Poliitikot, miksi nuorten miesten syrjäytyminen ei kiinnosta?
Kukaan poliitikoista ei tunnu olevan kiinnostunut nuorten miesten hyvinvoinnista. Täällä on muutama kymmenentuhatta syrjäytynyttä tai sen vaarassa olevaa nuorta. Tulen kysymään asiaa ja käytännön ratkaisukeinoja tapaamiltani edustajaehdokkailta. Nuoriin miehiin on saatsattava paljon enemmän.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen, että miesvaltaisilla aloilla alkaa olla oikeasti pulaa osaavista ammattilaisista, kun vanhat jää eläkkeelle?
Niin sitä pulaa. Sitä pulaa millä ammattihitsaajakaveriani heitellään vuokrafirmasta toiseen koska firmojen on halvempaa palkata hänet sen kautta osa-aikaiseksi kuin ottaa hänet vakinaiseksi. Niin ja ne "työharjoittelujaksot" joita 10 vuotta alalla ollut ja vapaa-aikanaankin tekevä yhtäkkiä nykypäivänä tarvitsee. Siitäkö "työvoimapulastako" puhut? Kauankos olet itse ollut raksalla hommissa, tai vaikka metallialalla? Tunnut tietävän sen työasioista enemmän kuin sillä alalla työskentelevät miehet.
Enkä ihmettele miksi syrjäytymistä tapahtuu kun ihmisillä ei ole käsitystä miten asioiden oikea laita on ja pätkätöissä kierteleviä nykyrenkejä syyllistetään, pidetään laiskoina ja saamattomina kun ei jostain mystisestä syystä ole jo omaa taloa hankittu eikä vakinaistettu minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten syrjäytymisessä pelaamisella on valtava merkitys.
Ja työpaikkojen katoamisella vielä valtavampi. En minä menettänyt työpaikkaani lihanjalostamolla 2008 sen takia että viikonloppuisin tykkäsin pelata tietokoneella. Vaan siksi että vuonna 2008 suuri osa Suomalaisista yhtiöistä päätti että eivät vakinaista enää ketään. Siitä lähtien olen hyppinyt osa-aikatöistä toiseen, välillä ollut työttömyysvaiheitakin eikä mihinkään suostuta vakinaistamaan. Sitten joku vääräleuka tulee syyttämään minua jostain laiskuudesta ja vätystelystä sen takia mitä teen vapaa-aikanani.
Olet täysin pihalla miesten nykymaailmasta ja elämästä, ehkä parempi että perehtyisit asiaan ennenkuin rupeat aukomaan suutasi ja päästämään sammakkoja.
Ihan samaa pätkätyöstä toiseen hyppimistä se on meillä naisillakin. Eikä me syytetä siitä ketään, varsinkaan miehiä. Tehdään vain niska limassa. Vähän kärjistettyä, mutta kuitenkin.
Ethän sinä edes ole syrjäytynyt jos olet kuitenkin töissä, vaikka ei vakituista paikkaa olisikaan.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset ovat useasti torjuneet niin sinne pelimaailmaan on helppo uppoutua ja saada lohtua. Ei miehetkään ihan liikaa torjumista kestä.
Naiset kohtaavat torjumista aivan yhtä paljon kuin miehetkin. Silti naiset eivät uppoudu pelimaailmaan tai hae sieltä lohtua.
Koska on SOKERIA!
Yhtä koukuttavaa kamaa kuin pelit.
Tämä. Käyn kaupassa usein heti kun kauppa aukeaa aamu seiskalta ja joskus vähän ennen kuin kauppa sulkeutuu ilta kympiltä ja molempina aikoina siellä on aina naisia ostamassa sokeriherkkuja. Pelkästään näitä herkkuja. Suklaata, patukoita, karamelliä ja jätskiä. Sen näkösiä naisia kun päästäisi vaan jonkun tavallisen hyväsydämmisen naisen elämäänsä niin ei tarvitsi olla yksin sokru koukussa. Nämäkin naiset odottavat, että alffa tulisi hakemaan kotiovelta. Ei kelpaa samaa tasoa oleva ujo ja kiltti mies joka olisi lojaali ja hellä.
Eikö sinulla ole tullut mieleen, että naisella on kotona mies, joka syö osansa jäätelöstä ja karkeista?
Nääh. Näen olemuksesta ja kehonkielestä ne kenellä ei ole.
Jonkun ihmisen olemuksesta kaupassa voikin päätellä, onko hän sinkku vai ei :D
Riippuu ihan siitä kuinka intuitiivinen on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, mitä vikaa tuossa touhussa on? Jos tyyppi pelaa & pokettaa ja on elämäänsä tyytyväinen, vaikka sitten sossun tuella, niin loppujen lopuksi aika vähäkustanteinen harmi tuollainen on verrattuna vaikka dokaamiseen yhteiskunnan tuella.
Kyse on kontrollista. Naiset ja yhteiskunta ei pysty kontrolloimaan näitä miehiä niin se v*ttuttaa näitä.
Pitäs päästä kepillä hörkkimään ja sörkkimään kiveksiä, mutta pillua ei kuitenkaan haluta antaa.
Kyse on kiusanteosta.
Mikä olisi siis ratkaisusi? Yhteiskunta kontrolloi kaikkia ihmisiä. Tätä kontrollointia kutsutaan esimerkiksi laiksi. Syrjäytyä saa kyllä kaikessa rauhassa, se ei ole kiellettyä. Mutta mikäli syrjäytyneiden määrä vielä valtavasti kasvaa, niin se tulee v*tuttamaan sinuakin, koska myös sinä olet siinä maksajana.
Ja se on ilmeisesti kiusaamista, että nainen päättää itse ruumiistaan eikä ole jokaisen miehen käytettävissä? Ja jos yhteiskuntakin mielestäsi osallistuu tähän kiusaamiseen kun ei jollain lailla varmista miesten naisen saantia, niin ehdotatko siis, että jonkun viranomaisen pitäisi pakottaa nainen harrastamaan seksiä miesten kanssa? Ehdotatko jonkinlaista valtion tarjoamaa seksiorjajärjestelmää? Pakkoavioliittoja? Siltä tuo kuulostaa. Ihanneyhteiskuntasi lienee jokin Saudi-Arabian tyyppinen paikka.
Loppujen lopuksi näyttääkin siltä, että länsimaistenkin miesten ajatusmaailma on ihan sama kuin siellä Saudi-Arabiassa kun vähän pintaa raaputtaa. Naisten seksuaalinen itsemääräämisoikeus, ihan perustavanlaatuinen ihmisoikeus, oltaisiin valmiita vetämään vessasta alas heti. Ja syyllinen ihan kaikkeen löydetään aina naisesta. Sen näkee näissäkin keskusteluissa.
Vähintä mitä Suomen valtio voi tehdä on lopettää tänne nuorten miesten ottaminen lähi idästä. 90% sieltä tulevista on nuoria miehiä. Jokainen suomalainen nainen joka pariutuu yhden tuollaisen kanssa on pois yhdeltä suomalaiselta nuorelta mieheltä. Se on petos oman maan miehiä kohtaan valtion tasolta. Tuokaa saman verran naisia sieltä lähi idästä vaikka se ei kyllä mitään muuta sillä nuo naiset noista maista on lojaaleja verelleen eli pariutuvat pääasiassa omien maanmiestensä kanssa.
Kuulostat hieman katkeralta. Suomalainen alkoholisoitunut mies tai mammanpoika ei pärjää naisrintamalla ja syrjäytyy. Kaikista pahinta onkin tuo mammanpoika joka ei osaa tehdä mitään oma toimisesti vaan jopa aikuista miestä saa syyttää. Mulla on arabi mies ja tämä on parhaimpia suhteitani. Olen kuin prinsessa miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten syrjäytymisessä pelaamisella on valtava merkitys.
