Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut autoilijat suuttuu jo heidät ohittaa?

Vierailija
05.04.2019 |

Ajan ensin toisen takana ja hän menee reippaasti alle nopeusrajoituksen. Valoissa otan toisen kaistan, joka loppuu kuitenkin melkeen heti valojen jälkeen. Valojen vaihtuessa laitan kaasun pohjaan, että pääsen ohittamaan tuon auton jolla ei ole kiire ollut mihinkään. Yhtäkkiä ajetaankin rintarinnan ja tämän edessä ollut autoilija ei päästä ohittamaan..... joudun vaihtamaan kaistaa kaistan loputtua taas hänen taakseen ja köröttelemme loppumatkan alinopeutta.

En ymmärrä miksi se ottaa niin paljon egon päälle päästää toinen ihminen ohittamaan, jos hän pystyy sen ilman liikentten vaarantamista tekemään.....

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta sivuten - tieliikennelain mukaan rampilta tulijoita ei tarvitse väistää, vaan heillä on itsellään vastuu tielle liittymisestä, kiihdytys tehdään sen mukaan mihin väliin sopii (toivottavasti autoilijat pitävät turvavälejä). Mutta miksi lähes aina työmatkan aikana pitää vähintään yhdelle autolle antaa tilaa eteen tai taakse? Toinen auto tulee sieltä rampilta ja menee sitten täsmälleen samaa nopeutta minun vierelläni. Tässä vaiheessa en vielä reagoi, että sillä toisella on mahdollisuus tehdä jotain. Mutta kun rampin kaista alkaa loppumaan, katson onko parempi kiihdyttää vai hiljentää, että auto pääsee tielle mukaan. Toisen auton nopeus ei ole omien havaintojeni perusteella muuttunut miksikään koko tapahtuman aikana, ei edes ihan lopussa, eli hän on olettanut että minä annan tilaa. Miksi!

Vierailija
22/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta tehokkaampi auto niin pääset vaivatta ohi idiooteista. Köyhien kannattaa pysyä romuinensa vaan kiltisti perässä.

Jos olis varaa niin ostasin, eikä se ettenkö ohi pääsisi, mutta annan lopulta periksi kun näkee ettei toinen halua sua päästää niin antaa asian olla. Mutta itselläni on työmatkan varrella kaksi tällaista risteystä, missä toinen kaista loppuu nopeasti risteyksen jälkeen. Lähes joka toinen autoilija ei suostu päästämään ohitse, oli auto mikä tahansa.

Jos ohitat pitkän jonon sitä päättyvää kaistaa pitkin ja yrität sitten tunkea siihen jonoon, en ihmettele yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittamisen voi tehdä fiksusti ja sitten sen voi tehdä sinun tavallasi. Liikenteen vaarantaminen ei ole fiksua ja siitä saa suuttua. Minusta tuntuu, ettei ongelma nyt ole niissä muissa kuskeissa vaan sinussa, ap.

Mua ei häiritse ohittajat, motarillakin annan se toistensa perseissä roikkuvan henkilöautoletkan mennä ensin ohi ja sitten lähden itse tyhjälle kaistalle (sen rekan ohi, jonka perässä ajoin). Ei roiku kukaan persiissä eikä suitsuta katkua ja kiviä silmilleni. Ei tule stressiä, ei mene keltään henki. On kivaa ja musiikki raikaa.

Vierailija
24/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan isoilla teillä aina vakkarilla ja lähes joka kerta motarilla viereinen auto alkaa kiihdyttämään, kun olen ohittamassa sitä. En mäkään käsitä miksi?!? Mua ei haittaa yhtään, jos joku ohittaa mut ja jos jostain syystä joudun ajamaan alinopeutta, päästän takaatulevat ohi pysähtymällä pysäkille.

Luulin ennen, että johtuu siitä, et olen nainen ja ajoin vanhoilla autoilla. Yksikin mersumies heristeli nyrkkiä, kun ohitin hänet. Itse en huomannut, mutta vierellä istuva lapsi näki. Ja ei, en ajanut edes ylinopeutta, kun ohitin.

