Mies ei päässyt lennolle
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e9ac3b30-d071-4bd5-b9f4-8d23733cd6f6…
Ja heti itkemässä lehdessä, ja vielä ihmettelee ettei finski korvaa mitään. Voi tsiisus :-D
Kommentit (242)
Aatelkaa jos kävis leimaamassa naamaansa "raparperi" 😆😆😆 kyllä sylkisin niin kovana mimminä pitkin bussipysäkin seiniä että fak än kuul.
Täytyy taas miettiä näiden järjenjuoksua..Jos on tuollainen ehm,vähän erikoisemman näköinen(vaimo varmaan myös,lyödäänkö vetoa:D ) pitääkä valita joku Dubai? Nämä maat kun eivät nyt ole mitään kaikkein sallivimpia, jo pelkästään äijän pärstä siellä voisi aiheuttaa hankaluuksia..älypäät ^_^
Vierailija kirjoitti:
Täytyy taas miettiä näiden järjenjuoksua..Jos on tuollainen ehm,vähän erikoisemman näköinen(vaimo varmaan myös,lyödäänkö vetoa:D ) pitääkä valita joku Dubai? Nämä maat kun eivät nyt ole mitään kaikkein sallivimpia, jo pelkästään äijän pärstä siellä voisi aiheuttaa hankaluuksia..älypäät ^_^
Dublinissa eivät juuri erottuisi joukosta, mutta se ei olekaan wannabe-it-ihmisten keskuudessa hyvä kohde.
Mutta Dubliniinkaan ei pääse lentokoneella jos ei osaa käyttäytyä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dublinissa eivät juuri erottuisi joukosta, mutta se ei olekaan wannabe-it-ihmisten keskuudessa hyvä kohde.
Tämä.
mä ooin aina päässyt lennollle tuhannen päissäni, Kyproksella tosin lopulta lentoemäntä otti pois oman pulloni lennon aikana ja pohjina oli jo 12 kaljaa
israelissa otin kai viinipullon ja muutaman kaljan pohjiksi ja sitten unohdin kääntöveitseni käsimatkatavroihin, siitäpä haloo syttyi kun virkailija iski sen pöytä'än ja kysyio mikä tää on? ja turvamiehet tuli seisomaan viereen. sanoin että oho unohdin sen kännissä siihen. Jouduin alusvaatteiden saumoihin saakka erikoistarkastuklseen jaa viimeisenä koneeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näimpä, Dublin olisi parempi lomakohde noille tyypeille mutta ei..pakko tunkea sinne Dubaihin tai Saudeihin. Mä voisin kuvitella että kyseinen tyyppi aiheuttaa vähän hämminkiä perillä, ekaksi "muutama" olut on useille 6 päkki. Noh, perillä varmasti nuoleskellaan ja lääpitään julkisesti mikä on siellä kielletty..saatetaan myös kiroilla ja sylkeä kun potuttaa. Sitten etsitään niitä baareja mistä saa viinaa ja kun ei löydy, ruvetaan rähjäämään. Luultavasti äijän pärstä estää pääsyn joihinkin paikkoihin ja siitäkös ilo vasta repeää..Juu,eikö kannattaisi suosiolla matkustaa johonkin muuhun maahan: p
tatuointi leuasssa ei varmaan herättänyt luottamusta
Mä olisin tavallaan halunnut tietää, miten tän elämänkoululaisen Dubain-matka olis sujunut. Onko se oikeasti niin, että ei ymmärretä yhtään mihin ollaan menossa ja sit alkoholittomuus ja lääppimiskielto tulee yllätyksenä? Onks se vaan bling ja raha ja Gucci minkä perässä nää raparperinaamat sinne menee?
Dubai on siitä hieno kohde että siellä ei pyöri naamatatuoituja anaboliandyjä blehat silmillä. Toivottavasti pysyykin sellaisena.
Tulin muutama vuosi sitten Englannin reissulta Finskin koneella Suomeen. Koneessa oli nuori suomalainen mieshenkilö, joka oli nauttinut jotain paljon väkevämpää kuin alkoholi. Hän oli täysin sekava ja häiritsi vieressään istuvia ja lentoemäntiä. Lentoemännistä ei kukaan osannut suomea ja tämä kyseinen kaveri ei osannut englantia. Istuin itse koneen perällä ja näin kun mies talutettiin takaosaan verhojen taakse. Kun lentoemännät eivät osanneet vastata miehelle suomeksi mitään hän alkoi puhua agressiiviseen sävyyn jolloin ajattelin, että menen tulkiksi miehelle. Mies rauhottui heti kun sai puhua jollekkin suomea. Istuin loppulennon miehen kanssa ja sain 5 pikkoloa skumppaa lähtiessäni.