Ja työpaikkojen katoamisella vielä valtavampi. En minä menettänyt työpaikkaani lihanjalostamolla 2008 sen takia että viikonloppuisin tykkäsin pelata tietokoneella. Vaan siksi että vuonna 2008 suuri osa Suomalaisista yhtiöistä päätti että eivät vakinaista enää ketään. Siitä lähtien olen hyppinyt osa-aikatöistä toiseen, välillä ollut työttömyysvaiheitakin eikä mihinkään suostuta vakinaistamaan. Sitten joku vääräleuka tulee syyttämään minua jostain laiskuudesta ja vätystelystä sen takia mitä teen vapaa-aikanani.
Olet täysin pihalla miesten nykymaailmasta ja elämästä, ehkä parempi että perehtyisit asiaan ennenkuin rupeat aukomaan suutasi ja päästämään sammakkoja.
Olen täysin inessä miesten nykymaailmasta ja elämästä, en vähiten siksi, että olen itse sellainen ja vietän päivittäin sekä vapaa-aikani, että työni puolesta aikaa aiheen parissa. Se, että työelämä on pirstaleista ja talous- ja yhteiskunnallinen tilanne muutenkaan ei ole kovin ruusuinen, ei liity juuri lainkaan siihen, että yläasteikäiset tuhlaavat aikansa (tai heidän annetaan tuhlata) hyödyttömään pelailuun. Se vain tekee elämän aikuisena entistäkin hankalammaksi.
Kuten sanoin, syrjäytyneet eivät ole keltaliivien mielenosoituksissa. Siellä ovat työssäkäyvät, pätkätöitä tekevät ihmiset tai niitä tehneet työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset ovat useasti torjuneet niin sinne pelimaailmaan on helppo uppoutua ja saada lohtua. Ei miehetkään ihan liikaa torjumista kestä.
Naiset kohtaavat torjumista aivan yhtä paljon kuin miehetkin. Silti naiset eivät uppoudu pelimaailmaan tai hae sieltä lohtua.
Koska on SOKERIA!
Tämä. Käyn kaupassa usein heti kun kauppa aukeaa aamu seiskalta ja joskus vähän ennen kuin kauppa sulkeutuu ilta kympiltä ja molempina aikoina siellä on aina naisia ostamassa sokeriherkkuja. Pelkästään näitä herkkuja. Suklaata, patukoita, karamelliä ja jätskiä. Sen näkösiä naisia kun päästäisi vaan jonkun tavallisen hyväsydämmisen naisen elämäänsä niin ei tarvitsi olla yksin sokru koukussa. Nämäkin naiset odottavat, että alffa tulisi hakemaan kotiovelta. Ei kelpaa samaa tasoa oleva ujo ja kiltti mies joka olisi lojaali ja hellä.
Eikö sinulla ole tullut mieleen, että naisella on kotona mies, joka syö osansa jäätelöstä ja karkeista?
Tai harhaluuloinen. Sinähän et koskaan tule tietämään osuiko veikkauksesi oikeaan, ja siten käsityksesi ajatuksenlukukyvystäsi voimistuu entisestään.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyminen miehillä johtuu naisen puutteesta. Tätä ei saisi sanoa, mutta näin on.
Höpö höpö. Olen siis tuo äiti, jolla on kaksi vetelyspoikaa ja tytär. Eipä näille mun vetelyksille ainakaan ole tyttöystävät yhtään lisäänneet motivaatiota opiskeluun tai muuhunkaan järkevään. Molemmilla pojilla on sinänsä hyvät sosiaaliset taidot, isot kaveripiiristä ja tyttöystävän, mutta kun mikään ei motivoi niin ei voi mitään. Jos olet vetelysten ja sosiaalisesti lahjaton niin ethän sä edes sitä naista saa.
Ovatko poikasi syrjäytyneitä?
Ilmeisen hyvää vauhtia sellaiseksi tulemassa. Itseäänhän heitä tämä velttoilu ei yhtään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin inessä miesten nykymaailmasta ja elämästä, en vähiten siksi, että olen itse sellainen ja vietän päivittäin sekä vapaa-aikani, että työni puolesta aikaa aiheen parissa. Se, että työelämä on pirstaleista ja talous- ja yhteiskunnallinen tilanne muutenkaan ei ole kovin ruusuinen, ei liity juuri lainkaan siihen, että yläasteikäiset tuhlaavat aikansa (tai heidän annetaan tuhlata) hyödyttömään pelailuun. Se vain tekee elämän aikuisena entistäkin hankalammaksi.
Kuten sanoin, syrjäytyneet eivät ole keltaliivien mielenosoituksissa. Siellä ovat työssäkäyvät, pätkätöitä tekevät ihmiset tai niitä tehneet työttömät.
Katso ketjun aihe: "Nuoret aikuiset". Onko yläasteikäinen aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on SOKERIA!
Nyt ne lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, mitä vikaa tuossa touhussa on? Jos tyyppi pelaa & pokettaa ja on elämäänsä tyytyväinen, vaikka sitten sossun tuella, niin loppujen lopuksi aika vähäkustanteinen harmi tuollainen on verrattuna vaikka dokaamiseen yhteiskunnan tuella.
Kyse on kontrollista. Naiset ja yhteiskunta ei pysty kontrolloimaan näitä miehiä niin se v*ttuttaa näitä.
Pitäs päästä kepillä hörkkimään ja sörkkimään kiveksiä, mutta pillua ei kuitenkaan haluta antaa.
Kyse on kiusanteosta.
Mikä olisi siis ratkaisusi? Yhteiskunta kontrolloi kaikkia ihmisiä. Tätä kontrollointia kutsutaan esimerkiksi laiksi. Syrjäytyä saa kyllä kaikessa rauhassa, se ei ole kiellettyä. Mutta mikäli syrjäytyneiden määrä vielä valtavasti kasvaa, niin se tulee v*tuttamaan sinuakin, koska myös sinä olet siinä maksajana.
Ja se on ilmeisesti kiusaamista, että nainen päättää itse ruumiistaan eikä ole jokaisen miehen käytettävissä? Ja jos yhteiskuntakin mielestäsi osallistuu tähän kiusaamiseen kun ei jollain lailla varmista miesten naisen saantia, niin ehdotatko siis, että jonkun viranomaisen pitäisi pakottaa nainen harrastamaan seksiä miesten kanssa? Ehdotatko jonkinlaista valtion tarjoamaa seksiorjajärjestelmää? Pakkoavioliittoja? Siltä tuo kuulostaa. Ihanneyhteiskuntasi lienee jokin Saudi-Arabian tyyppinen paikka.
Loppujen lopuksi näyttääkin siltä, että länsimaistenkin miesten ajatusmaailma on ihan sama kuin siellä Saudi-Arabiassa kun vähän pintaa raaputtaa. Naisten seksuaalinen itsemääräämisoikeus, ihan perustavanlaatuinen ihmisoikeus, oltaisiin valmiita vetämään vessasta alas heti. Ja syyllinen ihan kaikkeen löydetään aina naisesta. Sen näkee näissäkin keskusteluissa.
Vähintä mitä Suomen valtio voi tehdä on lopettää tänne nuorten miesten ottaminen lähi idästä. 90% sieltä tulevista on nuoria miehiä. Jokainen suomalainen nainen joka pariutuu yhden tuollaisen kanssa on pois yhdeltä suomalaiselta nuorelta mieheltä. Se on petos oman maan miehiä kohtaan valtion tasolta. Tuokaa saman verran naisia sieltä lähi idästä vaikka se ei kyllä mitään muuta sillä nuo naiset noista maista on lojaaleja verelleen eli pariutuvat pääasiassa omien maanmiestensä kanssa.
