Nainen, mitä tekisit jos miehesi "tapailisi" toista naista?
45 v. naimisissa oleva mies on alkanut kahvitella 20 vuotta nuoremman naispuolisen työkaverinsa kanssa. Välillä käyvät myös ottamassa drinksut töiden jälkeen. Laitoin otsikossa tämän "tapailun" lainausmerkkeihin koska mitään fyysistä ei noiden tapaamisten aikana tapahdu, juttelevat ja tutustuvat kuulemma vaan kun heillä synkkaa hyvin. Tiedän kuitenkin, että ovat yhden kerran suudelleet työpaikan pikkujouluissa (mies ei tiedä, että tiedän tästä pussailusta).
Kysymys kuuluu: mitä sinä tekisit jos miehesi alkaisi kahvitella nuoremman naisen kanssa "ihan kaveripohjalta vaan"? En nyt halua jakaa tässä sen kummempaa informaatiota ettei kukaan tunnista, mutta ollaan siis tämän miehen kanssa pidetty yhtä kohta kaksi vuosikymmentä ja meillä on kaksi teini-iän kynnyksellä olevaa lasta. Olen niin stressaantunut tästä tilanteesta etten oikein osaa olla. Treffailultahan se vaikuttaa, mutta en voi oikein kieltää miestä tapaamasta ystäväänsä jos nyt muka ystävästä tässä on kyse.
Kommentit (204)
Vaikka ei muka tällä hetkellä olisikaan mitään sellaista "mielessä" ja viattomasti mennään, niin onhan tuo tilanne kuitenkin sellainen, että se kehittyy tuosta hyvin helposti, enkä usko että estelevät sitä. Vaikuttaa enemmänkin suunnitellulta. Pitävät sitä yllä vielä käymällä kahdestaan drinksuilla! Alkoholi ja ihastus on huono yhdistelmä. Kokemusta, että nämä tällaiset "tärkeät ystävät", joiden kanssa biletetään, vietetään aikaa ja joista puhutaan kovasti ovat yleensä orastavaa ihastusta. Eipä siinä mitään sattuuhan sitä, mutta suhteessa olevan ei sellaista pitäisi ruokkia, jos jatkossakin haluaa olla suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites ap on mietteesi? Saitko puhuttua miehesi kanssa?
Juu, sain puhuttua. Oli pakko sulkea palsta tässä välissä, kun kävi turhauttamaan nuo muutamat provohuutelut niin paljon että otsasuoni meinasi poksahtaa päästä. Tiedän että tuollaisista ei kannata niin kovasti välittää, mutta se ei nyt varsinaisesti auttanut asiaa kun on tässä muutenkin niin herkillä.
Puhuin siis miehen kanssa, ja juttelin sen jälkeen myös sen ystäväni kanssa joka alunperin kertoi minulle näistä pikkujoulujen tapahtumista. Sanoin miehelle että olen viime aikoina miettinyt kovasti hänen tiivistä kanssakäymistään tämän yhden tietyn työkaverin kanssa, ja että se ei tunnu minusta aivan mukavalta. Sanoin, että tiedän myös asiasta jotakin mitä hän ei ole itse kertonut ja mainitsin sen suudelman pikkujouluissa. Mies meni todella hiljaiseksi ja jotenkin ilmeettömäksi (?) ja oli tuskaisen oloinen, ja huomasin hänen olemuksestaan että hänen omatuntonsa ei ole aivan puhdas. Hän tunnusti olevansa ihastunut tähän työkaveriin, mutta vannoi että sen suudelman jälkeen heidän välillään ei ole tapahtunut mitään kahvittelua kummempaa. Pikkujoulujen jälkeen kumpaakin oli kaduttanut, ja se ensimmäinen kahvitapaaminen olikin sovittu juuri sen takia että se nainen tunsi tarvetta jutella tapahtuneesta. Ja saivatkin sen asian keskusteltua läpi, mutta kahvittelu oli kuitenkin jatkunut ja heistä oli sitten sen myötä tullut hyviä kavereita. Kysyin mieheltä, kumpi yleensä ehdotti tapaamista ja kuulemma olivat molemmat tasapuolisesti tehneet näitä aloitteita.