Nykyään ajan tavallisella tusina farkkuvolvolla, joten kyse ei voi olla autostakaan. Ehkä ohitus vain ottaa toisten itsetunnon päälle. Kokevat jotenkin olevansa ns. Parempia, kun vetävät kilometrien jonoa ja vahtivat ettei kukaan vain pääse ohi.

Olen myös ollut monesti todistamassa kolmantena jonossa, kun mua edellä oleva on lähteny ohittamaan, niin ensimmäinen on painanut kaasun pohjaan eikä ohitus ole onnistunut. Ja kerran toi tapahtui niin, että yritti monta kertaa ohi. En ymmärrä miksi ensimmäinen kuski haluaa vaarantaa myös omansa hengen tuollaisella pelleilyllä. Itsellä ollut aina sen verran kova peli alla, että olen aina päässyt kaikkien ohi, mut välillä todella kovalla ylinopeudella. Tyhmää mun puolelta, mut jotenkin en pysty antamaan periksi tuollaisille idiooteille, jos näen ettei ole vaaraa vastaantulevien puolesta.

Vierailija
25/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajan isoilla teillä aina vakkarilla ja lähes joka kerta motarilla viereinen auto alkaa kiihdyttämään, kun olen ohittamassa sitä.

Tarkoitin siis, että lähes joka reissulla joku alkaa kiihdyttämään, ei joka auto jonka ohitan.

Vierailija
26/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan haluaa tarkoituksella kiihdyttää silloin kun joku ohittaa. On omakin etu, jos toinen pääsee ohi mahdollisimman sujuvasti.

Mulle on kuitenkin joskus ajatuksissani käynyt niin, että olen huomaamattani alkanut kiihdyttää ja sitten vasta huomannut, että joku oli ohittamassa. Jotain alitajunnan tepposia? (Norminopeus alkaa tuntua hitaalta, jos aivot huomaa nopeamman vertailukohteen, vaikkei se päätyisi tietoisuuteen, tai jotain.) Onkohan noilla muillakin kiihdyttäjillä käynyt näin? Tämä olisi helpompi ymmärtää kuin tahallinen toisen ohittamisen sabotointi. Ei siellä tiellä missään nopeuskisoissa olla.

Vierailija
27/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta tehokkaampi auto niin pääset vaivatta ohi idiooteista. Köyhien kannattaa pysyä romuinensa vaan kiltisti perässä.

Jos olis varaa niin ostasin, eikä se ettenkö ohi pääsisi, mutta annan lopulta periksi kun näkee ettei toinen halua sua päästää niin antaa asian olla. Mutta itselläni on työmatkan varrella kaksi tällaista risteystä, missä toinen kaista loppuu nopeasti risteyksen jälkeen. Lähes joka toinen autoilija ei suostu päästämään ohitse, oli auto mikä tahansa.

Jos ohitat pitkän jonon sitä päättyvää karistaa pitkin ja yrität sitten tunkea siihen jonoon, en ihmettele yhtään.

Audistit ja bemaristit alapeukuttavat.

Vierailija
28/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ohitat pitkän jonon sitä päättyvää karistaa pitkin ja yrität sitten tunkea siihen jonoon, en ihmettele yhtään.

Mikä saa sut kuvittelemaan, että audin tai bemarin omistajat ovat jotenkin yksi ja samanlainen joukko? Aika yksinkertainen ajattelutapa.

Vierailija
29/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille tulee usein vähän yllätyksenä tosiaan miten riisipussihybridikin kiihtyy valoista, kun painaa vielä veemäisyyttään power-napin pohjaa. Harvoin sitä jaksaa kuitenkaan ja mielestäni on ihan ok ohittaa noin tilanteessa, jossa se toinen kaista on jo kohtuullisen täynnä autoja, koska se sujuvoittaa liikennettä. Toinen juttu on sitten ne kuskit, jotka systemaattisesti toimivat kyseisellä tavalla ja pitävät jokaista ajosuoritusta kilpailuna, ne käyvät vähän hitaalla.

