Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, moikkaatteko teini-ikäisiä tai nuorempia naapureita rakennuksessanne?

Vierailija
01.04.2019 |

Muutin Helsinkiin äskettäin, ja olen ajatellut että haluan pitää hyvät naapurivälit. Moikkaan kaikkia naapureita rakennuksessa kohteliaasti.

Olen huomannut että teini-ikäisiä (10-13v) tai nuorempia moikatessa he eivät edes katso takaisin, ja usein sanovat jotain sarkastisen kuuloista kuten "mööööööööi" takaisin ja tuijottavat puhelinta. Tuli jotenkin outo olo, että pitäisikö vaan olla moikkaamatta nuoria kun heillä ei ole mitään tapoja.

N35

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia moikkaan jotka kulkevat hississä/rapussa/pihalla mut en mä tunnista kuin muutaman naapurin oikeasti naapuriksi.

Vierailija
2/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taloyhtiössä ei taida asua yhtään lapsiperhettä, mutta kyllä moikkaisin teinejäkin jos tulisivat käytävällä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä moikkaan ja saan aina reippaan vastauksenkin. Pitävät vielä oveakin auki! Tosi fiksuja nuoria. Mainitsemasi 10-13 -vuotiaat eivät ole kyllä vielä teinejä, käytöstavat taitavat olla vielä vähän hakusessa.)

Sen sijaan ärsyttää jostain tuppulasta muuttanut 3-kymppinen pariskunta, joista kumpikin katsoo aina ohi kun rapussa törmätään. Yksin siinä moikkailen...

N50

Vierailija
4/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ikärajaa moikkaamiselle, tottakai moikkaan kaikkia. Enkä välitä, moikkaako takaisin, teinit on usein ujoja.

Vierailija
5/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en meikkaa. Miksi niin tekisin. Meikatkoon kotona

Vierailija
6/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan. Ja ihan normaalisti moikkaavat takaisin, eivät tosin välttämättä katso kohti, mutta olen itsekin ollut ujo teini joten ei haittaa.

Vierailija
7/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan kyllä. Annan anteeksi teineille ja lapsille, jos ovat tökeröjä. Olin varmaan itsekin. N33

Vierailija
8/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. En asu kerrostalossa, mutta kun nyt ajattelen, en tosiaan moikkaa naapuruston teinejä ja sitä nuorempia lapsia, joita en henk.koht. tunne. Selvästi aikuisia moikkaan vaikken tietäisi edes nimeä, jos tarpeeksi usein tulee naama vastaan :D Yhtä naapurin teinityttöä moikkaan, joka itse moikkaa aina kun tulee vastaan, koska koiramme ovat kavereita keskenään. Jos joku muu lapsi tervehtii, niin totta kai tervehdin iloisesti takaisin, mutta itse en ota kontaktia tuntemattomiin lapsiin.

En tiedä, kai siinä on jokin alitajuinen tunne taustalla, etten halua teinien pitävän minua outona ahdistelijana tai jotain. Tai sitten olen tietämättäni sisäistänyt sen vanhan "säännön", että nuorempi tervehtii ensin. Olen samanikäinen nainen kuin sinä.

Vierailija
9/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikkaan kyllä. Annan anteeksi teineille ja lapsille, jos ovat tökeröjä. Olin varmaan itsekin. N33

Voin kyllä 100% varmuudella sanoa, että kun minua tervehdittiin ollessani nuori, tervehdin ujosti takaisin enkä sanonut mitään "mööööö".

N36

Vierailija
10/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan kaikkia. Teinit kylläkin välttelevät kaikenlaista kohtaamista, joten en väkisin ala tervehtimään, kun toinen pyyhältää ohi huppu päässä lattiaa tuijotellen.

Vierailija
11/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kaikkia ihmisiä.

Vierailija
12/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan niitä jotka moikkaa mua eka. En ole moikkaaja-ihminen. Helsingissä kukaan ei yleensä moikkaa, siksi viihdyn Helsingissä.

Vierailija
13/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä 100% varmuudella sanoa, että kun minua tervehdittiin ollessani nuori, tervehdin ujosti takaisin enkä sanonut mitään "mööööö".

N36

Kyllä minäkin moikkasin takaisin nuorena, olin kyllä varmaan muuten usein epäkohteliaan juro ja huono vaikka keskustelemaan jne, mutta ehkä tarkoitin eniten sitä että en viitsi kauheasti vaivatata päätäni teinien käytöksellä, kun niillä on vielä kehitys pahasti kesken. Itseni ikäisten ja vanhempien huono käytös vaivaa enemmän. N33

Vierailija
14/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä moikkaan lähes kaikkia naapureita. Aiemmin moikkasin myös naapurin teinityttöä n12v, mutta hän vain tuijotti tiukasti eteenpäin jotenkin uhmakkaan näköisenä, eikä moikannut takaisin, niin lopetin "kiusaamisen".