No, nyt täytyisi sitten vain tietää voiko miehen sanaan todella luottaa. Tunteet heittelevät tällä hetkellä täysin laidasta laitaan. Kun kuulin mieheni myöntävän että hän on ihastunut toiseen, se satutti toden teolla. Ja tavallaan olen helpottunut siitä että mies edes ymmärsi katua sen tapahtuneen jälkeen ja onhan se tavallaan hyvä merkki että se tyttökin tunsi jotain omatunnon kolkutuksia... Mutta se mikä sai minut suuttumaan oli se seikka että he ovat puhuneet niistä pikkujouluista ja "käsitelleet asian" kahden kesken, mutta kenellekään ei tullut mieleen puhua minun kanssani näistä asioista? Että juu juu, täytyy lohdutella tätä nuorta naista kahvikupin äärellä, mutta omalle VAIMOLLE ei mainita asiasta sanallakaan. Se että laitetaan jonkun satunnaisen työkaverin tarpeet minun tarpeideni edelle – sitä en ymmärrä enkä osaa hyväksyä.
En tosiaankaan tiedä mitä tästä eteenpäin nyt tapahtuu. Mies ei näytä olevan tästä lähdössä mihinkään, kovin kilttiä ja katuvaista vaikutelmaa hän nyt selkeästi koettaa minulle antaa. Onhan se helpotus ettei hän ole rakastunut, kun se oli se minun kaikkein pahin pelkoni, mutta ei se ihastuskaan kovin mukavalta tunnu vaikka kuinka pidättäytyisi fyysisistä asioista ja väittäisi tuntevansa omantunnontuskia.
- ap -
Kyllähän se on parisuhteessa vakava paikka, jos toiseen on ihastunut ja luvattomiakin on tapahtunut. Uskoisin, että et edelleenkään tiedä kaikkea, valitettavasti. Hyvä kuitenkin, ettei vähätellyt tapahtumia.
Voimia sulle, tuo on tosi raskasta. Varmaan kannattaisi mennä parisuhdeterapeutille asian tiimoilta ennemmin kuin täällä kirjoittaa.
Siinä vaiheessa kun pettäjä jää kiinni luvattomista asioista, niin yrittää selviytyä tilanteesta mahdollisimman vähillä vaurioilla eli taatusti mies on vähätellyt tunteitaan ja tapahtumia. Mikäli miehestä on kiinni, niin satavarmasti ovat sekstailleet. Kyse on nyt ainoastaan siitä, onko tytsy ollut halukas jo sänkyyn asti ukon kanssa. Tiedän tämän ihan kokemuksesta. Olen ollut itse sekä ensimmäinen että toinen nainen ja monien miesten kanssa, jotka ovat pettäneet kumppaneitaan. Mitään ei tunnusteta koskaan ellei jää kiinni ja silloinkin valehdellaan niin paljon kuin kantti kestää ja pelastetaan se mikä pelastettavissa on.
AAMEN! Palstan paras ja totuudenmukaisin kommentti pitkään aikaan. Samaa mieltä kaikesta, ja kyllä, ihan kantapään kautta itsekin oppinut tunnistamaan nämä kliseet. AP on ihan kuutamolla ja vielä lapsen kengissä tämän asian suhteen. Toivottavasti havahtuu pian omaan typeryyteensä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö onko ne harrastanut seksiä tai suudellut sen jälkeen?
Mieheni mukaan heidän välillään ei ole tapahtunut mitään fyysistä sitten pikkujoulusuudelman. Tiesinkin jo että seksiä ei ole harrastettu (aiempiin kommentteihin viitaten), mutta eivät kuulemma ole sen koommin tehneet mitään halausta kummempaa. Tästä minulla ei kuitenkaan ole mitään todisteita, joten en tiedä voinko satavarmasti luottaa miehen sanaan.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mukaan heidän välillään ei ole tapahtunut mitään fyysistä sitten pikkujoulusuudelman. Tiesinkin jo että seksiä ei ole harrastettu (aiempiin kommentteihin viitaten), mutta eivät kuulemma ole sen koommin tehneet mitään halausta kummempaa. Tästä minulla ei kuitenkaan ole mitään todisteita, joten en tiedä voinko satavarmasti luottaa miehen sanaan.