Vierailija
30/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin muuten ne kiihdyttelijät on audeja tai bemareita. Skodat, Toyotat ja halppismaasturit on niitä joiden kuskien pää leviää, jos joku ohittaa heidät.

Vierailija
31/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille tulee usein vähän yllätyksenä tosiaan miten riisipussihybridikin kiihtyy valoista, kun painaa vielä veemäisyyttään power-napin pohjaa. Harvoin sitä jaksaa kuitenkaan ja mielestäni on ihan ok ohittaa noin tilanteessa, jossa se toinen kaista on jo kohtuullisen täynnä autoja, koska se sujuvoittaa liikennettä. Toinen juttu on sitten ne kuskit, jotka systemaattisesti toimivat kyseisellä tavalla ja pitävät jokaista ajosuoritusta kilpailuna, ne käyvät vähän hitaalla.

Ottaako sulla egon päälle jos kyseisellä autolla joku ohittaa? Pitää todistella kuinka se omakin auto kulkee? 😅 itse kun ohitan jonkun auton niin ei mulla ainakaan käy mielessäkään ajatella kummankaan auton tehoa, kunhan menen ohi siitä, joka sattuu nyt ajamaan hiljaisempaa.

Vierailija
32/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos multa tai ex muijalta kysyttäisi niin molemmat sanoisi kahjoimmiksi kuskeiksi keski-ikäiset mies puoliset volvon ajajat. Niitä on molemmat joutuneet väistelemään. Ihan piennarta myöten kun jonkun ohi piti päästä ja satuttiin tulemaan autolla vastaan.

Onhan tuo nyt selvä asia että molemille on vain sattunut jäämään tuollainen tuntuma. Ei se auton merkki voi olla syy idioottimaiseen ajamiseen. Miten lie sattui mutta monella ukolla jota joutui väistämään oli volvo. Toinen pelkästään oma kokemus on suksiboksi autoilijat. Sitä voi odottaa että ohituksen voi tehdä turvallisesti. En tiedä mihin niillä on kiire? Onnettomuuteen?

Vierailija
33/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Mä vedin aikoinaan romullani teidän mikromunien ohi. Säälittäviä tuollaiset. Tällainen oli varmaan se sunkin ohitettava ap, henkisistä ongelmista kärsivä mikromunainen aikuislapsi.

Vierailija
34/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin muuten ne kiihdyttelijät on audeja tai bemareita. Skodat, Toyotat ja halppismaasturit on niitä joiden kuskien pää leviää, jos joku ohittaa heidät.

Audit ja Bmw:t on niitä ohittelijoita, pujottelijoita ja peršeessäroikkujia, vaikka edessäajava ajaa reilua rajoitusnopeutta.

Vierailija
35/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelläsi ajava on ajanut alle nopeusrajoituksen, koska tuntee valojen rytmin ja tietää että seuraaviin punaisiin ei ole mikään kiire. Valoista hän sen sijaan lähtee reippaasti, koska ajaa reippasti, silloin kun se on järkevästi mahdollista.

Eli sinä olet se liikennetollo, joka ei osaa sovittaa nopeuttaan vallitsevaan tilanteeseen.

Vierailija
36/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahimpia ovat "saksalaismerkit" jotka eivät ole mersuja ja bemareita, eli just volkkarit ja joskus jopa skodat ja seatit.

Vierailija
37/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahimpia ovat "saksalaismerkit" jotka eivät ole mersuja ja bemareita, eli just volkkarit ja joskus jopa skodat ja seatit.

Audeista puhumattakaan

Vierailija
38/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neliveto, automaatti ja moottorissa taatusti riittävästi potkua niin nysvääjät jää kaivamaan nenäänsä oli kesä tai talvi. Muuten ajan aivan rauhallisesti toki liikenteessä :)

Täysin sama täällä.

Kun nollasta sataan ottaa reilut neljä sekuntia ja kuski osaa lukea valoja niin harva pystyy rinnalla kiusaamaan.

