Tapasin just muuten mielenkiintosen naisen, mutta on yks ongelma..
Muuten tullaan erittäin hyvin juttuun, mutta on yksi todella iso ongelma: tämä tapailemani nainen haluisi kovasti asua maalla, hankkia lemmikkejä ja kenties lapsiakin. Itse olen täysin päinvastainen, kulturelli ja urbaani kaupunkilaismies, joka ei voisi kuvitellakaan asuvansa maaseudulla. Voisiko tällainen juttu edes toimia, muista asioista ollaan hyvin samoilla linjoilla ja juttu luistaa, mutta tuo seikka vaikuttaa ongelmalliselta..
-M25
Kommentit (49)
Kyllä minäkin nuorena haaveilin luomuviljelystä jossain lintukodossa, mutta ihan stadilainen kukkahattutäti minusta on tullut. Mielestäni ainoastaan tuo lapsihaaveasia on sellainen että se voi todella olla yhteensovittamaton. Muissa voitte tehdä kompromisseja tai vaikka elää eri vaiheissa vähän erilaista elämää.
Täällä maalla on teattereita enemmän kuin siellä kaupungissa. Tervetuloa tutustumaan Suomen runsaaseen kesäteatteritarjontaan!
Miksi kulkeminen on sinulle ongelma?
Mielenkiintoisia naisia on maailma täynnä.
Monilla tuntuu olevan kovin tarkat suunnitelmat kuinka asioiden pitäisi olla ja mennä. Voin kuvitella, että itse olisin hyvin valmis joustamaan, mikäli oikea kumppani löytyisi. Omat toiveeni eivät ole mitenkään kiveen kirjoitettu (esim. asuinpaikka, lapset, avioliitto etc.).
Vierailija kirjoitti:
Minulla naisena sama tilanne. Haluan asua kaupungissa, mitä lähempänä keskustaa niin parempi. Tapailumies taas haluaa asua maalla, okt, koira, lapset ja kaukana kaupungeista. Itselläni ei ole edes ajokorttia eli tässä tilanteessa olisin vankilassa. Taitaa tapailu jäädä jossain vaiheessa. Nyt ukko asuu tilapäisesti jossain Espoon perukoilla ja vielä kauemmas pitää päästä. Aiheesta emme puhu koska kompromissia tuskin löytyisi, hän on ehdoton maalla asumisen suhteen minä taas h aluan pysyä pk-seudulla.
Joten ap, eiköhän mennä kimppaan!!
Käy! Ja asiasta viidenteen, mullakaan ei ole ajokorttia vielä (aion kyllä jossain vaiheessa ajaa), koska ei ole vielä tarvetta ja kiinnostusta löytynyt moiselle. Ihana että samanhenkisiä naisiakin löytyy.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista tarkalleen olette samoilla linjoilla parisuhteessa. Harrastukset ja asuminen kun kuitenkin on usein melkoinen osus yhteisestä ajasta parisuhteessa.
Monia yhteisiä kiinnostuksenkohteita silti löytyy (mm. urheilu ja matkustelu), molemmilla on melko omituinen huumorintaju (joita vain me ymmärrämme) ja nautimme toistemme seurasta.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oisko esim 10 km kaupungin keskustasta mitään?
Ei, ehkä 5 km maksimissaan. Kyllä esim. lähikauppaan pitää olla matkaa selvästi alle kilometri.
-AP
Se ei ole kaupunhissa lähikauppa jos sinne on viisi kilometriä.
Niin, siksi sanoinkin että alle kilometri. Olisihan tuo aika shokki, kun mulla on aina ollut jokaiseen lähikauppaani n. 10-100m kävelymatka :)
-AP
No kyllä nuo asiat - etenkin lapset - ovat ikävä kyllä sellaisia isoja valintoja elämässä, joissa ei parane lähteä tekemään kompromisseja sillä sitten yleensä päätyy vain tilanteeseen, jossa huomaa olevansa katkera ettei elänyt omaa elämäänsä omalla tyylillään.
Tietysti voisitte hommata kaksi asuntoa, toinen kaupungista ja toinen maalta, nainen voisi itse ottaa lemmikin mutta vastuu lemmikistä olisi vain hänellä jne. Osa noista asioista on järjestelykysymyksiä, mutta itse en lähtisi tekemään noin suuria kompromisseja muuta kuin oikeasti muuten aivan täydellisen ihmisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista tarkalleen olette samoilla linjoilla parisuhteessa. Harrastukset ja asuminen kun kuitenkin on usein melkoinen osus yhteisestä ajasta parisuhteessa.
Monia yhteisiä kiinnostuksenkohteita silti löytyy (mm. urheilu ja matkustelu), molemmilla on melko omituinen huumorintaju (joita vain me ymmärrämme) ja nautimme toistemme seurasta.
