Kesä- vai talviaika? Kumpi aikavyöhyke?
Haluaisitteko, että ollaan kesä- vai talviajassa?
Entä olisiko parempi, että Suomi kuuluisi Keski-Euroopan vai Venäjän aikavyöhykkeeseen?
Mä haluaisin kesäajan, kun talvi on inhottava. Ja todellakin haluan Keski-Euroopan aikaan, kun musta länsi on ihquu ja inhottaa, kun Suomi on kun joku itäblokin maa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Talviaika. Jos jäisimme kesäaikaan olisimme itse asiassa ap kokoajan Moskovan kanssa samassa ajassa 😏
Zimbabwen aika on paljon parempi?
Keski - Euroopan aika ja talviaika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talviaika. Jos jäisimme kesäaikaan olisimme itse asiassa ap kokoajan Moskovan kanssa samassa ajassa 😏
Mikä tahansa aika on parempi kuin Moskovan aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa aika on parempi kuin Moskovan aika.
Kertoo kuinka aikuismaisesti teet päätökset.
Talviaikaan (eli normaaliaikaan) aurinko on etelän suunnassa klo 12 päivällä vain itärajalla.
Oikea aika olisi siis Ruotsin normaaliaika.
Kesäaika.
1. Tieliikenneonnettomuudet vähenevät
https://bmjopen.bmj.com/content/7/6/e014319
2. Liikuntaa harrastetaan enemmän
Koska sillä, missä ilmansuunnassa aurinko on keskipäivällä ei tunnu olevan mitään merkitystä, otetaan kaikkialla maailmassa käyttöön sama aika.
Talvi, muuten ilmasto lämpenee liikaa. Ajatelkaa tulevia sukupolvia
Talviaika. Tätä lääkäritkin suosittavat ja se on meidän ns. normaaliaika.
Vierailija kirjoitti:
Talviaika. Tätä lääkäritkin suosittavat ja se on meidän ns. normaaliaika.
Meillä oli alunperin sama aika Ruotsin kanssa, kunnes tsaari vaihtoi sen. Palataan siis oikeaan aikaan.
Koska mitään talviaikaa ei ole edes olemassa niin vain kesäaika jää jäljelle.
Mitä väli sillä kellon ajalla loppujen lopuksi on?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väli sillä kellon ajalla loppujen lopuksi on?
Ei oikeasti mitään väliä. Vouhottajilla vaan on vouhotettavaa.
Talvi ja siitäkin vois mennä vielä tunnin taaksepäin.
Normaaliaika on talviaika. Tällöin aurinko on korkeimmillaan noin klo 12.30.
Ap ei tykkää talvesta, mutta ei ymmärrä, että kesäajassa talviaamut olisivat vieläkin kylmempiä ja pidempään pineitä kuin nyt.
Kesäaikaan airinko on korkeimmillaan vasta noin klo 13.30. Kesäaamuisin töihin lähtiessä on viileää, saa pukeutua takkiin ellei jopa pipoon ja hansikkaisiin Etelä-Suomessakin. Iltapäivisin täistä lähtiessä on liian lämmin takki mukana. Iltaisin on mentävä auringonpaisteessa nukkumaan, että jaksaa taas nousta kukonlaulun aikaan.
Talviaika on normaaliaika.