Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HIRVITTÄVÄ uutinen Suomesta --- oksettaa lukea tällaista

Vierailija
04.04.2019 |

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/09/19/manga-av-er-har-behandlats-da…

Hätäkeskus sanoo ruotsinkieliselle SUOMESSA: tämä puhelu loppuu tähän, ellet puhu suomea!

Toivottavasti kyseinen virkailija sai POTKUT!

Itkettää tämä kaikki PAHUUS!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ne ihmiset ovat siellä nimenomaan vastaamassa puhelimeen, jotta ihminen hädässä saa apua. Kai niille hakijoille on jotain kielivaatimuksia. Ei en itse osaa kovin hyvin ruotsia enkä siksi hakisi töitä, missä sitä pitäisi osata. 

Vierailija
2/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toi törkeetä oikeasti. Se että laitoit aloituksen vttuillaksesi kertoo sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme Suomessa. Opetelkaa maamme äidinkieli jos täällä asutte. No englanninkieltä osaavat kai jo lähes kaikki.

Vierailija
4/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme Suomessa. Opetelkaa maamme äidinkieli jos täällä asutte. No englanninkieltä osaavat kai jo lähes kaikki.

Viranomaisten ON PAKKO osata ruotsia. Siis PAKKO.

Vierailija
5/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voipi olla että noihin häkepäivystäjiin on muutenkin hankala välillä saada ammattitaitoista väkeä, joten ruotsinkielentaito ei liene ensimmäisiä vaateita henkilökunnalle. Jostakin on joustettava.

Jos soittaja taas itse on itse kaksikielinen niin tuo ruotsiksi pakkovänkääminen on aivan käsittämätöntä.

Vierailija
6/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jävla fitta.

Vierailija
7/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voipi olla että noihin häkepäivystäjiin on muutenkin hankala välillä saada ammattitaitoista väkeä, joten ruotsinkielentaito ei liene ensimmäisiä vaateita henkilökunnalle. Jostakin on joustettava.

Jos soittaja taas itse on itse kaksikielinen niin tuo ruotsiksi pakkovänkääminen on aivan käsittämätöntä.

On PERUSTUSLAILLINEN oikeus saada asia hoidettua viranomaisten kanssa RUOTSIKSI.

Vierailija
8/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on kuoleva kieli Suomessa ja ruotsinkieliset on snobeja js ei suostu puhumaan kieltä jos et osaa täydellisesti. Siksi suomenkieliset on saaneet kieleen opetuksen ja silti ei osaa käyttää kieltä

Vierailija
9/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa saa monessa paikassa enää palvelua edes suomeksi. Ei kait toi nyt yllätä kun on kuitenkin marginaalikielestä kyse.

Vierailija
10/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielen asema pitäisi lakkauttaa.

Vierailija
11/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itkettää kaikki tämä pahuus".. 😂 😆 Aika huono hei.

Vierailija
12/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomenkieliset saa missään käyttää ruotsia oikeasti ja ruotsinkieliset ei paskaduuneja tee, nuo hankenin käyneet. -> ei palveluita ruotsiksi.

Vierailija
13/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvassa taitaa olla suomessa ihmiset, jotka samaan aikaan todella ymmärtävät riittävän hyvin ruotsia ollakseen noissa töissä ja samaan aikaan ovat halukkaita tekemään noita töitä.

Ruotsinkieli on kyllä omituinen muinaisjäänne, ei sillä tule toimeen muualla kuinka ruotsinkielisillä paikakkunnilla. Ei ruotsia missään peruskoulussa opi kunnolla puhumaan ne hikipingotkaan.

Vierailija
14/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kertoo tämänhetkinen tilanne: 4 ylänuolta, 14 alanuolta. Hävetkää KAIKKI alanuolta pistäneet. HÄVETKÄÄ!

Vierailija
15/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten ON PAKKO osata ruotsia. Siis PAKKO.

Teoriassa näin onkin, mutta todellisuudessa harva virkamies osaa ruotsia. Ruotsinkielistä palvelua haluava ohjataan yleensä osaston suomenruotsalaiselle. Itsekin olen saanut hyväksytyn virkamiesruotsista, muttei julkisella puolella taida juuri hommia olla mitä kykenisin ruotsiksi hoitamaan.

Vierailija
16/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kertoo tämänhetkinen tilanne: 4 ylänuolta, 14 alanuolta. Hävetkää KAIKKI alanuolta pistäneet. HÄVETKÄÄ!

Hah, en suostu häpeämään koska mitään hävettävää ei ole.

Sen sijaan ne kaikki, jotka kannattaa ruotsin pakollista opettamista Suomessa saavat hävetä ja syystä. HÄVETKÄÄÄ!

Vierailija
17/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On PERUSTUSLAILLINEN oikeus saada asia hoidettua viranomaisten kanssa RUOTSIKSI.

90-luvun lopussa oli Aamulehdessä artikkeli pariskunnan lomareissusta saaristossa, eli ei oltu edes vielä Ahvenmaan puolella. Naineb oli 6-7 kk raskaana ja tuli jotain pahoja ongelmia joten mies soitti häkeen. Bara svenska, nejjjj finsjlka ja homma meinasi lähteä ballistiselle radalle, mutta onneksi häke jakoi kiinteistön merivartioston kanssa (ns partiotupa) ja partio oli juuri kiinnittymässä laituriin. Sattumoisin partiossa oli suomea hyvin osaava ja hän otti homman haltuun, nainen saatiin TYKSiin pikakyytiä ja tilanne pelastettua.

Mies sanoi artikkelin lopussa "ei oikein toimi kaksikielisyys tähän suuntaan edes viranomaistasolla..."

Vierailija
18/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Ahvenanmaalla ei saa edes olla suomenkielisiä firmoja. Paha on Kotipizzakin kun kehtaa olla nimettynä suomeksi, kyllä pitää Hem pizza olla!

Vierailija
19/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näiden ruotsin kielisten täytyisi hävetä. Suurin osa suomessakin olevista ruotsalaisista osaa suomea puhua mutta ylpeys ei anna periksi sitä puhua, sen olen huomannut ollessani aikoinani helsingissä töissä.

Vierailija
20/73 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häke-päivystäjät on kyllä usein todella tylyjä. Esim kun on kuullut/lukenut näitä julkisesti esitettyjä puheluita, joissa kyseessä vakava rikos (yleensä henkirikos), niin se paniikissa olevan ihmisen tylyttäminen ja töykeät tokaisut eivät kyllä varmasti asiaa. Ymmärrän toki, että faktat on saatavat nopeasti ja tehokkaasti, siitä ei ole nyt kyse. Sit oma lukunsa on nämä jo täysin asiattomat "otatsä eukolta pataan?" puhelut, joita on myös vuotanu jonkin verran julkisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi