Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hyvä ystävä ei koskaan tykkää ihan perus somepäivityksistäni?

Vierailija
31.03.2019 |

Jos toivotan vaikka hyvää joulua meidän perheeltä, ei koskaan tykkäystä tältä henkilöltä, mutta ihan samanlaisen päivityksen tehneen yhteisen ystävän päivityksessä tämän tyypin tykkäys on.

Ja tiedän ettei ole piilottanut päivityksiäni, tietää kyllä aina mitä olen suomen perusteella viime aikoina tehnyt. Mutta koskaan ei tykkää. En päivitä mielestäni keskivertokäyttäjää enempää, ja päivitykseni keräävät tykkäyksiä kyllä muilta ystäviltä.

Ei kai sillä väliä, mutta kyllä se ihmetyttää.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia. Ja luulen, että aika monella on yksi yhteinen piilokatkera ystävä, joka osoittaa

mieltänsä näin.

Vierailija
2/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn fbssä harvoin ja selaan muutaman näytöllisen. Siihen mahtuu pari päivitystä 200 kaverilta ja suurin osa harrastusryhmistä. En käy erikseen kavereiden profiileissa lukemassa päivityksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä mun ystävä kyllä on aktiivinen somessa. Siitä ei ole kiinni. Ja lukenut on todistettavasti päivityksen.

Vierailija
4/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1st world problems

Vierailija
5/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että semmonen perushuttu ei kiinnosta.

Vierailija
6/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kenenkään kavereiden päivityksistä kun en jaksa sitä tykkäyksien laskemista ja vertailua.

Muutenkin some on vääristynyt kavereiden välistä kuulumisten vaihtoa ja tämä uusi tyyli ei oikein aukea minulle. Ennen vanhaan ystävä soitti tai laittoi viestiä tai jopa kasvotusten kertoi kuulumisensa, nyt sama kaveri ei pidä yhteyttä muuten mutta päivittää someen kuulumiset ja sitten tsekkaa että ketkä kaikki siitä tykkää ja spekuloidaan miksi joku ei mahdollisesti tykkää.

Tiedän toki että tämä on tätä päivää, mutta itselleni se ei ole ollenkaan luontevaa.

Vierailija
7/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei edelleenkään selitä sitä, miksi toisen kaverin päivittämänä sama huttu on tykkäämisen arvoista. Niille jotka harrastaa tätä tyyliä: kyllä sen huomaa ja kyllä siitä paha mieli pikkuhiljaa voi syntyä. Voitte siis olla tyytyväisiä?

Vierailija
8/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään. Kun ensimmäisen kymmenen päivityksestä tykkäät, iskee jo kyllästyminen. Mutta joo, Hyvää joulua vaan teidänkin perheelle.

Vierailija
9/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvin tuttu olo tuosta kommentista. Monella tuntemallani kaksnaamaisella naisella on samanlainen tyyli aina vähätellä toisen kokemuksia. Jos joku kokee loukkaantuneensa, vastataan siihen pilkallisesti ja osoitetaan se loukkaantuminen hävettäväksi kokemukseksi. Itsellähän ei koskaan tarvitse huomioida toista tai omaa käyttäytymistä kyseenalaistaa. Muut on tyhmiä nillittäjiä.

Tuommosilla ystävillä ei tee mitään.

Vierailija
10/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on nykyään aika noloa päivitellä oikein mitään facebookkiin. En päivitä mitään omiakaan juttuja, mutta joskus joillekin puolitutuille on ottanut koville kun ollaan oltu matkoilla, eikä olleet tienneet. Ilmeet happanee kun olivat luulleet että ei olla mitään tehty.

Vierailija
11/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs ystävä avautui tuosta samasta asiasta. En kuulemma tykkää ollenkaan hänen päivityksistään, mutta Pirren päivityksistä kyllä.

Mä taas olen kuvitellut, ettei tämä kaveri käy usein FBssa. Sitten menin hänen profiiliinsa ja huomasin, että kyllähän tuo lähes päivittäin jotain on sinne tuupannut. Yleensä luen etusivun ja ne pitäisi tulla julkaisujärjestyksessä. Ei vaan ole näkynyt.

Tästä lähin sitten olen aina erikseen käynyt tuon päivitykset kattomassa, että pysyy tyytyväisenä. Pahoittelut.