Eniten koko jutussa hämmensi se, että mies oli sekoillut jo Englannin päässä, mutta pääsi silti muina miehinä ja aivan kamoissa koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eniten koko jutussa hämmensi se, että mies oli sekoillut jo Englannin päässä, mutta pääsi silti muina miehinä ja aivan kamoissa koneeseen.
Virkailijat on aivan liian haluttomia puuttumaan asioihin, vaikka lentoyhtiöt itse korostavat aina turvallisuuden olevan prioriteetti. Onko kyseessä sitten vaan epämukavan tilanteen pelko vaiko mikä, en tiedä, mutta lisää rohkeutta tuohon kaivattaisiin. Baarien oveltahan käännytetään ihmisiä paljon helpommin kuin lentokoneesta, ja asianhan tulisi olla ihan päinvastoin!!
Eli pitäisikö kentille palkata portsarifirmoista henkilöstöä valvomaan boarding-vaihetta? Virkailija tsekkaisi liput ja hoitaisi lentoon liittyvät asiat ja portsari tarkastelisi matkustajakandinaattien kuntoa. Tämän voisi ehkä helpoiten järjestää sky marshall-järjestelmällä, eli jokaisen koneen miehistöön kuuluisi vähintään yksi turvamies, joka hoitaisi tuon homman! Olkoon sitten vaikka yksi kahvinkaataja vähemmän, niin ei pääse ne palkkakulutkaan pomppaamaan, kun siitähän joku tulisi ensimmäisenä itkemään. OIKEASTI: en usko että kenelläkään olisi mitään järkevää syytä vastustaa tätä käytäntöä, kaikista vähiten häiriköiden kanssa vääntämään joutuvilla lentoemännillä ja tilanteita seuraamaan joutuvilla tavallisilla matkustajilla!
Vierailija kirjoitti:
Tulin muutama vuosi sitten Englannin reissulta Finskin koneella Suomeen. Koneessa oli nuori suomalainen mieshenkilö, joka oli nauttinut jotain paljon väkevämpää kuin alkoholi. Hän oli täysin sekava ja häiritsi vieressään istuvia ja lentoemäntiä. Lentoemännistä ei kukaan osannut suomea ja tämä kyseinen kaveri ei osannut englantia. Istuin itse koneen perällä ja näin kun mies talutettiin takaosaan verhojen taakse. Kun lentoemännät eivät osanneet vastata miehelle suomeksi mitään hän alkoi puhua agressiiviseen sävyyn jolloin ajattelin, että menen tulkiksi miehelle. Mies rauhottui heti kun sai puhua jollekkin suomea. Istuin loppulennon miehen kanssa ja sain 5 pikkoloa skumppaa lähtiessäni.
Miten Finskin lennolla Suomeen kukaan ei osaa suomea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lennot operoidaan toisen yhtiön koneella. Finskillä on nykyisellään myös itsellään aika paljon ulkomaalaista, etupäässä aasialaista henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon matkustanu monet kerrat finskillä ja suomeen takas tullessa ei ole ollut yhtää suomalaista lentoemäntää..
4 kaljaa?? oikeasti. kuka muka nauttii neljä kaljaa. On aivan selvää että 3. kohdalla mennään jo sekaisin laskuissa ja 4 tarkoittaa samaa kuin ihan mikä tahansa luku yli kolmen. Lisäksi jätetään kertomatta kuinka monta lonkeroa, siideriä ja väkevää on nautittu ja mitä alkoholin lisäksi.
Myönnettävä on, että olen vähän hämmästynyt miten ok täällä ollaan ulkonäön vuoksi syrjimiseen kun ei omaa silmää miellyttä. Suorastaan suosittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kävi n. vuosi sitten niin, että se passimasiina (mikälie?) ei lukenut mun passia ja jouduttiin menemään siihen Finnairin tiskille. Siinä kun se virkailija naputti mun tietoja koneelle, sanoin miehelle, että tultiin hyvissä ajoin, ehditään hyvin käymään vaikka pubissa. Virkailija sanoi, että "en suosittele, olen laittanut teidät miehistön tarkkailuun." Sanatarkasti en muista, olin niin hölmistynyt, mutta ymmärsin, että lennolle pääsy voidaan evätä. Mutisin vain okei ja käveltiin pois ihan ihmeissämme. Ei oltu todellakaan humalassa, mä oli juonut kaksi lasia viiniä ja mies kolme keskiolutta ja mun mies myös painaa n. 115kg, eli ei todellakaan humallu kolmesta oluesta.
Kävimme kuitenkin pubissa ja ihan hienosti pääsimme lennolle, kukaan ei kiinnittänyt meihin mitään huomiota. Keski-Eurooppa oli kohteena. Olen usein miettinyt tuota, että mistä oikein oli kyse. Tilanne tuli niin yllättäen, etten osannut avata suutani ja kysyä, että mitä?? Virkailijalla huono päivä?
