Miksi seksi on monille niin oleellisen tärkeää?
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
En ymmärrä, miksi ihmiset kuvittelevat kaikkien olevan samanlaisia. Jos sinä olet frigidi, niin miksi kaikkien pitäisi olla?
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin seksin määrä on laskenut huomattavasti esimerkiksi 70-lukuun verrattuna. Toki siitä keskustellaan paljon enemmän, mutta käytännössä sitä on koko ajan vähemmän.
Ja seksi on polariasoitunut. Nyt sitä harrastaa paljon vain komeat pelimiehet ja sitten jonkun verran naiset ja sitten hyvin vähän jos ollenkaan loput miehet.
vaikka kärjistitkin aika rankasti, niin selvästi tuo on suuntana.
https://www.themarysue.com/unintentionally-hilarious-sex-chart/
the share of men under 30 who aren't having sex has nearly tripled in the past decade.
Kyllähän tuossa varmaan sitäkin on, että nykyään on tarjontaa ihan eri tavalla. Ennen asuttiin suunnilleen koko elämä jossain pienessä kotikylässä ilman nettejä ja miesvalikoima oli sitä mitä paikallisesti sattui olemaan. Nykyään kun menet deittipalveluihin, siellä on satoja sliipattuja kolleja tarjolla ja varmasti tulee naiselle sellainen olo että nyt on varaa valita, otan tuolta komeammasta päästä. Ja ne komeammat sitten pääsevät peuhaamaan monen perusjampan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ihmisen perustarve. Tarvehierarkiassa se on alimmalla tasolla, yhdessä syömisen/juomisen ja nukkumisen kanssa.
Ei ihminen kuole seksin puutteeseen. Sen sijaan syömättä ja juomatta oleminen ja nukkumattomuus tappaa.
Ei kuole moneen muuhunkaan perustason tarpeeseen, mutta erittäin keskeisiä tarpeita ovat silti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun siihen porukkaan, jolle seksi ei ole kovin tärkeä asia elämässä. Se saattaa kyllä johtua siitä, etten ole tietääkseni koskaan kokenut orgasmia. Seksi tuntuu yleensä ihan hyvältä (paitsi joskus, kun se sattuu liikaa), mutta mitään tajunnanräjäyttävää en ole koskaan kokenut, en yksin enkä miehen kanssa (olen naimisissa). Meillä on ollut seksin kanssa välillä pitkiäkin taukoja johtuen lähinnä omista sairauksistani. Naimisissa ollaan oltu 6 vuotta. Alussa meillä oli seksiä yleensä noin kerran viikossa, mutta pitkien taukojen jälkeen seksielämä on ollut satunnaisempaa. Mies tuntuu olevan vähän samaa sorttia tässä asiassa, ilmeisesti seksi on hänestäkin ihan nautittavaa, mutta ei mitään valtavan upeaa. Kun asiasta on puhuttu, molemmat meistä haluaisivat ihannetilanteessa seksiä vähän useammin kuin meillä on parhaimmillaankaan ollut (ehkä noin 2 krt/vko olisi ihanteellinen), mutta monesti ollaan siihen liian väsyneitä. Mies ehkä haluaisi vähän useammin kuin itse, mutta pärjää vähemmälläkin. Itse asiassa tuntuu, että mitä vähemmän seksiä on, sitä vähemmän sitä edes ajattelee.
Itsetyydytystä olen hartastanut pienestä pitäen. En edes muista, milloin keksin vahingossa, että alapään nylkyttäminen pöydänkulmaa vasten tuntuu hyvältä. En aluksi tiennyt, mitä se on ja nylkytin esim koulunpihallakin tikkaissa ihan avoimesti (olin ehkä tokalla). Ymmärsin touhun olevan paheksuttavaa, kun äiti näki minut kerran tekemässä sitä kotona ja ilmaisi selvästi, ettei tuollaista kuuluisi tehdä. Tein sitä silti salaa ja jossain vaiheessa opin myös ottamaan sormet käyttöön. Yleensä laukean aina helposti sekä sormettamalla että yhdynnässä ja kyllä se toki hyvältä tuntuu, mutta ihmisten puheists päätellen tässä on jotain, mitä en ole keksinyt. Olen yrittänyt etsiä g-pistettä, mutta ei tunnu löytyvän. Minulla on ilmeisesti aika kuivat limakalvot, ja siksi emättimen räplääminen ja yhdyntä sattuvat välillä. En myöskään kestä yhdyntää kovin pitkään enkä kaikissa asennoissa. Mutta ehkä se orgasmi sieltä vielä löytyy, kun jaksaa kokeilla erilaisia asentoja.
Puhut että et ehkä ole saanut orgasmia, mutta toisaalta puhut miten olet itsetyydyttänyt pienestä asti ja laukeat siinä kuitenkin? Sehän se orgasmi juuri on, ehkä olet sitten kuvausten perusteella odottanut jotain valtavampaa kuin mitä se oikeasti on. Onhan orgasmeja toki erilaisia, etenkin naisilla kun sen voi saada ulkopuolelta tai sisäpuolelta eri kohtia stimuloimalla. Ja voimakkuuskin vaihtelee varmasti yksilöllisesti ja samallakin yksilöllä eri kerroilla.
No ehkä se on jo ekstremeä ettei yhtään pysty itse nauttimaan kun keskittyy rakastamaan toista niin kovasti, mutta tavallaan tunnistan kyllä tunteen. Itsellekin käy joskus niin, että kun oikein keskittyy tekemään esileikissä vaimolle hyvää, niin siinä oma kiihottuminen voi vähän lerpahtaa hetkeksi, ja sitä pitää hakea uudelleen päälle kun vaimo on lämmitelty. Mutta ei nyt tosiaan noin ettei lainkaan pystyisi nauttimaan.