Kuulostat hieman katkeralta. Suomalainen alkoholisoitunut mies tai mammanpoika ei pärjää naisrintamalla ja syrjäytyy. Kaikista pahinta onkin tuo mammanpoika joka ei osaa tehdä mitään oma toimisesti vaan jopa aikuista miestä saa syyttää. Mulla on arabi mies ja tämä on parhaimpia suhteitani. Olen kuin prinsessa miehelleni.
Nääh sä olet se sama arabitrolli joka täällä aina on. Työskentelet sanoma oy:lle. En ole alkoholisoitunut enkä mammanpoika. Koskaan en tule kumartamaan jotain arabia. Mä en pelkää heitä samalla tavalla miten muut suomalaiset pelkää. Noi ei ole mitään silloin kun ovat yksin, sen takia liikkuvat aina isossa porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen, että miesvaltaisilla aloilla alkaa olla oikeasti pulaa osaavista ammattilaisista, kun vanhat jää eläkkeelle?
Niin sitä pulaa. Sitä pulaa millä ammattihitsaajakaveriani heitellään vuokrafirmasta toiseen koska firmojen on halvempaa palkata hänet sen kautta osa-aikaiseksi kuin ottaa hänet vakinaiseksi. Niin ja ne "työharjoittelujaksot" joita 10 vuotta alalla ollut ja vapaa-aikanaankin tekevä yhtäkkiä nykypäivänä tarvitsee. Siitäkö "työvoimapulastako" puhut? Kauankos olet itse ollut raksalla hommissa, tai vaikka metallialalla? Tunnut tietävän sen työasioista enemmän kuin sillä alalla työskentelevät miehet.
Enkä ihmettele miksi syrjäytymistä tapahtuu kun ihmisillä ei ole käsitystä miten asioiden oikea laita on ja pätkätöissä kierteleviä nykyrenkejä syyllistetään, pidetään laiskoina ja saamattomina kun ei jostain mystisestä syystä ole jo omaa taloa hankittu eikä vakinaistettu minnekään.
Niin tai duuni ei kiinnosta, kun siitä on saatava vähintään 20€/h. Naisvaltaisilla aloilla sitä pätkimistä vasta onkin eikä puhettakaan, että tuntipalkat olisi lähellekään sitä 20€...
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa pätkätyöstä toiseen hyppimistä se on meillä naisillakin.
Mutta miehen identiteetti on enemmän sidoksissa työpaikkaan. Kun työpaikka lähtee alta niin miehen itsemurhariski kaksinkertaistuu kaikissa länsimaissa kulttuurista riippumatta. Puhumme nyt miesten syrjäytymisestä ja jos sinä et sen vertaa tajua sitä millä tavalla miesten maailma on naisten maailmasta erilainen niin ei ihme että sinulta ei ymmärrystä tai ratkaisuja asiaan heru. "Ei miehillä ole mitään ongelmia ikinä! Ne ovat kaikki masentuneet ja syrjäytyneet vain laiskoja vätyksiä!", just just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehen identiteetti on enemmän sidoksissa työpaikkaan. Kun työpaikka lähtee alta niin miehen itsemurhariski kaksinkertaistuu kaikissa länsimaissa kulttuurista riippumatta. Puhumme nyt miesten syrjäytymisestä ja jos sinä et sen vertaa tajua sitä millä tavalla miesten maailma on naisten maailmasta erilainen niin ei ihme että sinulta ei ymmärrystä tai ratkaisuja asiaan heru. "Ei miehillä ole mitään ongelmia ikinä! Ne ovat kaikki masentuneet ja syrjäytyneet vain laiskoja vätyksiä!", just just.
