Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten muutto kotoa pois

Vierailija
31.03.2019 |

On tässä edessä molempien lasten muutto pois luotani. Toinen haluaa isälleen, olen ollut vuosia jo lähivanhempi. On jo niin iso että voi päättää. Toinen lähtee opiskelemaan kesän jälkeen. Tuntuu tosi tyhjältä ja ahdistavalta... mulle ei jää mitään, tyhjä asunto vain. Tuntuu hylätyltä, sitä vaikea kestää. Miten muut ovat selvinneet kun lapset lähtenyt?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole mitään omaa elämää? Kiinnostuksen kohteita? Työ?

Vierailija
2/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitjat, en meinaa malttaa odottaa. Mulla on vaikka mitä suunnitelmia sitten taas sinkkuelämään. Ja tämä ei tarkoita niinkään mitään miesseikkailuja vaan vapautta. Ettei tarvitse enää huolehtia kuin itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta elämää kuin lapset. Siksi kai tuo toinenkin haluaa isälleen, kun ei jaksa enää kun puutun kaikkeen hänen elämässä.

Vierailija
4/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää terapeuteille töitä- nämä ripustautuja- marttyyrivanhemmat tuottavat jopa suurempia traumoja kuin kaltoinkohtelu.

Onneksi sulla on fiksut lapset,ymmärtävät häipyä ajoissa.

Itselläni kaksi elää jo omillaan ja pärjäävät hienosti, seuraava lähtee parin vuoden päästä.Sitä odotellessa!

Vierailija
5/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten on aika alkaa opiskella, hankkia duuni ja harrastuksia. Hanki elämä. Ei oo lasten tehtävä sun elämä. Hanki mies. Matkusta. Jne...

Vierailija
6/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään opiskeluja jaksaisi aloittaa. Ja miehet ei pitkään viihdy minun seurassa. Haluan aika syvää sitoutumista ja että asiat tehdään yhdessä. Miehet ei kestä oikein sitä.

Vierailija
7/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija
8/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistele sitä, miten itse olet lähtenyt lapsuudenkodista. Paljonko mietit sitä, miten äiti pärjäilee?

Vierailija
9/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koville otti tuossa muutama vuosi, kun kaksi lasta kolmesta lähtivät kolmen viikon välein. Kuopus vielä tuossa, mutta on jo täysi-ikäinen, joten menee omia polkujaan. Vuosi meni, kun tein entiseen tyyliin ruokaa, ennenkuin tajusin, että eipä niitä perunoita tarvitse keittää kuin armeijalle jne. Miehen kanssa löydettiin toisemme taas niiden ruuhkavuosien jälkeen ja oikein odotamme, että tuo kuopus kerää kamppeensa ja muuttaa pois. Sen jälkeen menee tämä iso talo myyntiin ja ostamme kerrostalosta osakkeen ja alamme matkustelemaan. Aika aikaansa kutakin..

Vierailija
10/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia olla tilanteesta ahdistunut. Onhan se suuri muutos elämään. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettet lakkaa olemasta äiti tai etteikö sinua tarvittaisi tuon muutoksen jälkeenkin. Ahdistus menee ajan kanssa ohi ja totut uuteen tilanteeseen. Nyt on aika kaivella esiin se, mitä muuta olet kuin äiti. Onko sinulla harrastuksia, sukulaisia, ystäviä? Luo uusia rutiineja elämääsi. Ja muista, olet edelleen the Äiti.

Vierailija
11/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koville otti tuossa muutama vuosi, kun kaksi lasta kolmesta lähtivät kolmen viikon välein. Kuopus vielä tuossa, mutta on jo täysi-ikäinen, joten menee omia polkujaan. Vuosi meni, kun tein entiseen tyyliin ruokaa, ennenkuin tajusin, että eipä niitä perunoita tarvitse keittää kuin armeijalle jne. Miehen kanssa löydettiin toisemme taas niiden ruuhkavuosien jälkeen ja oikein odotamme, että tuo kuopus kerää kamppeensa ja muuttaa pois. Sen jälkeen menee tämä iso talo myyntiin ja ostamme kerrostalosta osakkeen ja alamme matkustelemaan. Aika aikaansa kutakin..

Ihan vaan "aikansa kutakin". Ei aika aikaansa kutakin.

Vierailija
12/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille on aina ilon aihe kun lapset itsenäistyvät ja aloittavat oman elämänsä. Siirä ei kannata tehdä draamaa.

Vierailija
13/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku Uuno Turhapuro sohvallesi lojumaan niin siinä on sinulle  taas tehtävää.

Vierailija
14/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta perhekoon ketsuppia ja katso että 400 gramman levitteessä parasta ennen päiväys on mahdollisimman kaukana.

Vierailija
15/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Porvoosta pois!

Vierailija
16/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan "aikansa kutakin". Ei aika aikaansa kutakin.

Aika aikaansa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin.

Vierailija
17/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsi lähti, niin hänen huoneestaan tehtiin vaatehuone.

Keskimmäinen lähti, niin hänen huoneestaan tuli TV-huone.

Nuorin kun lähtee niin hänen huoneestaan tulee vieras/työhuone.

Meillä on 170 asuinneliötä, eikä yhtään liikaa tilaa.

Vierailija
18/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisella vastaajille joita oli muutama. Mua ahdistaa tämä niin paljon että joudun ottamaan siihen ahdistuslääkettä. Mun identiteetti on ollut monta vuotta olla äiti, pitää arjesta huolta. Yhtäkkiä joudun luopumaan siitä. Mikään uusi mies ei ole ratkaisu enkä edes halua sitä.

Vierailija
19/19 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä jäi tyhjä olo kun ainoa lapsi lähti, vaikka kuinka olin iloinen että sain kasvatettua hänestä tasapainoisen ja omillaan pärjäävän aikuisen. Mutta siihen tottuu. Välillä on tietysti ikävä, lasta itseään tietysti, mutta myös sitä aikaa kun hän oli vielä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan