Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastonmuutos aiheuttaa suomalaisissa nyt niin synkkiä tuntemuksia, että avuksi on pitänyt perustaa tukiryhmiä

Vierailija
03.04.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10714064

Kyllä ei voi kuin halveksa ja kakoa oksennusreaktiossa tätä nykyaikaa. Miten on pelotelto ihmiset pilalle.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelista:

Riihimäkinen Tarja Heikkonen kertoo kokeneensa kipeänä, kun lähimetsä oli menossa aukoksi. Sama oli tapahtumassa muualla, muun muassa kesämökkimaisemassa.

– Se oli täydellinen katastrofi, tuli aikamoinen suru ja masennus.

Tuo ei edes liity ilmastonmuutokseen. Tuossa on kyse paikallisesta metsänhoidosta ja/tai metsäteollisuudesta ja/tai kaavoitukseen liittyvästä suunnittelusta.

Luonto ja ympäristö eivät ole ollenkaan sama asia kuin ilmastonmuutos.

Vierailija
42/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.tana miten tyhmää porukkaa täällä. :D Ilmastonmuutoksesta on puhuttu vuosikausia aktiivisesti, ja vieläkään eivä palstamammat ymmärrä yhtään mistä on kyse. "Kyllä täällä pohjolassa pärjätään kun on ennenkin pärjätty! Kyllä oli talvi taas kylmä! Kyllä vaan ei Suomeen vaikuta nämä!"

Perk.eleen daijut, tajuatteko te edes että Suomi on kiinni siinä samaisessa telluksessa joka pian on tuhoutumassa? Tai ainakin tuhoutuu se maailma jonka nyt tunnemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailija11 kirjoitti:

Ei taida olla hallussa maantiede ihmisillä. Ilmastonmuutos vaikuttaa paljon muuhunkin, kuin vain lämpötilaan laskevasti tai nousevasti. Se vaikuttaa esim. sään ääri-ilmiöiden lisääntymiseen. Jos ilmastonmuutos tästä pahenee, se vaikuttaa esim Golfvirtaan heikentävällä tavalla ja esimerkiksi Pohjois-Atlantin oskillaatioon. Golfvirta on syy siihen, miksi meillä Suomessa on sää, mikä meillä on. Kun Golfvirta heikentyy, lämpötila Suomessa laskisi ihan valtavasti eikä siinä vaiheessa mitkään kasvit tai puut selviäisi. 

kummasti ne puut kanadassa ja venäjälläkin selviää

On niin nättejä palmuja siellä, ettei tosikaan.

Vierailija
44/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija11 kirjoitti:

Ei taida olla hallussa maantiede ihmisillä. Ilmastonmuutos vaikuttaa paljon muuhunkin, kuin vain lämpötilaan laskevasti tai nousevasti. Se vaikuttaa esim. sään ääri-ilmiöiden lisääntymiseen. Jos ilmastonmuutos tästä pahenee, se vaikuttaa esim Golfvirtaan heikentävällä tavalla ja esimerkiksi Pohjois-Atlantin oskillaatioon. Golfvirta on syy siihen, miksi meillä Suomessa on sää, mikä meillä on. Kun Golfvirta heikentyy, lämpötila Suomessa laskisi ihan valtavasti eikä siinä vaiheessa mitkään kasvit tai puut selviäisi. 

kummasti ne puut kanadassa ja venäjälläkin selviää

On niin nättejä palmuja siellä, ettei tosikaan.

yhtä nättejä kuin Suomessa.

Vierailija
45/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa ihmiset, joiden mielestä vain tietyistä totuuksista vaietaan liikaa. Oikein itketään sananpauden perään, kun ei saisi korostetun ilkeästi näitä totuuksia huudella.

Mutta kun täysin asiallisesti mainitaan jotain ilmastonmuutoksesta, se on kauheaa pelottelua, jota ei saisi olla.

Sitä itsekkyys teettää, että sellaiset totuudet vain kelpaavat, joista on itselle hyötyä. Kunhan juuri minä saan elää niin kuin minua huvittaa.

Myöskin mv-lehti on kirjoittanut ilmastohuijaksesta

Vierailija
46/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omien lasten tulevaisuus ei ahdista, niin on se aika omituista. Täällä lämpeneminen on kaksi kertaa nopeampaa kuin maapallolla keskimäärin. Voi olla, että täältä vielä lähdetään ilmastopakolaisiksi...

En voi kuin ihmetellä. Mistä tämä vihamielinen asenne johtuu? Jos itsestä tuntuu, ettei ilmastoasiat kiinnosta, miksi on näin vahvat tunteet? Että pelottaako kuitenkin jollain lailla.

Vierailija
47/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtamedia lietsoo ilmastoahdistusta ja kun ihmisillä ei ole medialukutaitoa, kaikki nielaistaan sellaisenaan. Kyseenalaistakaa, hyvät ihmiset, ottakaa selvää asioista! Emme me suomalaiset pysty yksin maailmaa pelastamaan.

Emme pystykään, se ei silti tarkoita että emme voisi tehdä voitavaamme.

Ette vo itehdä voitavaanne, koska se on sama kuin yrittäisit yksin kusta Juhannuskokkoa sammuksiin.

Jos kokon ympärillä on tuhat ihmistä, olisi typerää kaikilta ajatella noin.

No sittenhän siellä ei kukaan yksinään kuseskelisi. 