Tämä heppu suoltaa kyllä sellaista skeidaa... Vai että miehen identiteetti on työssä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen itsemurhariski moninkertaistuu myös esim. kun tulee ero tai oikeastaan varmaan ihan mikä tahansa muu vastoinkäyminen elämässä. Miehet ovat naisia itsemurha-attiimpia, mutta se ei liity tähän asiaan mitenkään. Onko sinulla ole näyttää tutkimusta siitä, että naisia ei työpaikan menetys haittaa samalla tavoin kuin miehiä?
Nuorten miesten syrjäytyminen on ongelma johon on puututtava. Itse toin keskustelussa esiin sen tosiasian, että myös nuorten naisten syrjäytyminen on ongelma johon on puututtava. Vain ensimmäinen on näistä tällä hetkellä yhteiskunnallinen ongelma, naiset pärjätköön jälleen kerran omillaan.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai duuni ei kiinnosta, kun siitä on saatava vähintään 20€/h.
Väität että kieltäydyn töistä jossen saa heti aloituspalkkana satamatyöläisen palkkaa? Joo just, kuule haista röyhkeä äm.m.änkuvatus pitkä pas..ka. En ihmettele enää lainkaan miksi miehet syrjäytyy, yhteiskunnalta ei löydy enää perustyöntekijälle ymmärrystä ja koppavat vääräleuat kuten sinä syyttelee vain laiskoiksi.
Taisi kalikka kalahtaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu tukee liikaa jo valmiiksi hiljaisia ja sanallisiesti valmiimpia tyttölapsia. Sen sijaan luontaisesti liikunnallisemmat pojat eivät saa sellaista opetusta, joka tukisi heidän luontaista tapaansa oppia liikkeen ja käytännön avulla.
Entäs sitten me 6-8 arvosanoja saavat tytöt? Kait meidätkin pitäisi huomioida, mutta tuntuu, että juurikin kymppejä saavia suositaan. Oppimisvaikeuteni olivat myös syy, miksi vapaa-aika meni laiskotellen ja videopelien sekä tietokoneen parissa. Vähän jaksoin lukea saadakseni seiskan tai jopa kasinkin. En kuitenkaan tykännyt lukea kokeisiin, koska se tarkoitti pänttäämistä. Tein virheen lukiessani nopeaa ja sen jälkeen heitin kirjan nurkkaan. Olen ihan dementikko ja siinäkin se syy, miksi kokeisiin lukeminen suoraan sanoen vitutti.
Yhteiskuntaoppi, historia ja äidinkieli jaksoi ainoastaan kiinnostaa. Kutosia sain juuri ja juuri pienellä panostuksella, vaikkei kiinnostanut enkä osannut keskittyä joutuessani istumaan pahimpien mölyapinoiden, joita olisi tehnyt mieli pyytää olemaan hiljaa, lähettyville takapulpettiin.
Myöhemmin kypsyin opiskelulle, mutta olen hieman laiska tehtävien teossa. Työ on se, missä pärjään hyvin. Tosin niinpä vain pitää kouluja käydä ammattia varten ja se opiskelu tarkoittaa passiivista toimintaa, tietoa tulee joka tuutista ja ääntä tulee kuuluviin jokaiselta. Ei jää heti kaikki asiat mieleen, vaan minun pitää kuulla vuorotellen yhden ihmisen suusta asiat tai käsitellä yhtä opeteltavaa asiaa kerrallaan. Olisi pitänyt selvittää oppisopimuspaikan mahdollisuutta, vaikka nykyään nekin on kiven alla.
Ja lisään vielä, että olen ollut aina se hiljaisin ja ujoin. En silti saanut mitään arvoa halutessani tehdä asiat yksin. Minua on aina moitittu siitä, etten puhu. Puhun silloin, kun minulla on oikeasti asiaa. En vain kerta kaikkiaan keksi sanottavaa, varsinkaan mitään turhanpäiväistä. Ahdistuin sosiaalisista tilanteista peruskoulussa tietäessäni, ettei kukaan pitänyt minusta ja minua oli kiusattu. Valitsin yksinäisyyden suojelemaan minua kiusaamiselta, videopelien ja internetin maailma oli ainoa pako todellisuuteen. Minua on kyllä ammattikoulussa luonnehdittu sosiaaliseksi, mitä ensin ihmettelin.
