Miks naiset rakastaa siivoamista?
Niin, miks ja perustelut?
Luulis tähän tulevan paljon vastauksia, kun tää on oikein tutkittu, objektiivinen totuus!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen on välttämätöntä.
Minulla on kaksi kissaa, joista irtoaa järjetön määrä karvaa, joten säännöllinen imurointi on välttämätöntä. Tiskit pitää tiskata, kuiva-ainekaapit siivota elukoiden välttämiseksi jne. Pidän puhtaista vaatteista ja liinavaatteista.
Kuka haluaa elää lian, saastan ja sotkun keskellä?
Sokeritoukka, lude ja russakka.
Vierailija kirjoitti:
Biologinen tarve pitää pesä siistinä.
"Pesä" :D
nainenha on luotu miehelle sellaiseksi kodin apulaiseksi ja lasten kasvattajaksi kun mies tekee töitä ja rahaa
Vihaan siivoamista. Nytkin oon yrittänyt alottaa siivoamista viikon, mutta ajatuksen tasolle on jäänyt.
Mä inhoan siivoamista. Siivoan kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että ns. feministit yrittää murtaa ikiaikaista järjestystä mielivallan ja laiskuuden kriteerein. Toki ymmärrän mukavuudenhalun :)
Kumman, miesten vai naisten?
Onko sellainen termi ja käsite kuin konteksti sinulle tuttu?
On toki, mutta tällä kertaa asia ei selvinnyt kontekstista. Lauseesi kun voi ymmärtää monella tavalla, esim. että feministit yrittävät murtaa ikiaikaista järjestystä käyttämällä samoja kriteerejä kuin miehet, mielivaltaa ja laiskuutta, ja ymmärrät hyvin miesten mukavuudenhalun. Näin täydentäen lauseesi kuulostaa kaikkein järkevimmältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi kissaa, joista irtoaa järjetön määrä karvaa, joten säännöllinen imurointi on välttämätöntä. Tiskit pitää tiskata, kuiva-ainekaapit siivota elukoiden välttämiseksi jne. Pidän puhtaista vaatteista ja liinavaatteista.
Sokeritoukka, lude ja russakka.
Neljäntenä palstamies. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että ns. feministit yrittää murtaa ikiaikaista järjestystä mielivallan ja laiskuuden kriteerein. Toki ymmärrän mukavuudenhalun :)
Kumman, miesten vai naisten?
Onko sellainen termi ja käsite kuin konteksti sinulle tuttu?
On toki, mutta tällä kertaa asia ei selvinnyt kontekstista. Lauseesi kun voi ymmärtää monella tavalla, esim. että feministit yrittävät murtaa ikiaikaista järjestystä käyttämällä samoja kriteerejä kuin miehet, mielivaltaa ja laiskuutta, ja ymmärrät hyvin miesten mukavuudenhalun. Näin täydentäen lauseesi kuulostaa kaikkein järkevimmältäkin.
Harmi ettei valjennut edes keskustelun avauksesta ;)
Olen nainen ja vihaan siivoamista. Meillä siivoaa mies. Ei hänkään sitä rakasta, mutta vihaa vähemmän kuin minä.
En rakasta siivoamista mutta rakastan puhtautta ja siisteyttä.
Vierailija kirjoitti:
En rakasta siivoamista, mutta siisteydestä tykkään. Siivoan päivittäin ylläpitosiivousta ja imuroin ja pyyhin latiat pari kertaa viikossa. Wcn pidän aina siistinä.
Inhoan sellaisia isoja siivouksia. Keväällä ikkunanpesutkin suoritan ikkuna/päivä ja samoin saatan seinät pestä seinä/ päivä. Jotkut pesee kaikki kerralla isosta omakotitalostakin. Huh.
Meilla imuroidaan ja mopataan kerran viikossa, joskus menee pidempaankin. WC on toki aina siisti mutta ei sita "erikseen" pesta kuin varmaan kerran kahdessa viikossa. Toki tavarat laitetaan (useimmiten) omille paikoilleen, eli tasoilla ei ole turhaa rojua.
Ikkunoita en ole pessyt ikina, enka seiniakaan (seinat varmaan pestiin ennen kuin viimeksi maalattiin n. 10 vuotta sitten). Mutsi tais pesta mun ikkunat viime kesana, ei mitaan hajua kuka ne on sita ennen pessyt ja milloin. Pesikohan mun siivooja ne silloin kun mulla viela oli sellainen...