Jos tienpinta on hiukankin likainen tai kostea niin se aiemmin mainittu tuhatkuutioinen muoviluotikin hukkaa tehonsa savuna ilmaan.

Vierailija
39/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran on kyydissä ollut tyyppi joka sanoi että paina kaasua tuo menee ohi. Kyse oli kaksikaistaisesta moottoritiestä. En vieläkään tajua miksi se jätkää haittasi jos toinen auto meni ohi? Olen kuullut idiooteista jotka kiihdyttää kun yrittää ohitusta. Tuo jätkä oli varmaan yksi niitä.

Olisi mielenkiintoista kuulla näitä henkilöitä, ketä se ohittaminen haittaa että miksi näin? Eise minua haittaa jos joku minut ohittaa jos ei jaksa katsella minun takavaloja. Jos tähän löytyisi joku järkevä selitys, niin voisin itsekkin miettiä omaa liikennekäyttäytymistä, mutta nyt en koe tekeväni mitään väärää....

-Ap

Etkä teekään mitään väärin. Liikennesäännöistä voi lukea, että toisen kaistan päättyessä liikenteen sujuvuuden takaamiseksi mennään ”vetoketjuperiaatteella” yhdelle kaistalle, mutta eihän nämä juntit sitä tajua.

Samalla mentaliteetilla mennään, kun ohituskaista alkaa: yhtäkkiä kaikki painavat kaasun pohjaan, jotta takanatulijat eivät pääse ohi ja kaistan loputtua körötellään taas hitaasti.

Itselläni on onneksi niin tehokas auto ja nopeat refleksit, että menen ohi, kun haluan ja liikennevaloista lähden ensimmäisenä.

Ennakoiva ja rauhallinen ajotapa on turvallisempaa kuin tehokas auto ja hyvät refleksit. Arvaa huviksesi kuinka moni luulee olevansa keskivertoa taitavampi kuski? Suosittelen aina esim. jäärataa kun kuulen jonkun kehuvan omaa ajamistaan. Sitten muistamaan sen ettei tiet ja kadut ole ratoja.

Tekee hyvää käydä työporukan kanssa ajamassa kilpaa mikroautoradalla. Oman elämänsä rattimiehet ovat harvemmin tuloslistan kärjessä.

Vierailija
40/84 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran on kyydissä ollut tyyppi joka sanoi että paina kaasua tuo menee ohi. Kyse oli kaksikaistaisesta moottoritiestä. En vieläkään tajua miksi se jätkää haittasi jos toinen auto meni ohi? Olen kuullut idiooteista jotka kiihdyttää kun yrittää ohitusta. Tuo jätkä oli varmaan yksi niitä.

Olisi mielenkiintoista kuulla näitä henkilöitä, ketä se ohittaminen haittaa että miksi näin? Eise minua haittaa jos joku minut ohittaa jos ei jaksa katsella minun takavaloja. Jos tähän löytyisi joku järkevä selitys, niin voisin itsekkin miettiä omaa liikennekäyttäytymistä, mutta nyt en koe tekeväni mitään väärää....

-Ap

Etkä teekään mitään väärin. Liikennesäännöistä voi lukea, että toisen kaistan päättyessä liikenteen sujuvuuden takaamiseksi mennään ”vetoketjuperiaatteella” yhdelle kaistalle, mutta eihän nämä juntit sitä tajua.

Samalla mentaliteetilla mennään, kun ohituskaista alkaa: yhtäkkiä kaikki painavat kaasun pohjaan, jotta takanatulijat eivät pääse ohi ja kaistan loputtua körötellään taas hitaasti.

Itselläni on onneksi niin tehokas auto ja nopeat refleksit, että menen ohi, kun haluan ja liikennevaloista lähden ensimmäisenä.

Joskus täällä oli 10 sivua pitkä ketju, joss joku piti kiinni periaatteesta, että hänen eteensä ei saa tulla kukaan oikealta eikä vasemmalta, koska hänellä suoraan ajavana on etusjo-oikeus. Hän ei hidasta eikä anna tietä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi