Miksi seksi on monille niin oleellisen tärkeää?
Itse en koe sitä mitenkään tärkeänä osana elämää. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka haluaa viikottain.
Kommentit (104)
Se on kuten eräs neitsytmies asian joskus muotoilu yksi merkittävä tapa tulla toisen huomaamaksi ja koskettamaksi ja saada sitä kautta hyväksyntää ja saattaa kokea itsensä toisen arvostamaksi. Ei seksi tietenkään ainoa tapa ole saavuttaa näitä tuneita, mutta on, kuten sanottu yksi merkittävimpiä tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksiä mieheni kanssa melkein päivittäin. Välillä parikin kertaa päivässä. Seksi on ihanaa, se vapauttaa mielihyvähormoneja, siitä tulee hyvä olo ja sen lähemmäs ei fyysisesti enää pääse kumppania, henkisestä läheisyydestä puhumattakaan. <3
Kyllähän seksistä voi saada orgasmin, mutta minä en ainakaan saa siitä mitään muuta hyvää oloa. Enkä tunne mitään läheisyyttä. Ensimmäisellä kerralla olinkin tosi yllättynyt, koska olin kuvitellut että seksi tuntuisi toisenlaiselta.
Jollet rakasta seksikumppaniasi, niin ei se niin järisyttävä kokemus olekaan. Ja oikeasti hyvä seksi sen rakkaan kumppaninkin kanssa vaatii vähän useamman kuin sen yhden kerran. Silloin tietää ja tuntee mistä toinen nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee hyvä olo ja hyvä mieli, se laukaisee stressiä, lisää energiaa ja tiivistää parisuhdetta.
Lisääntyminen on myös kaikkien elävien olentojen olemassaolon tarkoitus ja siksi se on vanhin ja vahvin vietti.
Minun olemassaoloni tarkoitus ei ole lisääntyminen.
Lisääntymisvietti on luonnostaan naisilla vain ovulaation aikaan ja senkin sotkee hormonaalinen ehkäisy jos sellaista käyttää. Miehillä toki eri juttu.
Minulle on aika sama kuinka paljon kukin haluaa, mutta itse kuulun siihen kastiin joka osaa elää ilmankin. Sen takia minua ärsyttääkin todella mittavasti ihmiset jotka "menettävät itsetuntonsa" kun "seksiä ei ole tarpeeksi" ja alkaa haukkumistulva puolisoa kohtaan usein pihtaamisesta syyttäen. Jotkut jopa löytää sen syyksi pettämiselle. Kuulostaa jo valmiiksi raskaalta ihmistyypiltä nämä seksin tärkeäksi arvottavat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin niin korkea libido, että tekee mieli useamman kerran päivässä.
En voisi ikinä kuvitella olevani miehen kanssa, joka haluaisi vain kerran viikossa.
Vaimo35
Jos kerta viikossa on mahdottomuus, niin mitä sitten tekisit, jos kukaan mies ei haluaisi koskaan seksiä? Ainakaan sinun kanssasi?
Seksi vain on niin ihanaa! Jo ihan pelkkä yhdyntä ilman orgasmiakin on minulle niin taivaallista. Ilmeisesti näin ei ole kaikille. Sitä tunnetta on vaikea kuvailla, se on jotain kokonaisvaltaisen lempeää ja voimakasta, mindfullnessia parhaimillaan, on kuin kaikki solut asettuisivat oikeille paikoilleen, fyysinen ja psyykkinen puoli itsessäni heräävät ja vapautuvat.... Ja sitten se yhteys siihen toiseen. Toisen iho ja kosketus puolin ja toisin. Se intensiteetti, ilo ja yhteys. Vapautunutta leikkiä, jossa voi heittäytyä ihan älyttömäksikin. Kokeilla rajoja. Ja sitten vielä orgasmi! Tai pari. Tai sarjana monta. Ja nähdä sen toisen nautinto.
En kyllä koskaan haluaisi luopua (hyvästä) seksistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksiä mieheni kanssa melkein päivittäin. Välillä parikin kertaa päivässä. Seksi on ihanaa, se vapauttaa mielihyvähormoneja, siitä tulee hyvä olo ja sen lähemmäs ei fyysisesti enää pääse kumppania, henkisestä läheisyydestä puhumattakaan. <3
Kyllähän seksistä voi saada orgasmin, mutta minä en ainakaan saa siitä mitään muuta hyvää oloa. Enkä tunne mitään läheisyyttä. Ensimmäisellä kerralla olinkin tosi yllättynyt, koska olin kuvitellut että seksi tuntuisi toisenlaiselta.
Jollet rakasta seksikumppaniasi, niin ei se niin järisyttävä kokemus olekaan. Ja oikeasti hyvä seksi sen rakkaan kumppaninkin kanssa vaatii vähän useamman kuin sen yhden kerran. Silloin tietää ja tuntee mistä toinen nauttii.
Olen eri mieltä. Toki seksi oman rakkaan kanssa on mahtavaa mutta seksi ja rakkaus ei kulje käsikädessä. Yksi parhaista seksi kokemuksista oli miehen kanssa johon en tuntenut mtn henkistä veroa, ei ole ollenkaan mun tyyppinen, ei luonteelta ei ulkonäöllisesti mutta meidän välillä on mieletöntä seksuaalista kemiaa ja se eka krt, kaikki meni aivan nappiin. Jälkikäteen kummatkin ihmeteltiin miten kaikki meni niin täydellisesti.
Ja itse kysymykseen, mä nautin seksistä paljon. Nautin kosketuksesta, mulla on todella herkät paikat ja saan pelkästä rintojen hyväilystä paljon mielihyvää. Koko yhdyntä tuntuu upealta mutta olen myös harvinaisen orgasmi keskeinen. Lähes päivittäin himottaa, en vain mahda sille mtn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en pysty nauttimaan seksistä sellaisen kanssa, jota rakastan. Silloin keskittyy vain siihen ihmiseen eikä pysty keskittymään yhtään siihen seksiin. Ei vain kiihotu.
Vierailija kirjoitti:
Koska media tyrkyttää sitä ajatusta joka puolelta koko ajan.
Kyllä himot on ollut jo ennen mediaa. Ennen oli paljon suurperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en pysty nauttimaan seksistä sellaisen kanssa, jota rakastan. Silloin keskittyy vain siihen ihmiseen eikä pysty keskittymään yhtään siihen seksiin. Ei vain kiihotu.
No jopas on outoa. Tällaista en ole vielä koskaan kuullutkaan.
On kyllä mielenterveys heikoilla kantimilla jos se on seksistä kiinni.
Olisko osa porukoista luolamiehen tasolla? Toiset taas enemmän älyllisellä tasolla?
Mitäs tästä elämästä tulisi ilman seksiä?
Miksi joillekin seksi ei ole tärkeää, osa parisuhdetta?
Mulle se on aina ollut tärkeää. Meillä on sitä joka viikko.
N48
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mielenterveys heikoilla kantimilla jos se on seksistä kiinni.
Olisko osa porukoista luolamiehen tasolla? Toiset taas enemmän älyllisellä tasolla?
Että fiksuja ihmisiä ei paneta vai? Voi voi sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska media tyrkyttää sitä ajatusta joka puolelta koko ajan.
Kyllä himot on ollut jo ennen mediaa. Ennen oli paljon suurperheitä.
Eiköhän ne suurperheet syntyneet: 1. ehkäisyn puutteesta. 2. koska lapsia kuoli paljon niin niitä piti pykätäkin paljon että joku selviää. 3. toinen puolisoista, usein mies, yksin päätti seksinmäärästä ja harrasti sitä vaikka väkisin. Kyllä itselläni tämä seksuaalipuoli on enemmänkin laimentunut median tyrkytyksen takia. Tämä vapaa keskustelu aiheesta oikeasti tarkoittaa todella tarkkoja ohjeita miten toimia seksuaalisesti "oikein" tai on epänormaali. Mielikuvituksenkaan varaan ei jätetä enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aika sama kuinka paljon kukin haluaa, mutta itse kuulun siihen kastiin joka osaa elää ilmankin. Sen takia minua ärsyttääkin todella mittavasti ihmiset jotka "menettävät itsetuntonsa" kun "seksiä ei ole tarpeeksi" ja alkaa haukkumistulva puolisoa kohtaan usein pihtaamisesta syyttäen. Jotkut jopa löytää sen syyksi pettämiselle. Kuulostaa jo valmiiksi raskaalta ihmistyypiltä nämä seksin tärkeäksi arvottavat.
Arvaas kuinka raskaalta ihmistyypiltä sä kuulostat sellaisen korvaan, jolla hormonit toimii ja libido on vahva😉
Jos osut kuvaukseeni niin mielellään todella raskaalta. En ainakaan halua että kaltaisesi kivireet missään mielessä pitäisivät minusta. Minulla on libido kunnossa, mutta pointti oli se että seksi ei määritä minua eikä valintojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee henkinen läheisyys ihan muista jutuista.
Kummallinen kommentti. On jotenkin huono asia, että seksi lähentää paria myös henkisesti? Se poissulkee sen, että mitkään muut asiat eivät synnytä heidän välilleen henkistä läheisyyttä? Miten joku voikin pahoittaa mielensä siitä, että joillain on monia, monia tapoja kokea läheisyyttä, fyysistä ja henkistä, puolisonsa kanssa...
Mulla on ainakin niin korkea libido, että tekee mieli useamman kerran päivässä.
En voisi ikinä kuvitella olevani miehen kanssa, joka haluaisi vain kerran viikossa.
Vaimo35