-AP
No nuo ovat loppujen lopuksi sellaisia asioita, joita löytää useammasta ihmisestä kun näkee hieman vaivaa ja on kärsivällinen. Itse miettisin vakavissani, kumpi painaa enemmän; se, että nainen tykkää matkustelusta ja urheilusta ja omaa samanlaisen huumorintajun vai se, että haluaa lapsia ja lemmikin ja asua maalla toisin kuin sinä. Jälkimmäisessä joutuisit uhraamaan aika paljon sinulle tärkeitä asioita loppujen lopuksi aika pienten asioiden tähden. En usko, että on mahdotonta löytää suht samanlaiset mielenkiinnonkohteet omaava nainen joka ei halua elämältä aivan erilaisia asioita kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Ihanan nuorekas tuulahdus tänne katkerien mammojen ja kitkerien hyypiöiden palstalle! Itsellä on päinvastainen ongelma juuri käsissä, joten josko myö miehet vaan vaihtasimme siat säkeissä seuraavan täydenkuun aikaan?
Missä tollasiin miehiin törmää? Oon aina vaan törmännyt niihin, jotka haluis asua maalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla naisena sama tilanne. Haluan asua kaupungissa, mitä lähempänä keskustaa niin parempi. Tapailumies taas haluaa asua maalla, okt, koira, lapset ja kaukana kaupungeista. Itselläni ei ole edes ajokorttia eli tässä tilanteessa olisin vankilassa. Taitaa tapailu jäädä jossain vaiheessa. Nyt ukko asuu tilapäisesti jossain Espoon perukoilla ja vielä kauemmas pitää päästä. Aiheesta emme puhu koska kompromissia tuskin löytyisi, hän on ehdoton maalla asumisen suhteen minä taas h aluan pysyä pk-seudulla.
Joten ap, eiköhän mennä kimppaan!!
Käy! Ja asiasta viidenteen, mullakaan ei ole ajokorttia vielä (aion kyllä jossain vaiheessa ajaa), koska ei ole vielä tarvetta ja kiinnostusta löytynyt moiselle. Ihana että samanhenkisiä naisiakin löytyy.
-AP
No ei sulla sen eukkos kanssa kovin kestävä suhde ole, jos olet valmis lähtemään ensimmäisen pyytäjän matkaan mammapalstalta....
Asiat kuten asuinpaikka ja lasten hankinta ovat juuri niitä, joista ei saisi olla aivan eri linjoilla ennen kuin yhteiselämää harkitsee. Ei siis tarvitsee olla samoilla linjoilla - jos toinen on kovasti jotain mieltä asiasta joka on toiselle ihan sama, niin sehän on ihan ok jos sitten asian ollessa toisin päin se toinen on valmis joustamaan. Mutta jos on todella vahvat vastakkaiset mielipiteet näistä, niin suhdetta on hyvin vaikea saada toimimaan.
Olisipa minulle joku kertonut tämän 25-vuotiaana, olisi säästynyt turhilta suhteilta ja niiden aiheuttamalta meilipahalta.
Ap, jo siinä vaiheessa kun aloit laskelmoimaan, kyse ei enää ole ainakaan rakkaudesta. Unohda hänet. Rakkautesi ei ole kestävää.
Ehkäpä oletkin vain ihastunut?
Vierailija kirjoitti:
Kulturelli? Syöt kebabbia ja äänestät vihreitä sekä käyt katsomassa museoissa modernia satanisti taidetta ja luulet tietäväsi jotain kulttuurista?
Logiikkasi lienee: miehen kirjoittama aloitus = saan vastata kuin jälkeenjäänyt.
Lapset on tuossa yhtälössä se suurin ongelma ja jos ette pääse yhteisymmärrykseen, jatka suosiolla etsimistä. Asuinalueen ja lemmikkien suhteen on helppo löytää kompromissi. Kulttuuria voi aivan hyvin harrastaa, vaikka asuisi esim. pk kehyskunnassa, jostaa löytyy jo ihan aitoa maaseutua. Sieltä hurauttaa 30-60 minuutissa kansallisteatteriin tai oopperaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jo siinä vaiheessa kun aloit laskelmoimaan, kyse ei enää ole ainakaan rakkaudesta. Unohda hänet. Rakkautesi ei ole kestävää.
Ehkäpä oletkin vain ihastunut?
Laskelmointi on nimenomaan osa rakkautta ja tunteiden mukana meneminen ihastumista. Rakkaus on päätös. Se vaatii laskelmointia ja arviointia, kun ihastumisen hormonihuuma alkaa hellittää. Jos juoksee vaan sen huuman perässä, mikään suhde ei kestä muutamaa vuotta pidempään. (Näin 15v kestäneen onnellisen suhteen kokemuksella.)
Tulevaisuuden visiot poikkeavat niin paljon toisistaan, ettei yhteistä tulevaisuutta katkeroitumatta ole. Paras erota nyt heti kuin myöhemmin.
Muuttakaa Käpylään ja ottakaa sinne poika ja kanoja.