Pointti on kai se, että ihan sama kuinka paljon me täällä suomessa ahdistutaan ja jankutetaan aiheesta, kun esim. Intia, Kiina ja USA ei tee mitään asian hyväksi. Pelkästään noissa kolmessa on aika hemmetin paljon porukkaa. Suomi on se yksinäinen turhaan kuseskelija. 

Vierailija
48/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omien lasten tulevaisuus ei ahdista, niin on se aika omituista. Täällä lämpeneminen on kaksi kertaa nopeampaa kuin maapallolla keskimäärin. Voi olla, että täältä vielä lähdetään ilmastopakolaisiksi...

En voi kuin ihmetellä. Mistä tämä vihamielinen asenne johtuu? Jos itsestä tuntuu, ettei ilmastoasiat kiinnosta, miksi on näin vahvat tunteet? Että pelottaako kuitenkin jollain lailla.

Vierailija
49/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastohuijaus

Vierailija
50/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käy pian niin, että järkevätkin ihmiset kyllästyy ilmastomuutosvouhottajien mantraan ja lopettaa asian miettimisen. Kaikki tutkimukset kertoo, että Suomi ei todellakaan saastuta ilmaa/luontoa mitenkään paljon, verrattuna isoihin saastuttajamaihin. 

Nämä keskustelut alkaa ottamaan päähän jo yhtä paljon kuin veganismikeskustelu. Ihan kuin jotain uutta kulttia oltaisiin taas luomassa. Järki käteen hyvät ihmiset. 

Vierailija
51/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omien lasten tulevaisuus ei ahdista, niin on se aika omituista.

http://suomimedia.wordpress.com/?s=kalergi

Vierailija
52/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omissa elämäntavoissa olisi parantamisen varaa, mutta esimerkiksi lentomatkailua on vaikea vähentää." Vaikea? Harva meistä joutuu työnsä puolesta matkustamaan. Jos oma laiskuus ja mukavuudenhalu aiheuttaa ahdistusta, niin se on ihan oikein.

Vierailija
53/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa ihmiset, joiden mielestä vain tietyistä totuuksista vaietaan liikaa. Oikein itketään sananpauden perään, kun ei saisi korostetun ilkeästi näitä totuuksia huudella.

Mutta kun täysin asiallisesti mainitaan jotain ilmastonmuutoksesta, se on kauheaa pelottelua, jota ei saisi olla.

Sitä itsekkyys teettää, että sellaiset totuudet vain kelpaavat, joista on itselle hyötyä. Kunhan juuri minä saan elää niin kuin minua huvittaa.

Onko alapeukuttaja kateellinen minulle?ainakin aihetta on

Vierailija
54/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä, että mistä ajattelet minun olevan sinulle kateellinen?

Terveisin, se alapeukuttaja

Vierailija
55/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhenet ennenaikojaan et tunne"nuoruuden lähdettä"

Vierailija
56/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhenet ennenaikojaan et tunne"nuoruuden lähdettä"

Okei, nyt en tajua yhtään mistä puhutaan mutta se onkin ehkä av-palstan parasta antia. :D Tsemppiä!

Vierailija
57/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei faktan pitäisi tervepäistä pelottaa. Tyhmää ja vähän heilahtanuttahan pelottaa myös esim. toinen ihminen, vaikkapa eri sukupuolta oleva tai toisen värinen. Tämäkin on turhaa ja typerää.

Aloittaja ei osoita kovin suurta henkistä tasapainoa, kun häntä oksettaa ja syljettää ja hänet panee kakomaan jokin, mitä hän pelotteluksi nimittää. Kyse on tosiasioista, tutkitusta tieteellisesti pätevästä faktasta. Asioita voi muuttaa, jos niin halutaan, ja siksi faktaa tarvitaan. Minä ainakin mieluummin teen jotain asioiden eteen kuin vollotan jossain vertaistukiryhmässä. Tänään esim. lajittelin jätteeni kuuteen eri pussukkaan ja kierrätin sekä söin kasvis-chiliä. Ei siihen sen isompia ja radikaalimpia tekoja tarvita.

Vierailija
58/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa väestä ei kestä todellisuutta. Osa muuttaa sen tarkoitushakuisesti päälaelleen käyttääkseen sillä valtaa (keksii esim. että tuulivoimalat tappavat lepakoita tai että omassa sonnassa viljelty porkkana on "luomua"). Onneksi osa kuitenkin tekee ja toimii ja pelastaa ne muutkin, vaikka ne eivät sitä ansaitse.

Vierailija
59/60 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pelottaa. Nimittäin sillä lailla, että elämääni aletaan rajoittamaan ilmastoahdistujien toimesta.

Vierailija
60/60 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä otettiin esille se, että miksi afrikkalaiset lisääntyvät kuin kanit mutta vain suomalaisten pitäisi ottaa vastuu. Ensinnäkin pitää miettiä sitä miksi afrikkalaiset lisääntyvät niin paljon. Afrikassa on niin paljon lapsikuolleisuutta, että lapsia tehdään varalle, koska on tiedossa, että osa niistä tulee kuolemaan. Lapsia tehdään myös siksi, että ne voivat tehdä töitä ja tukea perhettä kun vanhemmat vanhenevat. En usko, että suomalaiset pystyvät ymmärtämään tuollaista periaatetta, sillä täällä asiat ovat niin hyvin eikä tarvitse miettiä sitä, kuinka moni omista lapsista tulee kuolemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi