Miten saa pois kauhean kalanhaju astianpesukoneesta
..olen käyttänyt puhdistustabletteja-ei apua. Olen käyttänyt soodaa ja etikkaa -ei apua. Sihdit puhdistettu jne. Astiat vaan haisee kuvottavalta
Kommentit (14)
Pese sitruunahapolla kuumimmalla ohjelmalla ja pyyhi vielä kaikki tiivisteet yms.
Varmaan samallalailla kun vaatepesukoneesta pesemällä tyhjänä pesuaineella kuumalla ohjelmalla.En tosin tiedä toimiiko astianpesukoneessa.
Ei se ole kone vaan pesuaine... Huuhtelu ei ole riittävän hyvä, joten pesuaineen jämät haisevat astioissa. Pistä aina lisähuuhtelu tai kaksi pesuohjelman perään, niin tilanne korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Älä pese kalaa astianpesukoneessa.
Ei edes kala-astioita pesty, 4/5 kala-allergisia. Ap
Miksi peset niitä pihalta keräämiäsi käytettyjä tamponeita astianpesukoneessa.
Olen huomannut että joskus vesijohtovesi haisee järvivedeltä ja silloin tiskikoneessakin haisee "kalalle", jostain syystä varsinkin juomalaseihin se haju jää herkästi.
Kiinnostaisi sama asia, kun upouuden tiskikoneen kolme tuntia (eco-ohjelma) pesemät astiat jo kolmannen pesukerran jälkeen haisi ihan kalalta! Ja tosiaan kertaakaan ei ole kalaa pesty kun olen kasvissyöjä. Mietin kyllä tiskikonetablettien vaikutusta, sillä kahdella ekalla kerralla minulla oli eri pesuaine käytössä kun tällä viimeisellä... Hyvin kummallista. Kone tosiaan on täysin puhdas, ei johdu mistään ''lika-aine jäämistä''
Pese koneessa puoliksi halkaistuja sitruunoita ilman muuta pesuainetta.
Ja sitten, huuhtele astiasi ennen koneeseen laittoa.
Kone puhtaaksi ja hajut kuriin näillä kahdella tuotteella:
Finish Koneenpuhdistaja
Pitää koneen kunnossa
Irrottaa kalkin
Poistaa rasvan
Puhdistaa piilossa olevat osat
Neutraloi hajut
https://www.finishinfo.fi/tuotteet/lisaeaineet/koneenpuhdistaja/finish-…
.
.
.
Finish Odour Stop
Raikas sitruunan ja limen tuoksu
Estää epämiellyttävät hajut
Raikas tuoksu silmänräpäyksessä
Kestää jopa 60 pesua
Käytännöllinen kiinnitys
https://www.finishinfo.fi/tuotteet/lisaeaineet/odour-stop/finish-odour-…
Älä pese kalaa astianpesukoneessa.