sekosi isoisä! Kyseessä hänen ensimmäinen lapsenlapsi. Aiemmin ihan normaali ihminen.
Kohtelee vauvaa karskisti. Pitää kouluttaa kuulemma kovaan maailmaan. Ei ole mitään fyysistä kuritusta tehnyt, mutta käytännössä puheet tyyliin: ei saa itkeä. Itse pitää tehdä jne.. lapsi kuitenkin vasta 7kk ikäinen.
Pakko laittaa vaari jäähylle, mutta kuinka pitkäksi aikaa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En todellakaan tiedä.. lähes kaikki tuntemani isovanhemmat ovat olleet jossain vaiheessa blokattuna jäähyllä. Mikään muu ei ole auttanut.
Outoa. Mulla taas ei ole lähipiirissä yhtään blokattua isvanhempaa, enkä voisi kuvitella, että esim. omia vanhempiani pitäisi panna jäähylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En todellakaan tiedä.. lähes kaikki tuntemani isovanhemmat ovat olleet jossain vaiheessa blokattuna jäähyllä. Mikään muu ei ole auttanut.
Outoa. Mulla taas ei ole lähipiirissä yhtään blokattua isvanhempaa, enkä voisi kuvitella, että esim. omia vanhempiani pitäisi panna jäähylle.
Olet onnekas!
Yleensä jos isovanhempi ei osaa käyttäytyä, on etäisyyttä otettu noin 3-12kk riippuen tapauksesta. Anoppi tuli kerran ämpärit ja rätit heiluen meille (pyytämättä). Ilmoitti, että aikoo pestä ikkunat (koko okt-talon). Laitoin anopin jäähylle 4kk ajaksi. Mun talo, mun säännöt.
Mikä ihme näitä provoja vaivaa, kun ei keksitä kunnollisia? Aina vaan tätä isovanhempijuttua? Mielikuvitusta kehiin! Vaikka aurinkokunnasta, kontiaisten seksielämästä, pajujen hyötykäyttöön ruuaksi jne. Jotain uutta!
Monet isovanhemmat sekoavat juurikin siitä ensimmäisestä lapsenlapsesta. Eivät tiedä miten olla. Rajat on oltava!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos isovanhempi ei osaa käyttäytyä, on etäisyyttä otettu noin 3-12kk riippuen tapauksesta. Anoppi tuli kerran ämpärit ja rätit heiluen meille (pyytämättä). Ilmoitti, että aikoo pestä ikkunat (koko okt-talon). Laitoin anopin jäähylle 4kk ajaksi. Mun talo, mun säännöt.
Oliko norpat ja emättimet mukana?
Anna penalti kauden loppuun ja sitten valvotusti katotte,että käytöshäiriö on poistunut,jos ei seuraava penalti on kaks kautta..
Vierailija kirjoitti:
Hitto, olisit lähettänyt sen meille!
Voi meillä ukki opettaa jo latinaa, vaikka piltti on vasta 5kk! Eikö teillä? Sanakokeet on suullisesti.
Mun appi sekosi aikoinaan kälyn pojan kanssa. Mies joka ei ollut koskaan tehnyt mitään lasten- tai kodinhoitoon liittyvää oli yhtäkkiä asiantuntija. Neuvoi ja sekaantui tauotta.
Eikä edes puhunut meillekään mistään muusta kuin siitä lapsesta.
Puheista se alkaa, fyysiseksi etenee. Pian kertoo ylpeästi läppässeensä sormille, antaneensa korvatillikan ja kiepauttaneensa niskavilloista. ”Oppiipahan olemaan.”
Sadisti on sadisti. Kannattaa pitää varansa.
Pistä välit poikki heti. Muuttakaa toiselle paikkakunnalle, hakekaa lähestymiskieltoa, vaihtakaa nimenne, salatkaa uudet puhelinnumeronne, hakekaa tietojenluovutuskieltoa ja käykää plastikkakirurgiassa muuttamassa kasvonne + ostakaa peruukit. Kyllävse siitä. Tsemiä 👍
Me ollaan pakotettu ne eroamaan. Meille saa toistaiseksi tulla vain pappa, mummolla oli aina niin ruma käsilaukku, että me laitettiin siihen raja! Meidän koti, meidän sisustus! Papankin kengät näyttää kyllä aika huonoilta. Saa nähdä. Ehkä vielä kerran saa tulla. Tuollaista visuaalista häpäisyä ei kestä. Lapsen kauneudentaju voi vaurioitua pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Outoja sanavalintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun appi sekosi aikoinaan kälyn pojan kanssa. Mies joka ei ollut koskaan tehnyt mitään lasten- tai kodinhoitoon liittyvää oli yhtäkkiä asiantuntija. Neuvoi ja sekaantui tauotta.
Eikä edes puhunut meillekään mistään muusta kuin siitä lapsesta.
Juu varsinaisia kokemusammattilaisia..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Jossain aiemmassa ketjussa joku oli kai jollain tekstin syötöllä kirjoittanut, että nuo mukaan, kun lähdettiin johonkin siivoustalkoisiin. Piti olla kai mopit ja toista sanaa en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Jossain aiemmassa ketjussa joku oli kai jollain tekstin syötöllä kirjoittanut, että nuo mukaan, kun lähdettiin johonkin siivoustalkoisiin. Piti olla kai mopit ja toista sanaa en muista.
🤣🤪
Kiitos selvennyksestä!