Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi töissä pitäisi puhua yksityiasioita

Vierailija
04.04.2019 |

Eikä tämä todellakaan ole naisvaltaisten työpaikkojen ongelma, vaan olen insinööritoimistossa ainoa nainen. En jaksa sitä, että pomo kyselee aikuisten lasteni asioita. Eivät ne hänelle kuulu, enkä ole saanut lupaa kertoa. Ei niissä mitään erikoista salattavaa ole, täysi-ikäisiä tavallisia opiskelijoita ovat. Mutta en näe asiakseni kertoa heidän asioitaan.

Olen ollut parissa naisvaltaisessa valtion virastossa ja ei niissä kukaan udellut näitä. 20 ihmistä kahvipöydässä (kahtiajako, asiakaspalvelun takia, itse menin kumpaan ryhmään ehdin, kun en ollut asiakaspalvelussa). Aina oli yksi, joka selitti sukunsa kaikki asiat, mutta yleensä ei kukaan muu. Koen tämän pienen insinööritoimiston tauot jopa ahdistavana, ja sekin huomataan, jos jää pois, kun toimisto on pieni.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia.

Vierailija
4/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa sympatiaa tyttökavereilta, kun sinulla ei todellisia ongelmia ja nyt sitä pitää hakea aihe vapaalta?

Jaxuhaleja täältäkin.

Vierailija
5/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies koittaa olla moderni esittämällä kiinnostunutta toisen elämään kuuluvista asioista.

Vierailija
6/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talk on esimiehiltä yksi peruskäytöstavoista, jolla osoitetaan että ollaan kiinnostuneista työtekijöistä. Jos et koe tätä mielekkkääksi keskustele esimiehesi kanssa.

Vierailija
7/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa kehittele omia juttuja joista puhut niin ei ehdi kysellä. Että haravointi pihaa ja kävitkö istuttamassa sipulit pihaan ja jne..

Vierailija
8/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat kotona seuraavat aina työpaikalle, vaikka kuinka yrittäisi peitellä. Siksi pomo on kiinnostunut kaikkien kuulumisista, että jos ja kun joku kriisi iskee, on keskusteluyhteys jo ennestään auki

Vierailija
9/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pomo on sanonut, kun olet sanonut ettet halua keskustella yksityisasioista?

Vierailija
10/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kahvipöydässä pitäisi puhua?

Vierailija
11/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläkin osa kertoo kaiken, mutta itse en kerro juuri mitään. Nyt kerroin eronneeni kaksi vuotta sitten, kun kysyivät jotain miehestäni, Hieman sain pitkiä katseita, muttei kukaan kysellyt sen enempää. 

Vierailija
12/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo iso tyttö, joten osaat ohjata keskustelun toisaalle tai keskustella tämän asian läpi pomosi kanssa. 

Vierailija
13/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pomoasi tai muutenkaan kovin montaa ihmistä tässä maailmassa kiinnosta tai hetkauta yksityisasiasi, vaikka ihan itse alkaisit kertomaan niitä.

Älä ota itseäsi vakavasti, koska ei kukaan muukaan ota! ;)

Vierailija
14/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas outoa. Tavallisempaa on sen oman perhe-elämän tuominen sinne työpaikalle. Käännä puheenaiheet toisiksi tai vaan sanoo suoraan etten tiedä. 

Vierailija
15/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meilläkin osa kertoo kaiken, mutta itse en kerro juuri mitään. Nyt kerroin eronneeni kaksi vuotta sitten, kun kysyivät jotain miehestäni, Hieman sain pitkiä katseita, muttei kukaan kysellyt sen enempää. 

Höpsistä heijaa mistään pitkistä katseista. Olet vainoharhainen ja työkaverit tietävät sen, mutta yrittivät silti olla sinulle kohteliaita. Ketään ei kiinnosta sinun asiasi loppujen lopuksi.

Vierailija
16/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkään en ymmärrä miksi pitäisi selvittää omia asioita työpaikalla! Meidän työpaikalla, lähes 40 naista, jotkut lässyttävät jatkuvasti omia yksityis asioitaan. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitä toiset tekee ruuaksi jne yms. En muutenkaan kaipaa koko työyhteisöä :D olisi ihanaa kun saisi tehdä YKSIN töitä, ei tartteis kärsiä toisten länkytyksistä!

Vierailija
17/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmaan joku ohjeistus miten tulee toimia, jos työssä ei voi hyvin?

Vierailija
18/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eilen keskustelu, jossa joku erakko ihmetteli ystävien puutetta. Ap ja tämä sopisivat hyvin yhteen ja heillä olisi varmasti mukavan leppoista istuessa keskenään turvat tukossa mitään sanomatta.

On se joillakin vaikeaa...

Vierailija
19/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä heijaa mistään pitkistä katseista. Olet vainoharhainen ja työkaverit tietävät sen, mutta yrittivät silti olla sinulle kohteliaita. Ketään ei kiinnosta sinun asiasi loppujen lopuksi.

Kyllä he yrittävät udella yksityisasioista, mutta yleensä alan keskustella ihan jostain muuta. Siis tykkään keskustella paljon, mutta ihan muista asioista kuin yksityisasioista. Ja mulle uskoidutaan paljon yksityisasioita. Yksi työkaverini kertoo minulle ihan kaiken perheriidoista lähtien.  Yleensä kuuntelen ja sanon pari lohdutuksensanaa. 

Vierailija
20/54 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minäkään en ymmärrä miksi pitäisi selvittää omia asioita työpaikalla! Meidän työpaikalla, lähes 40 naista, jotkut lässyttävät jatkuvasti omia yksityis asioitaan. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitä toiset tekee ruuaksi jne yms. En muutenkaan kaipaa koko työyhteisöä :D olisi ihanaa kun saisi tehdä YKSIN töitä, ei tartteis kärsiä toisten länkytyksistä!

Sinä se olet oma herrasi ja päätät omista asioistasi, joten miksi ihmeessä olet tuollaisessa työpaikassa? Tyhmäkö olet?