Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailta takaisin Suomeen muuttaneena, mikä hemmetti siinä on että suomalaiset lapset stadissa...

Vierailija
04.04.2019 |

Eivät osaa olla hiljaa yhtään missään? Aivan käsittämätöntä.

Julkisissa matkustaessa JOKA IKINEN KERTA jokin pikku mussukka rääkyy "isi isi isi" ja valittaa jostain koko matkan.

Kotona ollessa naapurin lapsi rääkyy päiväsaikaan 80% ajasta valittavalla äänellä jostakin. Asunnossani on hyvä äänieristys mutta tuo kuuluu silti läpi kun lapsella on kunnon kierrokset. Jos on käytävällä, kuulee oven läpi niin että raikaa. Aina jostain täysin tyhjänpäiväisestä huutaminen ja siis ihan itkeä huutaa. Autistinen lapsiko?

Tulin juuri Ikeasta ja taas sama juttu. Ruokalassa aina joku perhe jonka lapset eivät osaa olla rääkymättä hetkeäkään, koko ajan huomiota pitää saada ja valittavalla äänensävyllä pyytää jotain vanhemmalta.

En muista todellakaan omassa nuoruudessani että lapset olivat tuollaisia.
Olenko yksin ajatusteni kanssa?

Ymmärrän täysin jos lapselle sattuu vahinko tai muuta sellaista ja itkettää joskus, mutta noiden 4-6-vuotiaiden jatkuva huutaminen tyhjänpäiväisistä asioista on todella omituista.

N37

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kahden lapsen äiti ja kolmen mummu, väitän, ettei tuommoista ole kaikilla.

Omat lapset (nyt liki nelikymppisiä) osasivat kyllä käyttäytyä, esim. automatkat, kaupassakäynnit jne. eivät olleet tuskaa koskaan ja lapset juttelivat sukujuhlissa aikuistenkin kanssa, muistan kun moni tuntematonkin tuli kiittelemään juuri tuosta, reippaaksi kehuivat.

Vanhin lapsenlapsi on jo 16 vuotta, on aina ollut rauhallinen, kun oli pikkuinen, olin joskus jopa huolissani, mutta fiksu on tytöstä tullut, paljon kavereita ja lukio sujuu.

Seuraavat ovat seitsemänvuotias koululainen ja puolivuotias vauva. Seitsemänvuotiaan kanssa on kiva matkustaa, osaa käyttäytyä, teemme pikkumatkoja kahdestaankin. Etenkin kunnioitan miniäni otetta, puuttuu heti, jos ilmenee turhaa marinaa, mutta toisaalta lapsen asialliset toiveet otetaan huomioon.

Siitä taitaa ollakin juuri kyse, lapselle pitää antaa aikaa ja hänet pitää huomioida. Paljon on niitä lapsia, jotka häviävät kännykälle ja somelle.

Tuosta nuorimmasta en osaa vielä sanoa muuta kuin että hän on mahdottoman ihana.

Seuratkaapa, ne kitisevät lapset ovat sellasten vanhempien, joilla on kauhea itsetehostus koko ajan päällä. Minä, minä ja minä.

Tämä! Näiden marisijoiden vanhemmat ovat kyllä juuri näitä minäminäminä -ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla