Tapailemani naisen mt-ongelmat.
Lyhyesti. Olen 22-vuotias poika/mies. Olen tapaillut noin 6 kertaa mukavan 20-vuotiaan naisen kanssa. Muuten kaikki kohtaa, mutta hän kertoi tänään treffeillä jotain. Nimittäin hänen pääkoppansa kunnosta. Eli siis hän luetteli, että hänellä on ollut vaikea masennus, nykyään lievä-keskivaikea, anorexia, bulimia ja epämääräinem syömishäiriö. Nytkin paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, epävakaapersoonallisuus häriö. Ja jotain muuta. Olin aika hämilläni sanoin vain okkeii. Sitten tyttö alkoi itekä ja sai
paniikkikohtauksen.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Tiedän, että monella tytöllä on pääkopan ongelmia, mutta..... hän on yrittänyt itsemurhaakin. Lopettanut 2vk.sitten viiltelyn. Järkyt rumat arvet kädessä. Kerroin tästä parhaalle kaverilleni, veljelleni ja serkulleni. Kaikki sanoivat älä enää nää sitä.
Älkää sanoko yhdys-sana virheistä. Minulla on lukihäiriö.
Olenkin miettinyt pitäisikö olla tapailematta. Opiskelen yliopistossa kauppatieteitä. Minulla on myös menestykäs yritys. Tämä tyttö asuu vieläkin kotonaan. Pelkää pimeää eikä ole harrastanut seksiä. Ei ole koskaan käytettyhyksi.
Kommentit (149)
Masennukset ja syömishäiriöt ja panikointitaipumukset voivat parantuakin, mutta pershäröjengi eli persoonallisuushäiriöiset, varsinkin noi epävakaat, ei parane koskaan ja on äärimmäisen rasittavia hautaan asti. Jos sulla on mahdollisuuksia menestyä elämässä, hanki toisenlainen kumppani. Antaa pershäröilijöiden pariutua keskenään, niinhän ne yleensäkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta se on kuin kiusaamista, että sanoit toiselle toivovasi hänen viiltävän kaulaansa? Tai kommentoit, että viillellessään teki sentään jotain oikein? Voit olla sanomatta mitään, nuo kommenttisi sitä vastoin ovat maassa makaavan potkimista. Ja millainen ihminen laittaa tuollaisesta aiheesta kertoessaan jotain nauruhymiöitä kirjoituksiinsa?
Et selvästikään edes ymmärrä empatian käsitettä.
Mutta tosiaan hyvä, että ette enää tapaa.
Tuli mieleen yksi tyyppi jota tapailin. Aina kun itkin masennusta se vaan nauro päin naamaa. Kuulemma ruikutan, vaikka mulla on kaikkea. Sillä itsellään oli ollut tosi karu elämä.
Se oli täysin epäempaattinen, minä taas olen hyvin empaattinen. Rupesin kannattelemaan ja tulemaan sitä kaikin mahdollisin tavoin. Raskaaksi suhde kävi lopulta.
Toisaalta todella törkeätä. Toinen itkee lattialla ahdistusta ja pahaa oloa ja toinen vaan suurinpiirteiden hyppää yli sanoo, että ei kiinnosta. Pakkohan siitä lattialta on nousta ylös jossain vaiheessa.
Nouskoon itsen ainoa mikö siinä naisessa kiinnosti oli ulkonäkö. Noin 168cm ja 130kg. Kerran olen panenut. Mukavaa oli, mutta ei sen jälkeen. Mä siis pidän vähän runsammista naisista.
Juokse hyvä mies! Olen itse katsellut 15 vuotta läheisen masennustilaa. On hyviä aikoja ja sitten on huonoja. Masentuneet eivät jaksa tukea muita. Eli jos alat suhteeseen tytönn kanssa et tule itse välttämättä saamaan ansaitsemaasi tukea kun sitä tarvitset, koska toinen ei välttämättä jaksa/pysty tukemaan sinua. Tyttö on yrittänyt myös itsaria! Tosi huonojuttu, jos rupeat suhteeseen niin joudut nopeasti siihen tilanteeseen että jos haluatkin erota tytöstä niin hän rupeaa syyllistämään ja uhkailemaan itsarilla. Kaikin puolin järki nyt käteen ja uusia tyttöjä tapaamaan. Olet nuori opiskelijana hyvällä alalla ja sinun kannattaa keskittyä tulevaan uraasi sen sijaan että rupeat vapaaehtoisesti "omaishoitajaksi". Kerron tämän kaiken oman kokemukseni äänellä. Varmasti sinulle löytyy sopiva normaali tyttö/nainen eikä tarvitse tyytyä johonkin sekopäähän.
Jep! Tämä on totta. Varmasti olisi kauhesa. Viiltelyllä uhkaili, kun sanoin etten halua enäö tavata.
Mutta mistä nyt löydän uuden keijun?! Siis noin 170cm ja 130kg?😧. Olen toivoton. Haluaisin niin pullean ssbbw tytön joka on terve.
Helpoiten löydät unelmiesi keijun bbw ja ssbbw sivuilta. Siellä on paljon pulleita. Bbwt ovat pienempiä vähän pyöreitä pienesti ylipainoisia. Ssbbw t taas yli 120kg. Tuo 130 on mainio. Oikeastaan feeder sivustoilla voisi löytyä. Itse löysin lihavia naisia ihanoivalta treffi sivustolta oman keijuni. Tuolla se.makoilee ja syö bigmackia. 😍
Aika outo maku sulla😄mä ottaisin mielummin anorexiaa sairastavan mt potiöaan ku tonnikeijun. No makuja on erilaiisa.
Okei!kiitos, täytyypä tsekkaa joku ssbbw sivusto. Jopa 200kg on viekö ERITTÄIN seksikäs. Tietääkö joku Donna simpsonin tai Bbwlaylan. Kuumia molemmat. Myös sadie summer
Aloittaja kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! Tyttö lähetti viestillä juuri, että ei pärjää ilman minua. Hän on 20,mutta ei ole käynyt mitään muuta, kuin peruskoulun. Ei pysty keskustelemaan mistään teoreettisesta. Olen päätnyt lopettaa tapailun. Hän kertoi, että hän oli käynyt 3viikkoa sitten lääkärissä. Diagnoosina psykoottinen masennus. Sai paniikkikohtauksen, kun sanoin etten aio enää tavata.
Entisellä naisystävälläni oli/on mm. tuota psykoottista masennusta, skitsoaffektiivista häiriötä, epävakaata persoonallisuutta ja selkeitä psykopaattisia piirteitä ja hän "lääkitsi" itseään kaikilla mahdollisilla päihteillä mitä sai käsiinsä ja sitten piikitti ne suoniinsa. Tuo aika oli nyt jälkeenpäin painajaismaista, kun tuo synkkä masennus alkoi tarttua minuunkin. Hän myös sai manipuloitua minut rahoittamaan tuota narkkaamista, kun hän uhkaili jatkuvasti itsemurhalla ja hän jopa yritti sitä ja sen jälkeen vetosi siihen. Lopulta kun sain erottua hänestä, olin valtavan helpottunut. Erosta on nyt neljä vuotta aikaa ja hän tänään pitkästä aikaa soitti ja oli vailla rahaa "antibiootteihin", en antanut rahaa koska hän on ennestään velkaa huomattavan summan. Aluksi hän leperteli minulle "kultapieni", "rakas" ja kun en antanutkaan rahaa niin olinkin "v*tun k*sipää hi*tti". AP:n kannattaa pysyä kaukana tuollaisista ihmisistä.
Mitä ihmettä minä luin??? Oliko noin moni ottanut ihan oikeasti tosissaan tuon aloituksen?? Ei hyvää päivää teidän kanssanne! Oli kirjasta luettu kaikki mielenterveyshäiriöt ja vielä anoreksia ja bulimiakin. :D
Olkaapa hyvät. Eikös Donna Simpsonkin löytänyt miehensö jostain tupmmouselta palstalta? Hän on kaikkien kunigatar. Myös withney thore on söpö vaikka ihan anorektikko onkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisellä on sama tilanne. Hän meni suhteeseen varoituksista huolimatta ja hankkivat lapsiakin. Vaimo ei jaksa hoitaa lapsia, yhdellä lapsella on asberger, toisella ei vielä tiedetä mikä, mutta ei terve hänkään. Elämä on tosi rankkaa, ovat eronneet ja yrittävät hoitaa lapsia. Läheiseni terveys reistailee, ilo on kadonnut elämästä ja hän on kyyninen ja kireä. Lähde pois, kun vielä voit. Masentuneen kanssa on kauhea elää, viiltelyarvet eivät peity koskaan, lääkepurkkirivistö vessan peilikaapissa on iso ja lapset kärsivät. Olet koko elämän kestävässä surussa ja terapian tarpeessa itsekin, puhumattakaan mahdollisista lapsista.
”viiltelyarvet eivät peity koskaan” hienoa, että ajattelet esteettistäkin puolta.
No eihän ne viiltelyarvet ole mitään kaunista katseltavaa. Ottaisivat vaikka tatuoinnin siihen päälle, tiedän kyllä että arpeen ei niin tartu väri, mutta on se paremman näköinen kuin ne törkeät viillot.
No, usein kai siinä samassa on noita montaa häiriötä...syömishäiriöt on yhteydessä masennukseen.
Mä en pelästyisi. Noin avoimesti kertoo. Paranee. Tai lievenee. Sanoisin, että noi syömishäiriöt on aika perusjuttuja. Moni niistä nuorena jonkin verran kärsii.
Paniikkihäiriö mene siihen samaan. Masennus on suomalaisille yleinen. Sen kun tiedostaa, niin se alkaa tulla hallintaan.
Tuo nuori nainen kuulostaa herkältä ja samalla vahvalta.
Kun ei ole hyväksikäytetty, niin on siitä turvallinen pohja. Hyväksikäyttö rikkoo niin paljon.
Mä katsoisin, että millainen IHMINEN sen kaiken takana on.
Mistäköhän oireillut ovat joutuneet? Ne kenties menneet ja nyt alkaa se eheytyminen.
Arvostaa ja luottaa sinuun.
Kuka miestä ei olisi joskus ollut sairas tai kärsinyt mielenterveyden ongelmista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo viimeinen lause on? Sinä tässä kuulostat hullulta. Mielenterveysongelmat ovat todella yleisiä. Tosi ikävää, että joku kokee sinut luottamuksen arvoiseksi ja sinä kohtelet sitten ihmistä tuolla tavalla.
Tosi kivaa, ettei sulla ole lukihäiriötä ja muutoinkin käsityskykysi on täydellinen.
Minä olen - onneksi vain 'ystävänä' - elänyt sivusta seuraten vakavasti mt-ongelmaisen parisuhdedraamoja. Normaali perhe-elämä on mahdotonta, lapset traumatisoituvat (eivätkä enää suostu kasvettuaan tapaamaan mt-ongelma-vanhempaansa).
Kaikki vastoinkäymiset ovat jonkun muun vika. Olipa tämä / nämä läheisempiä tai kaukaisempia. Syyllisyydeksi kulloiseenkin masennukseen riittää se, että antaa järjellisen neuvon, kun toinen on esim. innoissaan antamassa kaikki rahansa "hyvään tarkoitukseen", esim. "auttaakseen" jotakuta käytännössä tuntematonta ihmistä, vaikka itsellä on velkoja maksettavana aivan riittävästi jo omasta takaa. Tuntemattomat ovat aina parhaita ystäviä, koska sitten kun tunnetaan, pääseekin jo sille vikapäiden listalle.
Tällaisen ihmisen lähimmät ovat tosi lujilla, ja kun ei enää oma pää kestä, saattavat ymmärtää lähteä.
"Ystävä" (pitkäpinnainen sellainen, joka ei loukkauksista loukkaannu, vaan antaa niiden tulla ja mennä, kun laskee ne sairauden piikkiin) voi olla tällaiselle onnettomalle mt-ihmiselle, mutta parisuhde on jo äärimmäistä extremeä.
Suosittelen ap, että harkitset nuorena ihmisenä tarkoin, mitä haluat elämältäsi. Kirjoita vaikka paperille. Jos tahdot tasaveroisen parisuhteen ja lapsia, sekä toivoisit miellyttävää perhe-elämää, jonka pääsisältö ei ole vatvoa loputtomasti mt-ongelman syitä ja syyllisiä, mt-ongelmilla kuormattu ei ole ehkä hyvä vaihtoehto.
Riippuu niin kovin siitä millainen sairaus. Nuo aapeen luettelemat eivät kuulosta minusta pahoilta. Jos nainen opiskelee ja saa psykologin apuja, niin veikkaan että siitä eheytyy ja ihan tasapainoiseen elämään päätyy.
Jos on skitsofreniaa tai jotain vakavampaa, niin se on hankalampi hoitaa.
Masennus ja syömishäiriöt on niin käsi kädessä...ja ne kyllä,hoituu. Opiskelu olisi hyvä sille naiselle...jos opinnoissa pärjää ja on empatiaa ja sympatiaa niin kasvaa empaattiseksi aikuiseksi, joka ymmärtää,että ongelmia on ja ne selvitetään.
22 on nuori.
Imiesesti naisen lapsuuden koti on turvallinen? Se auttaa tosi paljon eheytymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo viimeinen lause on? Sinä tässä kuulostat hullulta. Mielenterveysongelmat ovat todella yleisiä. Tosi ikävää, että joku kokee sinut luottamuksen arvoiseksi ja sinä kohtelet sitten ihmistä tuolla tavalla.
Tosi kivaa, ettei sulla ole lukihäiriötä ja muutoinkin käsityskykysi on täydellinen.
Minä olen - onneksi vain 'ystävänä' - elänyt sivusta seuraten vakavasti mt-ongelmaisen parisuhdedraamoja. Normaali perhe-elämä on mahdotonta, lapset traumatisoituvat (eivätkä enää suostu kasvettuaan tapaamaan mt-ongelma-vanhempaansa).
Kaikki vastoinkäymiset ovat jonkun muun vika. Olipa tämä / nämä läheisempiä tai kaukaisempia. Syyllisyydeksi kulloiseenkin masennukseen riittää se, että antaa järjellisen neuvon, kun toinen on esim. innoissaan antamassa kaikki rahansa "hyvään tarkoitukseen", esim. "auttaakseen" jotakuta käytännössä tuntematonta ihmistä, vaikka itsellä on velkoja maksettavana aivan riittävästi jo omasta takaa. Tuntemattomat ovat aina parhaita ystäviä, koska sitten kun tunnetaan, pääseekin jo sille vikapäiden listalle.
Tällaisen ihmisen lähimmät ovat tosi lujilla, ja kun ei enää oma pää kestä, saattavat ymmärtää lähteä.
"Ystävä" (pitkäpinnainen sellainen, joka ei loukkauksista loukkaannu, vaan antaa niiden tulla ja mennä, kun laskee ne sairauden piikkiin) voi olla tällaiselle onnettomalle mt-ihmiselle, mutta parisuhde on jo äärimmäistä extremeä.
Suosittelen ap, että harkitset nuorena ihmisenä tarkoin, mitä haluat elämältäsi. Kirjoita vaikka paperille. Jos tahdot tasaveroisen parisuhteen ja lapsia, sekä toivoisit miellyttävää perhe-elämää, jonka pääsisältö ei ole vatvoa loputtomasti mt-ongelman syitä ja syyllisiä, mt-ongelmilla kuormattu ei ole ehkä hyvä vaihtoehto.
Höpöhöpö. Minun lapseni ovat hyvissä väleissä kanssani ja terveen isänsä kanssa eivät. Olin yksinhuoltaja ja kaikki vastuu minulla. Hyvä hoitosuhde ja lastensuojelun apu pitivät arjen normaalina. Opiskelin jopa ammatin lasten ollessa alle kouluikäisiä.
Legendaarinen Höpöhöpö-palstahullu taas paikalla! Onkin tosi hyvä vasta-argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Eli tyttö lähetti kuvan viiltelystä ja sinä ilkuit? Ymmärrätkö, että kyseessä ei ole säälinkerjäys, vaan hätähuuto? Käytöksesi kertoo, että sinulla ei ole empatiakykyä. Ja se on PALJON pahempi asia kuin mt-ongelmat.
Minustakin on hyvä, että ette tapaa, mutta ihan siksi, että mt-ongelmainen tyttö tarvitsee aikaa ja tilaa parantua. Hän EI tarvitse elämäänsä empatiakyvytöntä kiusaajaa joka vain pahentaa hänen ongelmiaan.
Kävikö mielessäsi, että tuo viesti mihin viittaat, ei ollut AP:n kirjoittama? Mielestäni sen viestin tyyli oli aivan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä minä luin??? Oliko noin moni ottanut ihan oikeasti tosissaan tuon aloituksen?? Ei hyvää päivää teidän kanssanne! Oli kirjasta luettu kaikki mielenterveyshäiriöt ja vielä anoreksia ja bulimiakin. :D
Tuollaisia AP:n kuvailemia ihmisiä todellakin on olemassa. Sinä et ehkä ole heihin törmännyt, mutta heitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisellä on sama tilanne. Hän meni suhteeseen varoituksista huolimatta ja hankkivat lapsiakin. Vaimo ei jaksa hoitaa lapsia, yhdellä lapsella on asberger, toisella ei vielä tiedetä mikä, mutta ei terve hänkään. Elämä on tosi rankkaa, ovat eronneet ja yrittävät hoitaa lapsia. Läheiseni terveys reistailee, ilo on kadonnut elämästä ja hän on kyyninen ja kireä. Lähde pois, kun vielä voit. Masentuneen kanssa on kauhea elää, viiltelyarvet eivät peity koskaan, lääkepurkkirivistö vessan peilikaapissa on iso ja lapset kärsivät. Olet koko elämän kestävässä surussa ja terapian tarpeessa itsekin, puhumattakaan mahdollisista lapsista.
”viiltelyarvet eivät peity koskaan” hienoa, että ajattelet esteettistäkin puolta.
No eihän ne viiltelyarvet ole mitään kaunista katseltavaa. Ottaisivat vaikka tatuoinnin siihen päälle, tiedän kyllä että arpeen ei niin tartu väri, mutta on se paremman näköinen kuin ne törkeät viillot.
Kun lapsi kokeilee sormellaan äidin käsivartta ja kysyy, mitä nämä ovat? Onko pipi? Minäkin haluan! Ei siinä esteettisistä arvoista ole kyse.
Naiset. Naiset ja naiset rygdistöytykää ja nauttikaa elämästä. Elämä on ihmisen parasta aikaa
Ehkä se on totta, että masennus on elintasosairaus. Kun on aikaa ja varaa, voi masentua. Ehtii masentua.
En ole koskaan käynyt Intiassa, jotta tietäisin näyttävätkö ihmiset siellä masentuneilta?
Kurjat ihmiset, joilla ei ole mitään ja kaikki on viety.