Mua sitten taas "häiritsee" nämä tapaukset, jotka tykkäilevät vaan kuvista. Itse en kuvia juurikaan laita FBn, lähinnä vaan jotain satunnaista avautumista ja hölöhölö päivän viettoa päivittelen. 92 tuttavasta viisi kuittaa, jos olisin laittanut herttaisella kuvalla samat tekstit niin tykkäyksiä olisi tullut 92.

Internetti on vinkee paikka.

Vierailija
12/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihan hyväksi ystäväksi luulemani alkoi yhtäkkiä piilottaa multa päivityksiään ilmeisesti siksi kun en ollut tykännyt niistä aikaisemmin. Huomasin siitä kun yhteinen tuttavamme tuli kysymään olinko lukenut facebookista ystävälleni käyneen onnettomuuden. No, menin katsomaan hänen profiiliin enkä nähnyt enää mitään vaikka kaverilistalla hän edelleen oli. Poistin sitten itse.

Vierailija
13/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia lähdin kokonaan somesta, teet miten tahansa niin sekin on väärin. Ihan oikeasti kuka aikuinen jaksaa edes miettiä tuollaista...

Vierailija
14/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tän takia lähdin kokonaan somesta, teet miten tahansa niin sekin on väärin. Ihan oikeasti kuka aikuinen jaksaa edes miettiä tuollaista...

Tokihan sieltä saa lähteä jos ei huvita. Mutta terve itsetuntokin auttaa venkuloiden kanssa pärjäämiseen. Ei välitä, mitä muut ajattelee.

Vierailija
15/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei kiinnosta.

Vierailija
16/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteelin erota tekopskafacesta. Naurettavaq juka fanittamista... vaikka pskaakaan kiinnosta ihmiset. Itseään markkinoivat ja tehostavat. Pikkittelyt. 837

Vierailija
17/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen aliarviointi on vähän hassua, koska miljoonat suomalaiset viettävät sen äärellä useita tunteja viikossa. Somessa on ihan oikeita ihmisiä, vaikka osalla somepersoona saattaakin poiketa face-to-face-persoonasta. Eli eikö se ole ihan oikea osa sosiaalista elämää ja kommunikointi todellista siellä oleville? Se on viestinnän VÄLINE siinä missä puhelin tai suu; sen avulla tuodaan omia ajatuksia julki ja reagoidaan toisiin ihmisiin. Tai jätetään reagoimatta.

Aloituksessani kyse on poikkeuksellisuuden kokemuksesta, ei siitä että ystäväni olisi velvollinen somea käyttämään. Ja kyllähän me huomataan sekin, jos joku tuttu ei tervehdi meitä esim. kaupungilla ja tilanne toistuu. Se ihmetyttää vähintäänkin.

Kuvitelkaapa tilanne, että olet juhlissa joissa toivotellaan vieraille hyvää juhlapäivää ja kerrotaan kuulumisia. Ja aina sama ystävä vastaa muille, mutta jättää sinun toivotuksesi huomiotta. Tai ei tule kyselemään kuulumisia. Ekalla kerralla mietin, että olihan siellä tosiaan paljon porukkaa. Kolmannella kerralla ehkä jo mietit, vältteleekö henkilö tahallaan.

Tässä some-esimerkissä tosin kyse ei ole muutamista kerroista, vaan kaikista kerroista.

Vierailija
18/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ilmiö monelle. Maria Veitolakin kirjoitti asiasta omassa kirjassaan. Taustalla kateus jostakin asiasta, jota ei voi itselleen myöntää.

Vierailija
19/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän on katkera jostain, voisin joskus sopivan paikan tullen kysyä asiasta. Ei siis niin, että miksi et tykkää päivityksistäni, vaan olenko koskaan pahoittanut mieltäsi niin, että se on jäänyt vaivaamaan. Jos on oikea ystävä, tämä lienee ihan turvallista kysyä?

Ap

Vierailija
20/20 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hän on katkera jostain, voisin joskus sopivan paikan tullen kysyä asiasta. Ei siis niin, että miksi et tykkää päivityksistäni, vaan olenko koskaan pahoittanut mieltäsi niin, että se on jäänyt vaivaamaan. Jos on oikea ystävä, tämä lienee ihan turvallista kysyä?

Ap

Lol.

Etkä hän ei pidä niistä, ehkä sun päivitykset on muuten vaan tylsiä, ehkä hänellä on se elämä, mitä sulla ilmeisesti ei.

Ole hyvä.