- ap -
😂🤦🏼♀️ Tiiän et ei sais nauraa, mutta lue noita omia viestejäs ja mieti ihan ajatuksen kanssa missä mennään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella jonkun läyhän ihastuksen rikkovan kaksikymmentä vuotta kestäneen liiton mutta taustalla on sitten muitakin raskaita epäkohtia, jotka vaikuttavat. Onnellinen avioliitto tuskin yhteen harhasuudelmaan lopahtaa.
Ei se ihastus itsessään, mutta epärehellisyys voi kyllä kaataa tämän avioliiton jos on kaataakseen. Emme me olisi päässeet tähän pisteeseen jos heti annettaisiin periksi, mutta se kertomatta jättäminen kyllä satuttaa. Jos mieheni on halukas tekemään töitä asian eteen, niin uskon että suhteemme voi vielä pelastaa ja että avioliittomme voi vielä jonain päivänä olla onnellinen.
- ap -
Minä haluaisin antaa neuvon miehellesi. Kerro vaimollesi, että olet pahoillasi kun ihastuit työkaveriisi. Ja kerro vaimollesi miksi et kertonut suudelleesi työkaveriasi. Kerto miksi olet ollut vainosi kanssa ja mitä arvostat, rakastat. Mitä elämältä ja avioliitoltanne haluat ja olet valmis tekemään. Mutta jos vaimosi ylidramatisoi ja syyllistää sinua päivästä päivään niin parempi ero kertarysäyksellä kuin kuunnella ainaista kitinää.
Minua vähän ihmetyttää, että aikuinen nainen kokee niin raskaana miehensä ihastuksen ja pikkujoulusuudelman, että hän on hakeutumassa parisuhdeterapiaan koska avioliitto pitää "pelastaa" ja avioliitto voi olla vielä joku päivä onnellinen. Kuulostaa aika tärinältä, hermoilulta.
Sinä tunnet vaimosi paremmin, onko hän tasapainoinen ihminen vai onko hänellä nyt tässä oma ikäkriisinsä, jonka laittaa sinun syyksi. Virheet pyydetään anteeksi ja annetaan, ei niitä jäädä vatvomaan. Se on perhanan raskasta pelastaa joku toinen ihminen ties mistä hartiavoimin pukeutumalla säkkiin ja kieriskelemällä tuhkassa. Sama se sitten vapautua marttyyrivaimosta ja painostavasta, syyllistävästä liitosta ja kieriskellä sen suhteen tuhkassa kunnes voi taas vapaasti hengittää.
Kyllähän se pariterapia pitkässä liitossa on hyvä kun kilometrejä on takana. Saatte asian selvitettyä, miltä sinusta tuntuu kun miehesi on ihastunut työkaveriinsa ja suudellut häntä pikkujouluissa eikä ole sinulle asiaa kertonut. Miehesi taas puolestaan voi kertoa mitä sellaista hän on kaivannut ja hakenut työkaveriltaan mitä ei sitten teidän suhteesta ole mahdollisesti saanut.
On hyvä keskustella asia auki ja kun tilanne on tulehtunut niin ammattilainen voi auttaa teitä keskustelemaan. Samalla hän voi neuvoa teille asian käsittelyä oikealla tavalla niin ettei kumpikaan syytä ja syyllistä toista. Ja niin kuin joku jo sanoikin, nämä teot ovat vain seurauksia asioista, joita te ette liitossanne ole käsitellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -
Aiempi kommenttini jäi sensuuriin, koska sisälsi v-sanan.
