Miksi seksi on monille niin oleellisen tärkeää?
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
Kommentit (104)
Nii-i. Tuntuu vain, että miehet haluaa mun kanssa sänkyyn, mutta eivät sitten mitään vakavampaa. En tiedä miksi.
Minulle seksi on erittäin tärkeää koska se on sekä fyysinen että psyykkinen tarve. Minulle se on rakkauden fyysistä osoittamista. Seksissä mieheni kanssa saan todella voimakkaita orgasmeja ja se johtaa siihen että tunnen mieheni kanssa tiivistä yhteenkuuluvuuden tunnetta, rentoudun (muuten ei pysty oikein kunnolla rentoutumaan kun stressi on päällä koko ajan) mielihyvähormonit hyrrää kunnolla, sen oikein tuntee.
En halua ketä tahansa miestä, eli ei se seksi ole vaan joku mekaaninen toiminto, en kaipaa kaveria mihinkään jumppaamiseen, vaan oma rakas mies on sellainen että hänen käsiensä kosketus jo pelkästään laukaisee jännityksiä mun lihaksista ja hänen peniksensä tuntuu sopivan minulle juuri täydellisesti. Kun seksiä ei ole, alan epäillä mieheni rakkautta minua kohtaan ja alan tuntea pidemmän päälle että omat tunteenikin alkavat kylmentyä kaveriasteelle, kun on pitkään ilman tuntuu ettei osaa enää lähestyä toista intiimisti, tuntuu kuin se ei olisikaan se oma mies joka joskus on tuntunut kuin hänen kanssaan olisi yhtä.
En osaa edes kuvitella että minkälainen on parisuhderakkaus jota ei osoiteta mitenkään fyysisesti. Sehän on sitten kuin normaali sukulaisuus- tai ystävyyssuhde. Jos rakastaa puolisoa, niin haluaa hänen kanssaan myös läheisyyttä ja orgasmeja. Jos sen läheisyyden toiselta kieltää pitäisi toisen älytä ottaa ero heti eikä tuhlata ainoaa lyhyttä elämäänsä rakkaudettomaan parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis nautin seksistä ja saan orgasmeja. Kukaan tavallinen mies ei ole tosissaan ollut musta kiinnostunut. Kerään sellaisia miehiä ympärilleni, jotka vihaavat naisia.
taitavat olla nämä miehet aivan jotain muita kuin tavallisia miehiä :)
Nimenomaan. Tämä asia ahdistaa mua, koska koen, että hyvä parisuhde ja seksielämä kuuluu elämään.
No miksi et ensin tutustu niihin miehiin ja luo sitä parisuhdetta ja vasta sitten sitä seksiä? Jos mies on sinusta oikeasti ihmisenä kiinnostunut niin ei seksiä ole pakko heti harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle seksi on erittäin tärkeää koska se on sekä fyysinen että psyykkinen tarve. Minulle se on rakkauden fyysistä osoittamista. Seksissä mieheni kanssa saan todella voimakkaita orgasmeja ja se johtaa siihen että tunnen mieheni kanssa tiivistä yhteenkuuluvuuden tunnetta, rentoudun (muuten ei pysty oikein kunnolla rentoutumaan kun stressi on päällä koko ajan) mielihyvähormonit hyrrää kunnolla, sen oikein tuntee.
En halua ketä tahansa miestä, eli ei se seksi ole vaan joku mekaaninen toiminto, en kaipaa kaveria mihinkään jumppaamiseen, vaan oma rakas mies on sellainen että hänen käsiensä kosketus jo pelkästään laukaisee jännityksiä mun lihaksista ja hänen peniksensä tuntuu sopivan minulle juuri täydellisesti. Kun seksiä ei ole, alan epäillä mieheni rakkautta minua kohtaan ja alan tuntea pidemmän päälle että omat tunteenikin alkavat kylmentyä kaveriasteelle, kun on pitkään ilman tuntuu ettei osaa enää lähestyä toista intiimisti, tuntuu kuin se ei olisikaan se oma mies joka joskus on tuntunut kuin hänen kanssaan olisi yhtä.
