Nainen, olitko kauneimmillasi 17-vuotiaana kuten yleensä sanotaan?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17-vuotias ei oikeestaan ole vielä nainen.
17v on kyllä ollut sukukypsä jo vuosia (ellei aliravittu tai sairas). Millä perusteella ihmisiä pitäisi arvioida eri perusteilla kuin muita eläimiä?
Että sinusta jostain 12-vuotiaastakin voidaan käyttää nimitystä nainen ja mies, koska he ovat sukukypsiä? (Eläimistä ei käytetä nimitystä "nainen" tai "mies".)
12v on vielä keskenkasvuinen. Pituuskasvu on loppunut 17-vuotiaana ja alkaa alamäki (ei kovin jyrkkä aluksi toki) Vanha kansa tiesi ja keksi sanonnat.
No kannattaako sinusta soveltaa juuri vanhan kansan sanontoja, kun ravitsemustilanne, työelämä, elinajanodote ja ensisynnyttäjän keski-ikä on aivan erilainen?
Olen nyt 50 ja mielestäni kauneimmillani olin 35- vuotiaana, iho ei vielä roikkunut ja iän tuoma itsevarmuus js tyyli oli parhaimmillaan. 17- vuotiaana olin tyylitön ja ryhditön tyttö, en kaunis nainen. Kroppa edelleen kaunis, mutta naama roikkuu ja otsan rypyt syvät. Taidan kokeilla pistoshoitoja niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon paremman näköinen nyt 38-vuotiaana kuin 17-vuotiaana.
Uskotko itsekään?
T. Mies
No ehkäpä mun on helpompi arvioida, kun tiedän, miltä näytän ja voin katsoa itsestäni kuvia 17-vuotiaana, kuin sinun, joka et minua näe. Vai ajattelitko, että kun kerrot olevasi mies, se jotenkin tekee mielipiteestäsi vahvemman? Vai miksi kerroit olevasi mies (en oikein ymmärrä)?
Mies osaa arvioida realistisemmin kuin nainen itse. Itselleen kun on helppo valehdella.
T. Mies
Ja millähän meriiteillä? Tai no, olet kai provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17v on kyllä ollut sukukypsä jo vuosia (ellei aliravittu tai sairas). Millä perusteella ihmisiä pitäisi arvioida eri perusteilla kuin muita eläimiä?
Että sinusta jostain 12-vuotiaastakin voidaan käyttää nimitystä nainen ja mies, koska he ovat sukukypsiä? (Eläimistä ei käytetä nimitystä "nainen" tai "mies".)
12v on vielä keskenkasvuinen. Pituuskasvu on loppunut 17-vuotiaana ja alkaa alamäki (ei kovin jyrkkä aluksi toki) Vanha kansa tiesi ja keksi sanonnat.
17-vuotiaankaan keho ei ole vielä täyteen mittaansa kehittynyt. Pituuskasvu on usein lakannut (ei tosin aina) mutta muuten kehitystä vielä tapahtuu. 17-vuotias synnyttäjäkin kuuluu vielä ryhmään jolla on korkeampi riski komplikaatioihin (kaikki alle 20-vuotiaat kuuluvat).
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olin. Olin hoikka ja hyväkroppainen, lisäksi kasvot olivat virheettömät ja minulla oli pitkät ja paksut hiukset. Miehiä oli jonoksi asti taukoamatta.
Nyt olen yli nelikymppinen, posket valahtaneet ja koko naama roikkuu, sekä painan 20 kiloa enemmän. Yhdenkään pää ei ole kääntyny enää vuosiin.
Taidat olla mies itse. Koska 17-vuotiaana mua ei todellakaan miehet kiinnostaneet, vaan pojat. Se että mä kiinnostin joitain pervoja ei taas oo asia jota kaipaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kauneimmillani olin 25 - 35-vuotiaana. Juuri tuo aiemmin mainittu lapsenpyöreys oli lähtenyt kasvoista. Nyt 38-vuotiaana alkaa ensimmäiset uurteet kasvoissa näkyä ja aavistus siitä että kasvot alkaa hiljakseen valahtaa alaspäin...
