Miksi seksi on monille niin oleellisen tärkeää?
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
En osaa itsekkään sanoa. Olen kyllä seksuaalinen mutta se ilmenee ihan eri muodoissa kuin haluna harrastaa seksiä usein. Olen taiteilija niin seksuaalisuus saattaa ilmetä joissain teoksissani. Omat seksihalut ovat niin ja näin. Edellisissä suhteissa ei varsinaisesti haluttanut harrastaa seksiä miesten kanssa mutta olen kuitenkin vasta päälle 20v niin ehkä en vain ole löytänyt sitä oikeaa jonka kanssa oikeasti haluttaisi? Tai sitten minua vain ei kiinnosta seksi. Ehkä kyse on enemmänkin syvemmistä tunteista kuin vain fyysisestä kanssakäymisestä. En kykene olemaan tai edes ajatteleemaan seksiä kenenkään miehen kanssa jolllen tunne heitä kohtaan jotain paljon syvempää.
Minu henkilökohtaisesti ärsyttää kun monet miehet vaan haluavat seksiä ilman että edes tuntisivat minut. Isot rinnat ja nätit kasvot ovat kuulemma ihan tarpeeksi hyvä syy haluta naista hohhoijaa...
Ja miehillä komea naama ja pituus ovat ainoat asiat naisille haluta seksiä heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
En ymmärrä, miksi ihmiset kuvittelevat kaikkien olevan samanlaisia. Jos sinä olet frigidi, niin miksi kaikkien pitäisi olla?
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin seksin määrä on laskenut huomattavasti esimerkiksi 70-lukuun verrattuna. Toki siitä keskustellaan paljon enemmän, mutta käytännössä sitä on koko ajan vähemmän.
Ja seksi on polariasoitunut. Nyt sitä harrastaa paljon vain komeat pelimiehet ja sitten jonkun verran naiset ja sitten hyvin vähän jos ollenkaan loput miehet.
kuka sua pakottaa siihen?
voi joku toki pakottaakin, mut tuskin useampaa kertaa.
Mikä siitä tekee ongelman, että joku omaa normaaalit seksihalut ja sinä et oikeastaan omaa sitä?
Koska seksi on ihanaa.
Ymmärrän toki, ettei uskonnon ja kasvatuksen amputoima sovinnainen lehmä siitä nauti, kun ei osaa itsekään itseään laukaista.
Ihmisillä on myös tylsää usein, ja seksi on aikamoisen hauskaa puuhaa jossa heittämällä heilahtaa parikin tuntia. Kuvittele jos ei ole mitään tekemistä, seksi kyllä toimii siihen ongelmaan aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ihmiset kuvittelevat kaikkien olevan samanlaisia. Jos sinä olet frigidi, niin miksi kaikkien pitäisi olla?
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin seksin määrä on laskenut huomattavasti esimerkiksi 70-lukuun verrattuna. Toki siitä keskustellaan paljon enemmän, mutta käytännössä sitä on koko ajan vähemmän.
Alkuperäisen kirjoittaja kertoi vain oman suhtautumisensa, ei sanonut että kaikkien pitäisi olla samanlaisia.
Minusta on kuitenkin erikoista, että on noin tarkat rajat miten usein seksiä voi harrastaa. Että on joku tarkka "ei missään nimessä kerran viikossa". En ole itse se ihminen, joka merkkaa kalenteriin ajankohdat seksin harrastamiseen :D
Minulla seksihalut loppui vaidevuosiin. En koe sitä täkeäksi osaksi elämääni,tulen toimeen ilmankin. Lähes seitsenkymppinen mieheni taas on kuin riivattu pelossaan että kyvyt loppuu. Jatkuvasti pitäs olla jäppimässä mikä on eripuran aihe muuten tyydyttävässä suhteessamme.
Sulla on vaan alhainen seksivietti, toisilla on korkeampi. Onneksi alhaisen seksivietin omaavia löytyy myös niin miehistä kuin naisistakin - joten sun täytyy vaan löytää kumppani joka diggaa samasta tahdista. Itselläni on suht korkea libido, kuten miehellänikin, joten meidän suhde toimii hyvin. Ja syy miksi tykkään, on se, että se tuntuu hyvältä ja rentouttaa. Ylipäätään kannattaa ymmärtää et meitä on moneen junaan ja ihmiset diggaa erilaisista asioista - juuri sun tapa ei oo ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi kuvitella olevani suhteessa jossa seksi ei toimi tai sitä ei olisi (tai olisi todella harvoin). Seksi on yksi tarpeistani ja olen huomannut että hyvin tärkeää myös mielenterveydelleni.
Saat 10 pistettä ja papukaijamerkin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
T.hyvää seksiä saman miehen kanssa jo 50 v.
Luulisin, että seksin tarve riippuu ihmisen hormonitasoista ja kokemuksista, ei sen kummemmasta. Antakaa kaikkien kukkien kukkia!
Vierailija kirjoitti:
Sama! Luulen että osansa on medialla, seksi myy, en tosin ihan ymmärrä että miksi se myy niin hyvin.