En ole koskaan kuullutkaan mistään Finnairin nollatoleranssista. Myydäänhän siellä koneessakin alkoholia.
Tiesitkö että Shengenalueen sisällä lennellessä ei tarvi käydä missään passinatarkastuksessa?
En mä mistään passintarkastuksesta ole puhunutkaan. Okei, se check-in kone, siinä tehdään lähtöselvitys ja se ei lukenut mun passia. Unohdin, että täällä hullujen keskellä ei voi käyttää tuollaisia helppoja ilmaisuja, kuin "passimasiina". Sori siitä.
haukut muita hulluiksi, etkä ymmärrä että juurikin teit itsellesi passintarkastuksen, kun näytät passiasi sille koneelle. :D
Tee check-in etukäteen, niin ei tarvii passia vilautella missään.Terkuin hullu, joka osaa ;)
Mun ystävä teki sitten viimeksi itselleen ajokortintarkastuksen, kun näytti siihen laitteeseen ajokorttiaan :D. Ja sieltä tuli näppärästi läpyskät, joiden kanssa sujuvasti pääsi eteenpäin :D.
Ei moneen maahan tarvitse mitään henkilöllisyystodistusta.
Kyllä kuule tarvii. Vaikka sitä ei kysyttäisi, mutta sun pitää pystyä todistamaan henkilöllisyytesi. Siitä ei ole kahta sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kävi n. vuosi sitten niin, että se passimasiina (mikälie?) ei lukenut mun passia ja jouduttiin menemään siihen Finnairin tiskille. Siinä kun se virkailija naputti mun tietoja koneelle, sanoin miehelle, että tultiin hyvissä ajoin, ehditään hyvin käymään vaikka pubissa. Virkailija sanoi, että "en suosittele, olen laittanut teidät miehistön tarkkailuun." Sanatarkasti en muista, olin niin hölmistynyt, mutta ymmärsin, että lennolle pääsy voidaan evätä. Mutisin vain okei ja käveltiin pois ihan ihmeissämme. Ei oltu todellakaan humalassa, mä oli juonut kaksi lasia viiniä ja mies kolme keskiolutta ja mun mies myös painaa n. 115kg, eli ei todellakaan humallu kolmesta oluesta.
Kävimme kuitenkin pubissa ja ihan hienosti pääsimme lennolle, kukaan ei kiinnittänyt meihin mitään huomiota. Keski-Eurooppa oli kohteena. Olen usein miettinyt tuota, että mistä oikein oli kyse. Tilanne tuli niin yllättäen, etten osannut avata suutani ja kysyä, että mitä?? Virkailijalla huono päivä?
En ole koskaan kuullutkaan mistään Finnairin nollatoleranssista. Myydäänhän siellä koneessakin alkoholia.
Tiesitkö että Shengenalueen sisällä lennellessä ei tarvi käydä missään passinatarkastuksessa?
En mä mistään passintarkastuksesta ole puhunutkaan. Okei, se check-in kone, siinä tehdään lähtöselvitys ja se ei lukenut mun passia. Unohdin, että täällä hullujen keskellä ei voi käyttää tuollaisia helppoja ilmaisuja, kuin "passimasiina". Sori siitä.
haukut muita hulluiksi, etkä ymmärrä että juurikin teit itsellesi passintarkastuksen, kun näytät passiasi sille koneelle. :D
Tee check-in etukäteen, niin ei tarvii passia vilautella missään.Terkuin hullu, joka osaa ;)
Mun ystävä teki sitten viimeksi itselleen ajokortintarkastuksen, kun näytti siihen laitteeseen ajokorttiaan :D. Ja sieltä tuli näppärästi läpyskät, joiden kanssa sujuvasti pääsi eteenpäin :D.
Kyllä kuule tarvii. Vaikka sitä ei kysyttäisi, mutta sun pitää pystyä todistamaan henkilöllisyytesi. Siitä ei ole kahta sanaa.
Entäs Tallinnaan? Joskus nähnyt niiden tekevän pistareita joillekin matkustajille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Tallinnaan? Joskus nähnyt niiden tekevän pistareita joillekin matkustajille
Eihän tuolla ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Pistareita tehdään satunnaisesti, ja tarkoituksena on estää huumeiden ja muiden laittomuuksien kuljettaminen maahan. Ne henkkarit PITÄÄ OLLA AINA mukana, jos niitä kysytään. Miten muuten todistat henkilöllisyytesi? Oli kyseessä Viro tai Dubai, henkkarit täytyy olla mukana. Miten näin yksinkertainen asia on joidenkin niin vaikea ymmärtää?!
Laita vaikka haku "kasvotatuoinnit" niin melkein kaikki tekstit on hakattu samalla fontilla. Henkilöstä riippumatta. Pakko olla joku yhdessä sovittu juttu :D