Vierailija
15/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. En asu kerrostalossa, mutta kun nyt ajattelen, en tosiaan moikkaa naapuruston teinejä ja sitä nuorempia lapsia, joita en henk.koht. tunne. Selvästi aikuisia moikkaan vaikken tietäisi edes nimeä, jos tarpeeksi usein tulee naama vastaan :D Yhtä naapurin teinityttöä moikkaan, joka itse moikkaa aina kun tulee vastaan, koska koiramme ovat kavereita keskenään. Jos joku muu lapsi tervehtii, niin totta kai tervehdin iloisesti takaisin, mutta itse en ota kontaktia tuntemattomiin lapsiin.

En tiedä, kai siinä on jokin alitajuinen tunne taustalla, etten halua teinien pitävän minua outona ahdistelijana tai jotain. Tai sitten olen tietämättäni sisäistänyt sen vanhan "säännön", että nuorempi tervehtii ensin. Olen samanikäinen nainen kuin sinä.

Tämä on surullista. Muistan niin hyvin naapurit, kaupan kassat, puolitutut aikuiset jotka eivät viitsineet olla kohteliaita lapsille ja teineille.

Harvoin sai edes kaupassa palvelua ja jotkut vanhemmat aikuiset jopa olettivat saavansa palvelua ennen itseäni, vaikka minä olin ensin.

Tässäpä taannoin todistin myös kun lasten isän naapurin mummeli tivasi lapsiltamme kuinka kehtasivat pitää ulko-ovea auki pakkasella. Poika koitti selittää että pitää auki kun äiti tuo isoa kassia. Mummo ei edes yrittänyt kuunnella. Suu meni heti kiinni kun näki minut ja kantamukset. Piti sitten itsekin mielin kielin ovea auki. Häpeilikin vähän.

Tokaisin ystävällisesti mutta painokkaasti, että olisit vaan kuunnellut mitä lapsella oli antaa selitykseksi.

Arvostakaa lapsia ja teinejä, ihmisarvo heilläkin on.

Vierailija
16/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullista. Muistan niin hyvin naapurit, kaupan kassat, puolitutut aikuiset jotka eivät viitsineet olla kohteliaita lapsille ja teineille.

Harvoin sai edes kaupassa palvelua ja jotkut vanhemmat aikuiset jopa olettivat saavansa palvelua ennen itseäni, vaikka minä olin ensin.

Tässäpä taannoin todistin myös kun lasten isän naapurin mummeli tivasi lapsiltamme kuinka kehtasivat pitää ulko-ovea auki pakkasella. Poika koitti selittää että pitää auki kun äiti tuo isoa kassia. Mummo ei edes yrittänyt kuunnella. Suu meni heti kiinni kun näki minut ja kantamukset. Piti sitten itsekin mielin kielin ovea auki. Häpeilikin vähän.

Tokaisin ystävällisesti mutta painokkaasti, että olisit vaan kuunnellut mitä lapsella oli antaa selitykseksi.

Arvostakaa lapsia ja teinejä, ihmisarvo heilläkin on.

Niin siis jos luit viestini kunnolla, sanoin, että tervehdin kyllä lapsia ja teinejä iloisesti takaisin, jos he puhuttelevat minua. Tervehdin myös aina lapsia ja nuoria, jotka tunnen henkilökohtaisesti jollain tasolla - jos tunnen siis perheen ja olen joskus puhutellut kyseistä lasta. En ole tietääkseni koskaan ollut yhdellekään lapselle tyly. Mutta jos teini kulkee ohi eikä katso edes päin, olisi minusta kiusallista tervehtiä "väkisin". Samalla tavalla kiusallista olisi alkaa puhutella lapsia ja nuoria, joita en tunne millään tasolla, ja joiden nimiä en edes tiedä.

-ap

Vierailija
17/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omakotitalossa joten tämän rakennuksen teinit ovat omiani :)

En tervehdi naapurien teinejä enkä lapsia. Syy on ensinnäkin se, että ei monikaan niistä tunnu tykkäävän moikkailusta. Toisekseen en edes tunnista niitä tuossa kadulla. En useinkaan osaa sanoa onko joku vastaantuleva tässä kadulla asuva vai joku muu.

Vierailija
18/27 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vaivautua.

Vierailija
19/27 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, moikkaan kaikkia vauvasta vaariin. Miksi jättäisin jonkun tietyn ikäryhmän tervehtimättä?

Vierailija
20/27 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, moikkaan kaikkia vauvasta vaariin. Miksi jättäisin jonkun tietyn ikäryhmän tervehtimättä?

Eikö se tullut tuosta AP:n aloituksesta muka selväksi?

Koska nuoret usein ylenkatsovat kohteliasta tervehtimistä.