En kestä, jos mies katsoo muita naisia
Tarvitsin apua ongelmaani, enkä oikein tiedä, mistä hakea apua. Haluaisin teiltä kuulla ajatuksia ja kokemuksia, joilla ns. kääntää pääni aivan typerille ajatuksille.
Eli homman nimi on se, että en kestä, jos mies edes vilkaisee naista, joka on mielestäni kaunis. Tunnen mustasukkaisuutta ja tekisi mieli kysellä 24/7, mitä ajattelet tuosta, tästä ja hänestä… Päähäni on syöpynyt ajatus, että mieheni ajattelee näistä, että haluaisi heidän kanssaan seksiä, vaihtaisi minut tuohon, tähän ja tähän, tai pääajatuksena on, että joku on paremman näköinen kuin minä.
Mieheni on kyllä joskus sanonut, että minua kauniimpaa ei ole, mutta hänen sanansa ovat täysin turhaa, koska ongelma on minun korvieni välissä. Minua ei esimerkiksi haittaa, jos hän sanoo jostain autosta, että "onpa kiva". Jos hän sanoisi jostain naisesta saman, sisälläni varmaan kiehuisi.
Haluaisin eroon tästä. Todella. Se häiritsee elämääni liki päivittäisesti.
Kävin joskus epävarmuuttani terapiassakin, mutta sieltä sain ohjeeksi ns. seistä omilla jaloillani. Niin seisonkin, joten siitä ei ole kyse. En myöskään epäile omaa viehätysvoimaani tai muuta, joten en usko, että itsetunnossani olisi niin suurta säröä, josta nämä ajatukset tulevat. Ehkä entisten suhteiden pettämiskokemuksista, jolloin olen ajatellut, että joku muu on ollut niin paljon parempi kuin minä, että minua on kannattanut pettää. Sainhan kerran exältäni viestinkin "haluan ****a enemmän kuin sua, sori".
Mieheni ei kuitenkaan ole sama, kuin exäni tai edelliset suhteeni.
Auttavaisia ajatuksia?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä ja/tai vähemmän juntti mies.
Etenkin tuo vähemmän juntti mies. Kukaan käyttäytyvä kumppani ei katsele toisen nähden muita. Rakastavalla ihmisellä ei edes ole tarvetta katsella muita sillä silmällä. Aivan sairasta juttua.
Ikävä rikkoa kuplasi, mutta jos mies ei katsele muita naisia, et vain ole huomannut asiaa tai mies tykkää miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni miehen pitää sitten kadulla kävellä , vai? Ei voi välttyä näkemästä toisia ihmisiä, ja on rasittavaa jos kumppani hermoilee turhasta. Luottamuksen puutetta. En jaksaisi elää niin mustasukkaisen ihmisen kanssa.
Luitko juttua ollenkaan?
Luitko itse? Aloituksessa ei sanottu, että mies tuijottaa muita naisia, vaan että ap:tä ahdistaa, jos mies "vilkaiseekin" jotain muuta naista. En tiedä mitä vilkaiseminen sinulle tarkoittaa, itse vilkaisen päivässä varmaan satoja ihmisiä esim. metrossa, kaupassa, duunissa yms. Aika hankalaksi menee, jos pitää silmät kiinni kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni miehen pitää sitten kadulla kävellä , vai? Ei voi välttyä näkemästä toisia ihmisiä, ja on rasittavaa jos kumppani hermoilee turhasta. Luottamuksen puutetta. En jaksaisi elää niin mustasukkaisen ihmisen kanssa.
Jatkuva tarve on siis muita katsella?
Kaikilla ei ole - usko pois. Silloin, jos on törmännyt tällaiseen ikuiseen mieslapseen, auttaa se miehen vaihto. Ei terapia.
Hienosti tulkitset muiden viestejä. Puhuttiinko tuossa sinun mielestäsi jatkuvasta katselusta?
Nosto