Miehillä synnynnäinen biologinen taipumus seksinhaluun. Sinkkuna se on lähinnä vain rasite, vähän kuin painekattila josta on välillä pakko päästää höyryjä. Alapäällä voi olla hinku päällä vaikka yläpäätä ei niin huvittaisi. Tanko voi puskea housunsisusta koko päivänkin vaikka kuinka yrittäisi kuvitella jotain inhottavaa tai lyödä nyrkillä ja käskeä jo lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska media tyrkyttää sitä ajatusta joka puolelta koko ajan.
Kyllä himot on ollut jo ennen mediaa. Ennen oli paljon suurperheitä.
Eiköhän ne suurperheet syntyneet: 1. ehkäisyn puutteesta. 2. koska lapsia kuoli paljon niin niitä piti pykätäkin paljon että joku selviää. 3. toinen puolisoista, usein mies, yksin päätti seksinmäärästä ja harrasti sitä vaikka väkisin. Kyllä itselläni tämä seksuaalipuoli on enemmänkin laimentunut median tyrkytyksen takia. Tämä vapaa keskustelu aiheesta oikeasti tarkoittaa todella tarkkoja ohjeita miten toimia seksuaalisesti "oikein" tai on epänormaali. Mielikuvituksenkaan varaan ei jätetä enää mitään.
Juuri näin! Kaikki mystisyys on seksistä kadonnut ja ainakin minulle se on ollut kiinnostuksen kannalta oleellinen juttu.
Nyt kun sitä tuputetaan joka tuutista, ohjeistetaan, mitä enemmän avaudutaan KAIKESTA sen parempi -tyyliin koko homma lähinnä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
tryrty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mielenterveys heikoilla kantimilla jos se on seksistä kiinni.
Olisko osa porukoista luolamiehen tasolla? Toiset taas enemmän älyllisellä tasolla?
Osa ainakin on terveellä tavalla suhteessa omaan kehollisuuteensa ja toiset nähtävästi eivät, ilmeisesti jotain neurologista häikkää tai muuta.
Miten tuo, mitä kirjoititit liittyy lainaamaasi kommnettiin?
Siten, että kommentissa annettiin ymmärtää että seksi olisi jotenkin älyllisyyden vastakohta ja vain luolamiehen tasolla oleva ihmiset kaipaavat seksiä. Ei kuulosta normaalin ihmisen ajattelulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja seksi on polariasoitunut. Nyt sitä harrastaa paljon vain komeat pelimiehet ja sitten jonkun verran naiset ja sitten hyvin vähän jos ollenkaan loput miehet.
vaikka kärjistitkin aika rankasti, niin selvästi tuo on suuntana.
https://www.themarysue.com/unintentionally-hilarious-sex-chart/
the share of men under 30 who aren't having sex has nearly tripled in the past decade.
Mulla on ollut huono tuuri sänkykumppaneiden kanssa. Rimankin olen laskenut välillä aika alas. Mitään muuta en ole viimeiset 25-vuotta halunnut kuin hyvän seksielämän jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Se tuntuu olevan aika vaikeaa. Olen valmis joustamaan paljonkin, jos vain saisin säännöllisesti hyvää seksiä.
Edes Tinderistä sitä ei löydy. Ja olen mielestäni ihan kaunis ja fiksu ja nainen.
Laura Friman kertoi jossain kolumnissaan, että hän todella harrastaa seksiä: rakastelun lisäksi myös lukee, puhuu ja kirjoittaa siitä. Suhtaudun itse samoin. Seksi on jatkuva innostuksen ja inspiraation lähde, ja oman seksuaalisuuden toteuttamisesta löytyy jatkuvasti uusia puolia. Seksin (soolo- tai kumppanin kanssa tehdyn) avulla tutustun itseeni jatkuvasti paremmin, hyväksyn itseni ja nautin kehostani ja mielestäni. Koen itseni upeaksi ja rakastettavaksi, ja hyvän seksin jälkeinen hehku saattaa kantaa päiväkausia.
Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, ettäkö seksi ja seksuaalisuus olisi ainoa intohimo elämässä,tai ettenkö nauttisi mistään muusta. Mutta todella iso ja tärkeä osa elämästä jäisi paitsioon, jos en syystä tai toisesta pystyisi tätä osapuolta täysillä toteuttamaan.
N31
Ja siis nautin seksistä ja saan orgasmeja. Kukaan tavallinen mies ei ole tosissaan ollut musta kiinnostunut. Kerään sellaisia miehiä ympärilleni, jotka vihaavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis nautin seksistä ja saan orgasmeja. Kukaan tavallinen mies ei ole tosissaan ollut musta kiinnostunut. Kerään sellaisia miehiä ympärilleni, jotka vihaavat naisia.
taitavat olla nämä miehet aivan jotain muita kuin tavallisia miehiä :)
Ei muuten kaikilla mene niin, mulla halut keskittyy vain siihen omaan kumppaniin.
Tääkin on nyt varmaan jonkun mielestä joku häiriö ja vaatii monen vuoden psykoterapiaa.