Milloin yhteiskunta voisi alkaa tukemaan ujoja, introvertteja ja hiljaisia sukupuoleen katsomatta? Olen aina ajatellut olevani sosiaalisesti rajoitteinen, mutta todellisuudessa kyse on siitä, ettei small talk onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ole näyttää tutkimusta siitä, että naisia ei työpaikan menetys haittaa samalla tavoin kuin miehiä?
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4750292/
forbes.com/sites/alicegwalton/2012/09/24/the-gender-inequality-of-suicide-why-are-men-at-such-high-risk/#3a6aa0aa3ba8
sciencedirect.com/science/article/pii/S0165032715002694
Työpaikan menetys on miehelle suuri häpeä, ja se häpeä on niin suuri että itsemurhariski kasvaa etenkin nuorilla aikuisilla selkeästi, se on turha kierrellä ja kaarrella "Mutku naisetkin", se on aivan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai duuni ei kiinnosta, kun siitä on saatava vähintään 20€/h. Naisvaltaisilla aloilla sitä pätkimistä vasta onkin eikä puhettakaan, että tuntipalkat olisi lähellekään sitä 20€...
Tunnen yhden syrjäytyneen, hiukan alle kolmikymppisen miehen. Vain peruskoulu käytynä, työkokemusta ei ole (viime vuonna jakoi 2 päivää lehteä kunnes lähti ovet paukkuen siitä paikasta ja haukkui työnantajansa somessa maanrakoon).
Joskus tuli puheeksi (joo siis kysyin suoraan) että meinaako hän koskaan mennä mihinkään töihin. Vastaukseksi sain, että ei ennen kuin hänelle tarjotaan oman alan töitä. Hän ei siis hae töitä itse kuitenkaan. Kysyin että mikäs se oma ala olikaan, en tiennyt että olet kouluttautunut. Vastaus: "en olekaan, mutta haluaisin tehdä raksahommia ja niissä varmaan pärjäisin." Selvä. :D Mihinkään kouluun ei siis ollut koskaan edes yrittänyt hakea.
Tiedän että otos on pieni, mutta lainaamastani kommentista tuli väkisinkin tuo tapaus mieleen. Ei halua kouluun eikä töihin, ellei joku tule ovelta hakemaan työhön jota haluaa tehdä mutta johon ei ole hankkinut mitään koulutusta. Palkkatoivetta en uskaltanut kysyä.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ole näyttää tutkimusta siitä, että naisia ei työpaikan menetys haittaa samalla tavoin kuin miehiä?
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4750292/
forbes.com/sites/alicegwalton/2012/09/24/the-gender-inequality-of-suicide-why-are-men-at-such-high-risk/#3a6aa0aa3ba8
sciencedirect.com/science/article/pii/S0165032715002694
Työpaikan menetys on miehelle suuri häpeä, ja se häpeä on niin suuri että itsemurhariski kasvaa etenkin nuorilla aikuisilla selkeästi, se on turha kierrellä ja kaarrella "Mutku naisetkin", se on aivan fakta.
Joo, mutta eivät päde Suomessa nämä tutkimukset. Lisäksi se, etteivät naiset tapa itseään työnsä menetettyään, ei tarkoita ettei se aiheuttaisi psyykkistä tuskaa. Miesten keino selviytyä psyykkisistä ongelmista on itsemurha, naisilla avun hakeminen. Tämäkin on tutkittua faktaa.
Next.
/4
Liikunnan puute sairastuttaa mielen.
Liikunnan mukana tulisi sosiaalistaminen elämää.