En osaa edes kuvitella että minkälainen on parisuhderakkaus jota ei osoiteta mitenkään fyysisesti. Sehän on sitten kuin normaali sukulaisuus- tai ystävyyssuhde. Jos rakastaa puolisoa, niin haluaa hänen kanssaan myös läheisyyttä ja orgasmeja. Jos sen läheisyyden toiselta kieltää pitäisi toisen älytä ottaa ero heti eikä tuhlata ainoaa lyhyttä elämäänsä rakkaudettomaan parisuhteeseen.
Olen kateellinen sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
En ymmärrä, miksi ihmiset kuvittelevat kaikkien olevan samanlaisia. Jos sinä olet frigidi, niin miksi kaikkien pitäisi olla?
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin seksin määrä on laskenut huomattavasti esimerkiksi 70-lukuun verrattuna. Toki siitä keskustellaan paljon enemmän, mutta käytännössä sitä on koko ajan vähemmän.
Ja seksi on polariasoitunut. Nyt sitä harrastaa paljon vain komeat pelimiehet ja sitten jonkun verran naiset ja sitten hyvin vähän jos ollenkaan loput miehet.
Höpö höpö! Kyllä pariskunnat harrastavat keskenään seksiä ihan vanhuksiksi asti, sekä miehet ja naiset, eikä parisuhteessa ulkonäöllä ole mitään merkitystä, rumat, laihat, lihavat ja vammaiset, kaikki harrastaa seksiä. Se vaan ei näy missään tinderissä ja yökerhossa jossa friikit etsii irtoseksiä. Normaalit ihmiset kyllä parisuhteessa ollessaan harrastavat seksiä sen keskimäärin kerran viikossa, vuosikymmenestä toiseen. Tuokin että seksiä harrastaa komeat pelimiehet paljon ja vähän loput miehet, mutta naisista vain jonkin verran, eli meinaatko että ne miehet hässii lähinnä toistensa kanssa ja suurin osa naisista on ilman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis nautin seksistä ja saan orgasmeja. Kukaan tavallinen mies ei ole tosissaan ollut musta kiinnostunut. Kerään sellaisia miehiä ympärilleni, jotka vihaavat naisia.
taitavat olla nämä miehet aivan jotain muita kuin tavallisia miehiä :)
Nimenomaan. Tämä asia ahdistaa mua, koska koen, että hyvä parisuhde ja seksielämä kuuluu elämään.
No miksi et ensin tutustu niihin miehiin ja luo sitä parisuhdetta ja vasta sitten sitä seksiä? Jos mies on sinusta oikeasti ihmisenä kiinnostunut niin ei seksiä ole pakko heti harrastaa.
Niin. Nykyään kaiken pitäisi tapahtua nopeasti ja heti. Sitten myös tosi monet miehet painostavat. Toisilla treffeillä pitäisi mennä viimeistään sänkyyn. Jos ei heti mene, niin annetaan ymmärtää, että juttu ei jatku. Yleensä se ei sitten jatku. Minua inhottaa seksillä kiristäminen.
Minulla on ollut pitkä tauko deittailussa. Seurustelin vuosia aivan ihanan miehen kanssa, joka kunnioitti ja arvosti minua. Oikeastaan hän oli ensimmäinen mies, jonka pyysin treffeille. En kokenut painostusta hänen kanssaan, vaan hän oli hyvin neutraali, ja minä valloitin hänet. Juttu päättyi muihin syihin kuin seksielämään.
Koska se on ihmisen perustarve. Tarvehierarkiassa se on alimmalla tasolla, yhdessä syömisen/juomisen ja nukkumisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ihmisen perustarve. Tarvehierarkiassa se on alimmalla tasolla, yhdessä syömisen/juomisen ja nukkumisen kanssa.
Ei ihminen kuole seksin puutteeseen. Sen sijaan syömättä ja juomatta oleminen ja nukkumattomuus tappaa.
Hiukan häiritsee jos jo kovin iäkkäät julistavat seksielämäänsä jos mies kuitenkin edelleen addikti vilkuilija ja vaimon täytyy tulla jo hiukan vastahakoisesti vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Nii-i. Tuntuu vain, että miehet haluaa mun kanssa sänkyyn, mutta eivät sitten mitään vakavampaa. En tiedä miksi.
Varmaan siksi koska jahtaat niitä kuumimpia miehiä. Heillä on varaa valita, kuin karkkikaupassa konsanaan. 80% naisista jahtaa parasta 20% osaa miehistä.