Niin että halailee vain ihastuksensa kanssa? No eihän siinä sitten mitään. Kunhan ei sänkyyn mene. Ainakaan kovin usein. Tai ainakaan niin että sinä saisit tietää.
Helpoin ratkaisu on laittaa mies siveysvyöhön, niin ei pääse pettämään. Avain tietysti vain sinulla. Tapailkoon sitten ihastustaan niin paljon kuin sielu sietää. Jos mies ei aio pettää, hänellä ei ole mitään syytä kieltäytyä kun ehdotat/ vaadit tätä.
Hei aloittaja, olisi kiva kuulla, että miten teillä menee? Oletteko saaneet käytyä lisäkeskusteluja?
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niin pöljiä,että ei auta muu kuin koirakoulu:
1) Sanot,että tällainen ystävyys ei käy. Sano,että on valittava,että nuoren naisen ystävyys tai avioliitto. Jos suuttuu ja valitsee naisen, niin se olis ollut kuitenkin edessä kohta.
2) Tee itse samoin. Hanki miespuoleinen ystävä. Vietä hänen kanssa aikaa ja kerro avoimesti kotona,kuinka on kivaa.
3) Jos lapset on jo isoja, niin kerro teineille iskän uudesta ystävästä. Tää on tehokkain. Teinit teilaa taatusti ystävyyden.
Mikä ihmisiä vaivaa, kun on ihan sokeita tällaiselle "ystävyydelle"????
3) pilaa teidän kaikkien elämä heti kerralla, erityisesti teinien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Ei mua haittaisi jos harrastaisivat seksiäkin, jos se ei ole minulta pois. En ihan ymmärrä mustasukkaisuutta ja jos mies lähtisi, niin eipä tästä suhteesta olisi mitään tullut muutenkaan.
Omalla puolisollani on siis lupa käydä vieraissa jos haluaa.
Heh
Tervetuloa kuppa ja kumppanit..
Jos et ole tutustunut siihen, miten suojaat itsesi ja muut seksitaudeilta, niin nyt olisi hyvä aika tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Ei mua haittaisi jos harrastaisivat seksiäkin, jos se ei ole minulta pois. En ihan ymmärrä mustasukkaisuutta ja jos mies lähtisi, niin eipä tästä suhteesta olisi mitään tullut muutenkaan.
Omalla puolisollani on siis lupa käydä vieraissa jos haluaa.
Heh
Tervetuloa kuppa ja kumppanit..
Jos et ole tutustunut siihen, miten suojaat itsesi ja muut seksitaudeilta, niin nyt olisi hyvä aika tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Laitoit ap aika itsevarmasti aloitukseen, että käyvät vain kahvilla ja drinksuilla, mutta mistähän sinä oikeasti tiedät missä viettävät aikaa tuolloin? Jotenkin en jaksa uskoa, että pikkujoulusuudelman jälkeen ovat tapailleet "kahvin" merkeissä, eikä mitään fyysistä ole tapahtunut. Kuitenkin 4kk ovat nämä tapailut jo jatkuneet, yllättäen suudelman jälkeen.
Olin itse aikoinaan aika sinisilmäinen avomieheni suhteen ja en heti nähnyt kuinka selän takanani kävi vipinää muun naisen kanssa. Lopulta minut jätettiin kuin nalli kalliolle. Minä tosin olin vasta kahdenkympin tienoilla, ensimmäinen (ja viimeinen) suhde, joten olen antanut itselleni anteeksi hölmöyteni. Nyt yli 40-vuotiaana on elämänkokemusta tullut sen verran, että samanlainen toiminta ei enää menisi läpi.
Jotenkin koko aloitus huutaa 'red flag' ja todellakin kannattaa hieman epäilevämmin suhtautua näihin kahvi- ja drinksukäynteihin. Toki aina voi olla pieni mahdollisuus siihen, että suudelman jälkeen olisivatkin pysyneet kavereina ja heillä synkkaa noin muuten vaan hyvin... Mutta parikymppinen nainen, nelikymppinen perheellinen mies, miten paljon yhteistä heillä voi olla?