Aika jännää. Musta just se lapsen pyöreys oli kaunista. Ja mulla siis kuitenkin on luonnostaan korkeat poskipäät ja ns. klassisen kaunottaren piirteet. Huomaan et näillä ominaisuuksilla vanhenen aika kauniisti ...mut silti olin mielestäni 22-24 vuotiaana kauneimmillani. Tai jotenkin suloisempi.
N42
17v ei ole nainen vaa lapsi.
Mutta en ollut eikä suurin osa muistakaan samanikäisistä kun katsoo lukion luokkakuvaa.
17v on hyvin keskeneräinen niin tyttö kuin poika ja jotenkin tyhjiä tauluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattaako sinusta soveltaa juuri vanhan kansan sanontoja, kun ravitsemustilanne, työelämä, elinajanodote ja ensisynnyttäjän keski-ikä on aivan erilainen?
Ravitsemustilannehan on nykyään parempi eli jos tuohon "neito kaunehin" sanontaan haetaan päivitystä, niin ei ainakaan ylöspäin? Toki se on aina jonkinlainen keskiarvo eikä päde kaikkiin.
Jos puhutaan perinteisestä kauneudesta, niin se "kaunein" ikä voi vaihdella ihmisestä toiseen todella paljon! Tiedän tytön joka oli kuvankaunis esiteininä, siis oikein lapsimallin näköinen, mutta puberteetin jälkeen muuttui jotenkin sorjasta kauriista semmoiseksi huonoryhtiseksi päärynävartaloiseksi perustylleröksi. Tiedän myös muutamia "kaunottaria" luokioajoilta jotka olivat silloin todella hyvännäköisiä, mutta pari vuotta myöhemmin jotenkin kulahtaneen oloisia, tiedä sitten miksi. Ja sitten on joitakin tosi taviksen oloisia lapsia, joista tulee taviksen oloisia pyöröposkisia teinejä, jotka muuttuvat yht'äkkiä aikuisiällä kaunottariksi!
Joten, epäilijöille tiedoksi, kaikki on mahdollista!
Yritän antaa jotain esimerkkejä kaikista kategorioista tähän alle :-)
1. Kaunis lapsi -> ei niin kaunis aikuinen
Äh lähinnä tulee mieleen tuttuja :) Mut ehkä yks hyvä esimerkki olisi Christina Ricci, joka oli todella söpö/kaunis Adam's familyssa, mutta josta tuli melko keskinkertainen teini (ennen kuin laihdutti itsensä anorektiseksi)
http://66.media.tumblr.com/46f55dee5850422259c5424e76c4bcba/tumblr_nkdn…
https://i.pinimg.com/originals/8a/8f/3d/8a8f3daf4024bab999d30e30f81bfd0… (vasemmalla teinikuva)
2. Kaunis teini -> tylsä aikuinen
Otetaan esimerkiksi vaikka Johanna Tukiainen, joka oli teininä parhaassa kunnossa ja kivan ja freessin näköinen!
http://1.bp.blogspot.com/-u3BNQc1ixWw/URKUdzfvdwI/AAAAAAAAAGY/WOkj6AGGE…
3. Tylsä teini -> kaunis aikuinen
Otan esimerkkinä vaikka Lindsay Lohanin joka oli teininä vielä todella lapsenpyöreä, ja kasvoi naisellisempaan suuntaan vasta paljon myöhemmin
https://cdn1.thr.com/sites/default/files/imagecache/gallery_portrait_50…
https://cdn1.thr.com/sites/default/files/imagecache/portrait_300x450/20…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravitsemustilannehan on nykyään parempi eli jos tuohon "neito kaunehin" sanontaan haetaan päivitystä, niin ei ainakaan ylöspäin? Toki se on aina jonkinlainen keskiarvo eikä päde kaikkiin.