Tätähän se on, naiset jahtaavat niitä komeimpia miehiä kun sosiaalisen median aikakaudella se on erittäin helppoa. Sitten ne miehet paneskelevat suurinta osaa sinkkunaisista, mutta eivät tietenkään sitoudu kehenkään koska aina on uusi nainen jota naida. Sitten kun naiset haluaisivat sitoutua parisuhteeseen, niin hämmästellään miksi nämä miehet eivät niin halua tehdä.
Kumma juttu. Joku päivä sitten nainen havahtuu ettei hän enää kelpaa näille kuumille uroille. Aika on ajanut ohi, ja on tyytyminen beta-mieheen ettei jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Koska media tyrkyttää sitä ajatusta joka puolelta koko ajan.
Joo. Ilmeisesti esimerkiksi savannin eläimet ovat katsoneet avaraa luontoa vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska media tyrkyttää sitä ajatusta joka puolelta koko ajan.
Mikä selittääkin sen, että raamattukin on täynnä moraalisääntöjä, joiden tarkoitus on estää holtitonta irstailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen kuole seksin puutteeseen. Sen sijaan syömättä ja juomatta oleminen ja nukkumattomuus tappaa.
No tavallaan kuolee. Ilman seksiä geenit eivät jatku seuraavalle sukupolvelle. Ne geenit täällä yrittää lisääntyä, eikä se ihminen ole kuin välikappale tässä jutussa, joka elämänä tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi koska jahtaat niitä kuumimpia miehiä. Heillä on varaa valita, kuin karkkikaupassa konsanaan. 80% naisista jahtaa parasta 20% osaa miehistä.
Tätähän se on, naiset jahtaavat niitä komeimpia miehiä kun sosiaalisen median aikakaudella se on erittäin helppoa. Sitten ne miehet paneskelevat suurinta osaa sinkkunaisista, mutta eivät tietenkään sitoudu kehenkään koska aina on uusi nainen jota naida. Sitten kun naiset haluaisivat sitoutua parisuhteeseen, niin hämmästellään miksi nämä miehet eivät niin halua tehdä.
Kumma juttu. Joku päivä sitten nainen havahtuu ettei hän enää kelpaa näille kuumille uroille. Aika on ajanut ohi, ja on tyytyminen beta-mieheen ettei jää yksin.
Voi olla. En ole koskaan tavannut kyllä sosiaalisen mediaan kautta ketään. Baareissa lähinnä. Baarissakin mun täytyy aina tehdä aloite. Aktiivisesti miehet ei ota kontaktia.
Olen Tinderissä, sielläkin miehet lähinnä kyselee, että millä mielellä olen, missä olen, ja mitä päällä.
Siitä on kaksikymmentä vuotta, kun joku tyyppi pyysi mua esim. elokuviin. Siis jotain normaalia. Ehkä se on tää Tinder-aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan kuolee. Ilman seksiä geenit eivät jatku seuraavalle sukupolvelle. Ne geenit täällä yrittää lisääntyä, eikä se ihminen ole kuin välikappale tässä jutussa, joka elämänä tunnetaan.
Tuon homman olen sentään hoitanut 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää että joku on jatkuvasti kiinni alapäässä. Kyllä fyysistä läheisyyttä saa muutenkin.
Mä taas tykkäisin että on mahdollisimman paljon kiinni alapäässä. Monesti joudun ihan pyytämään että tee jotain. Nainen kyllä joskus teki pyytämättäkin juttuja. Ei vain viitsisi vaihtaa vähän väliä naista sen alkuhuuman takia. Ne harvat kerrat kun nainen pyysi tekemään jotain oli söpöjä. Aivan punasteli nolona. Ei muuten koskaan tarvinut pyytää kahdesti. Aina saa vieläkin mitä tahansa mielensä tekee.
Erotiikan ja seksin suhde on muuttunut. Erotiikkahan on hyvin pitkälti peityltyjä lupauksia kun taas seksi on suoraa toimintaa. On vähän sääli, että erotiikka on melkein kokonaan hävinnyt suoraviivaisen seksin tieltä. Esileikkikin on nykyään jo melkein pelkästään fyysistä kiihottamista. Kun etsin uutta suhdetta totesin, että alta 50v naisetkin katsoo nykyään vähän kummissaan, että olenko joku entisaikojen kummajainen, jos tällaisista asioista yritän edes puhua. "Eikö sua paneta!". Onneksi sentään on vielä vanhanajankin naisia, jotka osaavat odottaa mieheltä vähän muutakin kuin pelkkää asentovalikoimaa samaan tyyliin mihin ovat jumpissaan tottuneet. Uusi kumppanini on iältään vanhempi kuin edellinen, mutta aivan fantastinen. Osaa elää aikaa, jossa sävyjäkin vielä on.
