Atrian liekkisiipi paketissa oli kaksi siipeä
Ostin tulisesti marinoidun kanansiipi paketin. Sisältö oli 12kpl nuijapäitä eli kanan koipia ja kaksi (siipeä). En kutsuisi tuota pakettia kanan siiviksi vaan kanan koiviksi.
Ameriikassa olisin varmaan saanut pettymyksestäni ja mielipahasta miljoona korvaukset.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Nuija on koiven loppupää. Siivet ovat kokonaan kaksiluisia.
Höpsistä. Googleta edes.
http://www.meillakotona.fi/artikkelit/mitka-reidet-mitka-rinnat
Ylhäällä siivet alhaallaa koivet ja koipinuijat.
Haha, mä oon joskus puolittain ihmetellyt että kasvatetaanko noita paketteja varten jotain pikkukanoja kun niillä on niin pienet koivet. En oo sitä ajatusta tullut ikinä miettineeksi ihan loppuun, varmaan ajatellut että ne on jotain nuoria broilereita (kananpoikia) =) Onneksi tämäkin selvisi. Mind blown!
T. 44 v
P.S. Kuinka moni muuten luuli pienenä, että broilerit ovat kanojen nuoria poikasia, vähän kuin teinikanoja? Vastaavasti kuin tiput ovat kanojen lapsia.
En kyllä vieläkään nää noista kuvista että mistä kohtaa siipeä löydetään tuo nuijan näköinen köntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole koipia. Broilerin siipi koostuu kolmesta osasta: kärki, ”välipala” ja olkavarsi. Ihan niin kuin ihmisenkin käsivarsi. Käsi, käsivarsi ja olkavarsi.
Ne nuijat on olkavarsia ja ne palat, joissa on kaksi luuta ovat ”välipaloja”. Vain näitä ilmeisesti pidät virheellisesti siipinä.Täh...onko noin? Mä oon aina pitänyt niitä koipipaloina 😂
Juu, meillä nimitetään niitä olkavarsia koipisiksi. Liekö juuri siitä syystä, että muistuttavat hiukan koipipalaa. Englanniksi se on "drumette" kun koipipala on drumstick. Siiven keskiosa on "wingette". Googlella löytyy kuvia
Kärjet menee elukoille, ellei siipeä kerätä kokonaisena.
No eikä lähde. Katsopa vaikka tätä kuvaa:
https://www.google.fi/search?q=grillattu+broileri&client=safari&hl=fi-f…
Siinä näkyy kärki roikkumassa alaspäin, välipala sojottaa ylöspäin ollen kiinni jossain, siis olkavarressa.