Eli huono ravitsemus kaunistaa sinusta, vai mitä tarkoitat?
En todellakaan ollut. Parhaimmillani olen ollut 19v sekä 25-27v ja 30-32v. Teininä ruma tyyli ja epäonnistuneet hiuskokeilut. 20+ olin ilmaa miehille. Eniten päitä käänsin ja eniten pokausyrityksiä tuli 30 kieppeillä. Edelleen saan kyllä huomiota miehiltä. Olen jotenkin pullaposkinen mutta silti hoikka yhä. Naaman valahtaminen pelottaa, koska sitten se kaikki massa joka on poskissa roikkuu, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
En, olin KAUHEIMMILLANI :D Lapsenpyöreät hamsterinposket, akne, pömppömaha, mustaksi värjätty takkutukka vaikka muuten vaaleat piirteet, meikit miten sattui, vaatteet hyvin "angstisia" itse tehtyjä niittipaitoja joissa tekstejä tyyliin "Fuck you" Lisäksi oli superhuono itsetunto ja laahustin hartiat lysyssä.
Nykyään vähän yli 30, kasvojen luusto mielestäni jopa kaunis, vartalo myös. Hillitty tyyli ja kevyt meikki.
Söpöt hamsteriposket tosiaan 😁 Ehkä siinä 25 vuoden jälkeen on lapsenpyöreys kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siirtää murrosikää myöhemmäksi.
En todellakaan ollut. Tuntuu, että mitä enemmän ikää tulee, sitä paremmalta näytän. :D Nyt siis 22v.
Muistan kun 17-vuotis syntymäpäivänä katsoin itseäni peilistä ja ajattelin tuota sanontaa itseäni halveksien. Naama oli kuin 12 vuotiaan ja vartalosta tuli mieleen lähinnä nyljetty orava. En varsinaisesti mikään kaunotar ole ollut, mutta parhaimmillani noin 35 - 45 vuotiaana. Nyt 60 vuotiaana vapaa kauneusvaatimusten paineista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sehän onkin vasta leikki-ikä ihmisellä, eiköstä vain ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siirtää murrosikää myöhemmäksi.
Fakta vain on se, ettei 17-vuotias ole vielä aikuinen. Seuraavana syntymäpäivänään onkin jo nuori aikuinen/mies/nainen.
Ahaha, en todellakaan :D Kauhistuttaa muistellakin. Olin masentunut, tyylitajuton pullanaama, join liikaa lääkitäkseni ahdistustani ja teini-iän tunnesyöminen näkyi vielä kropassa. Nyt 27-vuotiaana pahin lapsenpyöreys on hävinnyt naamasta, olen hoikka ja osaan nykyään pukeutua hyvin.
Arvet tietty on vielä jäljellä viiltelystä ja lävistyksistä, mutta nekin ovat häviämässä, kiitos kemiallisten kuorintojen.
Ketjun naisten kommentit nojaavat hyvin vahvasti omaan käsitykseen ulkonäöstään, siis itsetuntoon, mikä on täysin eri asia kuin objektiivisesti arvioitu kauneus. Luultavasti mieskin on kauneimmillaan siellä alle parikymppisenä, mutta usein epävarma kukkakeppi.
Kyllä mä olen mielestäni nyt, yli nelikymppisenä, viehättävämpi kuin 17-vuotiaana. Omia valokuvia katsellessa pidän itsestäni sitä enemmän mitä vanhemmaksi tulen. Vaikea sanoa miten miehet on asian kokeneet, olen aina ollut parisuhteessa, mies on vaihtunut monesti, ikinä mikään suhde ei ole kaatunut kummankaan ulkonäköön.
Kasvanut itsetuntemus ja itsevarmuus lisäävät viehätystä, ja ovat tuoneet mukanaan myös sellaista hällä väliä -asennetta. Sattumanvaraisen miehen arviolla ulkomuodostani ei ole merkitystä.