En ma ole ikina tehnyt semmoista "isoa siivousta". En siivoa ennen vieraitakaan, mieluummin vasta sitten kun ne ovat jo lahteneet. Vierashuoneen toki imuroin ja laitan puhtaat lakanat.
Ja iso ok-talo mullakin, asun (viela pari viikkoa ;) ) yksin. Tarpeeksi tekemista ulkotoissa, esim ruoho ON leikattava kerran viikossa mutta ikkunat pysyy pesemattakin.
Vierailija kirjoitti:
En rakasta siivoamista, mutta siisteydestä tykkään. Siivoan päivittäin ylläpitosiivousta ja imuroin ja pyyhin latiat pari kertaa viikossa. Wcn pidän aina siistinä.
Inhoan sellaisia isoja siivouksia. Keväällä ikkunanpesutkin suoritan ikkuna/päivä ja samoin saatan seinät pestä seinä/ päivä. Jotkut pesee kaikki kerralla isosta omakotitalostakin. Huh.
Ihailtavaa ja kadehdittavaa! Mutta mitä tekee kotonaan ihminen jonka tarvitsee pestä lattioita monta kertaa viikossa? Vai tarkoittaako pyyhkiminen jotain roskien lakaisua.
En todellakaan rakasta siivoamista, mutta en myöskään halua asua läävässä. Muutama kaverini ei niin siivoamisesta perusta, ja joka kerta heillä vieraillessa mietin että onneksi en asu täällä.
Siivoaminen on ihan hirveätä. Mutta se fiilis, kun koti on puhdas ja tavarat järjestyksessä, tunnet olevasi kuin prinsessa jossain linnassa. Todella mieltä ylentävää.
Parasta on puhdas sohva, silloin kun sohvanpäälliset on juuri pesty, ja puhtaat lakanat sängyssä. Ja kuinka ihanat on hohtavat kaakelit ja puhtaat saumat kylpyhuoneessa...
MITÄ? No ei todellakaan kaikki rakasta, jotkut joo samoin kuin jotkut miehetkin - mutta olipa taas typerä yleistys. Mä inhoon siivoomista mutta onhan sekin pakko hoitaa. Kukaan mun kaverikaan ei kyllä rakasta siivoomista.
N26
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että vitsi piilee historiassa ja evoluutiossa: mies saalisti ja nainen siivos pesää!
Täytyy pitää pesä siistinä 😉
N26
Nainen on luotu siivoamaan, Paikallisessa lehdessä oli kuva naisesta siivouskäsineet kädessä ja maski naamalla ovenraossa toinen käsi avoimessa ovenrivassa ja toinen käsi kyynärpäällä nojasi ovenkarmia ja alapuolella teksti: Joko olis aika joulusiivoukselle.
Siivousalalla työskentelee naisia ja mopin päässä heiluu nainen, ei siellä mies heilu.
Siivoaminen on työtä, joka on turhauttavaa saman toistoa, mutta jos ei siivoa, niin silloin vasta huomaa, ettei ole siivottu.
Kerran viikossa on melkein siivottava, mutta kyllä aika menee nopeasti ja kun siivouspäivä koittaa, niin tuntuu, että juurihan sitä siivottiin pari päivää sitten, vaikka siitä on jo viikko, että kyllä aika menee nopeasti.
Olettekos panneet merkille, että huoneessa kertyy jo muutamassa viikossa pölyä pinnoille, mutta ulkona ei kerry pölyä esim. puiden oksille tai pensas aidan oksille, vaikkei niiltä ole koskaan pölyä pyyhitty.
Ei kerry pölyä, vaikka ulkona pölyttäisi ja tamppaisi mattoja, että ilma olisi sakeanaan pölyä, mutta jo minuutin kuluttua on kaikki pöly kadonnut ja ilma täysin kirkas.
Jos sisällä päiväpeitettä vähän leuhottaa, niin heti näkyy pölyhukkaisa auringon valossa ja näkyy vielä tunnin kuluttua, kun leijuvat, eivät minnekään katoa.
Mä tykkään siivoamisesta, siinä sää omissa ajatuksissa päätään järjestykseen samalla.