Jos se oli sun ensimmäinen ja viimeinen suhde, niin mistä sitä elämänkokemusta on tullut? Televisiosta vai muiden elämää sivusta katsomalla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä kommentteja. Ei pitkää hyvää parisuhdetta ja perhettä pelkän kahvittelun takia kannata hajottaa. Kukin meistä elää kuitenkin vaan kerran ja jos sattuu kohtaamaan matkan varrella kivan tyypin jonka kanssa synkkaa niin kyllä sen kanssa saa jutella sukupuolesta riippumatta. Yksi suukkokin on helposti pelkkä vahinko. Jos tapaavat usein ja mies näistä kertoo, niin kerro sinä, ettei tunnu kivalta kun viettää niin paljon aikaa kaverinsa kanssa. Jos mies on edelleen sitoutunut sinuun niin varmaan sitten vähentää tapailua pyynnöstäsi tai ainakin herää miettimään hommaa sinun näkökulmastasi. Varmaan käytöksestä (tai pienellä vakoilulla) huomaat jos homma menee ystävyyttä pidemmälle.
Ihmettelinkin eikö kenelläkään ole suhteellisuudentajua niin oli kiva lukea sinun viestisti. Vaakakupissa 20 vuoden parisuhde, lapset ja sitten joku kahvittelu nuoremman työkaveritytön kanssa ja pikkujoulupussailu. On pettämistä on no niin varmaan. Pettämistä on kun kettu menee koloon ja rakastutaan, lakataan rakastamasta puolisoa ja suunnitellaan oikeasti vaihtaa elämä vanhasta uuteen. Joku vapauden tunteen leikkiminen ja pikkupojasta nyt vaan on noloa, ei uhka parisuhteelle ellei ap sitten ole hiiri eikä nainen.
Minäpä sain TÄNÄÄN 20 vuoden suhteen jälkeen kuulla, että vaimoni mielestä on pettämistä se, että olen muutaman kerran matkustanut kimppakyydillä naisen kanssa. Kahdestaan henkilöautossa istuminen ja ehkä ABC:lle kahville pysähtyminen kuulemma vertautuu treffeillä käymiseen, kun siinä voi oikein jutella ja kysellä kuulumisia. Se on kuulemma ihan ehdoton vaatimus, että sellaista ei enää voi tapahtua. Hän ei hyväksy. Mies ja nainen eivät voi kuulemma olla ystäviä tai kavereita eivätkä liikkua/olla ilman päällystakkia yhdessä missään. Meinasi jäädä muutamakin hengenveto väliin kun tajusin olevani naimisissa kunnon Talibanin kanssa. No, jos tämä linja säilyy ehtona suhteen jatkumiselle, niin eiköhän se ole lusikkalaatikon inventoinnin aika.
Vaimos on varmaan kysynyt neuvoa av:lta
Ei vttu ap sä olet naiivi. Totta kai mies on näennäisesti halukas tekemään töitä suhteen eteen, katuu, on pahoillaan ja mitä vielä, vaikka oikeasti on vaan tyytyväinen että sai pienen irstaan irtioton nuoren tytsyn kanssa ja nautti siitä tasan niin pitkään kuin sitä kesti.
Nämä "olen valmis vielä yrittämään sun kanssa" -satusedät on ihan oma rotunsa. Tuommoseen päiväkahvitreffailuun, eli sekstailuun kun on lähtenyt, ei tule siitä enää luopumaan. Naiset vaan on niin typeriä, että ne kuvittelee jonkun terapian pelastavan kaiken. Parisuhteet on raadollisia, varsinkin niille, kun toinen osapuoli on noin sinisilmäinen ja toinen käyttää sitä ominaisuutta häikäilemättömästi hyväkseen. Sori vaan, mut suosittelen heräämistä tähän päivään.
Sanoit itsekin, että mies meni vaikeaksi. Totta helkkarissa meni, se kuule odotti että sä itse kerrot sille minkä verran tiedät, ettei se vahingossa paljasta liikaa ja näin hankaloita omaa tilannettaan lisää. 😂