Tuntuisi suorastaan kornilta yrittää seksuaalisen luonteista suhdetta 30v suorittajanaisen kanssa, joka jauhaisi purukumia, samalla kun seuraisi miten äijän käy. M59
Kuulun siihen porukkaan, jolle seksi ei ole kovin tärkeä asia elämässä. Se saattaa kyllä johtua siitä, etten ole tietääkseni koskaan kokenut orgasmia. Seksi tuntuu yleensä ihan hyvältä (paitsi joskus, kun se sattuu liikaa), mutta mitään tajunnanräjäyttävää en ole koskaan kokenut, en yksin enkä miehen kanssa (olen naimisissa). Meillä on ollut seksin kanssa välillä pitkiäkin taukoja johtuen lähinnä omista sairauksistani. Naimisissa ollaan oltu 6 vuotta. Alussa meillä oli seksiä yleensä noin kerran viikossa, mutta pitkien taukojen jälkeen seksielämä on ollut satunnaisempaa. Mies tuntuu olevan vähän samaa sorttia tässä asiassa, ilmeisesti seksi on hänestäkin ihan nautittavaa, mutta ei mitään valtavan upeaa. Kun asiasta on puhuttu, molemmat meistä haluaisivat ihannetilanteessa seksiä vähän useammin kuin meillä on parhaimmillaankaan ollut (ehkä noin 2 krt/vko olisi ihanteellinen), mutta monesti ollaan siihen liian väsyneitä. Mies ehkä haluaisi vähän useammin kuin itse, mutta pärjää vähemmälläkin. Itse asiassa tuntuu, että mitä vähemmän seksiä on, sitä vähemmän sitä edes ajattelee.
Itsetyydytystä olen hartastanut pienestä pitäen. En edes muista, milloin keksin vahingossa, että alapään nylkyttäminen pöydänkulmaa vasten tuntuu hyvältä. En aluksi tiennyt, mitä se on ja nylkytin esim koulunpihallakin tikkaissa ihan avoimesti (olin ehkä tokalla). Ymmärsin touhun olevan paheksuttavaa, kun äiti näki minut kerran tekemässä sitä kotona ja ilmaisi selvästi, ettei tuollaista kuuluisi tehdä. Tein sitä silti salaa ja jossain vaiheessa opin myös ottamaan sormet käyttöön. Yleensä laukean aina helposti sekä sormettamalla että yhdynnässä ja kyllä se toki hyvältä tuntuu, mutta ihmisten puheists päätellen tässä on jotain, mitä en ole keksinyt. Olen yrittänyt etsiä g-pistettä, mutta ei tunnu löytyvän. Minulla on ilmeisesti aika kuivat limakalvot, ja siksi emättimen räplääminen ja yhdyntä sattuvat välillä. En myöskään kestä yhdyntää kovin pitkään enkä kaikissa asennoissa. Mutta ehkä se orgasmi sieltä vielä löytyy, kun jaksaa kokeilla erilaisia asentoja.
Niin ja voisin vielä lisätä, että kyllä minunkin joskus tekee seksiä mieli, ja fantasioitakin riittää. Ja se tuntuu hyvältä, kun mies osoittaa haluavansa. Aika usein vain todellisuus on pettymys haaveisiin verrattuna. No, yleensä tosiaan seksi on kuitenkin mukavaa ja kohtuullisen tyydyttävää. Ja se parantaa selvästi parisuhdetta, tuntuu, että miehen ja minun välillä on enemmän kipinää ja parempi yhteys, kun seksiä on säännöllisesti. Onneksi meillä on muuten myös muuta läheisyyttä, halaillaan ja pussaillaan joka päivä. Se on minulle ehkä jopa seksiä tärkeämpää, vaikka en ehkä kuitenkaan ihan ilman seksiä haluaisikaan elää.