Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä oikein, että yksiasuvalla pitkäaikaistyöttömällä menee taloudellisesti paljon paremmin kuin pienipalkkaisella lapsiperheellä?

Vierailija
31.03.2019 |

Esim. moni pitkäaikaistyötön elää pakastepitsalla ja vastaavilla kalliilla eineksillä, kun taas pienipalkkaisessa lapsiperheessä joudutaan syömään kaurapuuroa.

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä ei mene paremmin rahallisesti kuin pienipalkkaisella lapsiperheellä. Mistä olet saanut moista päähäsi? 

Kahden työssäkäyvän aikuisen tulot, palkalliset lomat ja eläkekertymä. Lapsiperheen tuet.

Työtön: työmarkkinatuki+ toimeentulotuki.

Toimeentulotuki takaa, että yksin asuvalla pitkäaikaistyöttömällä jää vuokran, sähkölaskun, vesilaskun, terveydenhoitokulujen ym. jälkeen vielä lähes 500 euroa kuussa käytettäväksi ruokaan, viihdykkeisiin ja muuhun. Pienituloisessa kaksilapsisessa lapsiperheessä sen sijaan ei taatusti ole kahta tonnia kuukaudessa käytettävissä sellaiseen, vaan paljon vähemmän.

Tämä pienipalkkainen lapsiperhe on sitten oikeutettu toimeentulotukeen!

Heti Kelaan hakemus vireille!

Joutuvat tosin ensin myymään kaiken varallisuutensa, esim. auton, metsää ja lomamökin, mutta kyllä ovat sen jälkeen oikeutettuja aivan samaan toimeentulotukeen, kuin pitkäaikaistyötön yksineläjä. Aikuisille ja lapsille on omat minimimenoerät, jotka otetaan huomioon tukea laskettaessa.

Kannattaa ottaa heti yhteyttä Kelaan, niin ei tarvitse täällä marista turhasta!

Vierailija
62/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No TE-toimiston ristikuulustelut ovat sen verran karseita että se yksin jo riittää tekemään työttömyydestä ahdistavaa.

Mitkä ristikuulustelut? Olen pitkäaikaisryötön ja en ole ollut miasään kuulusteluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun minä olen sekä pitkäaikaistyötön sekä kolmen lapsen isä?

Vierailija
64/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun minä olen sekä pitkäaikaistyötön sekä kolmen lapsen isä?

Et liity mitenkään tähän ketjuun :D

Vierailija
65/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

En ylipäänsä ymmärrä, miten kenelläkään työttömällä voi olla enemmän rahaa kuin työssäkäyvällä. Ei se ole oikein.

Jaa. Miksi ei ole oikein, että nautin pääomatuloja sijoituksista, jotka tein vielä ollessani työelämässä, ja olen samaan aikaan työtön. Minun tulojanihan ne pääomatulot ovat, työtä tekemällä ansaitsemistani palkoistani peräisin. Niiden takia en tietenkään saa esim. toimeentulotukea, eli en edes rasita yhteiskuntaa kuten joku pienipalkkainen työssäkäyvä.

Vierailija
66/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla menee huonosti: sekä pienipalkkaisella perheellä, että pitkäaikaistyöttömällä. Kaikkein huonoiten näiden yhdistelmällä.

Miksi te köyhät haukutte toisianne? Tämä maa olisi parempi, jos liittyi sitte yhteen ja äänestäisitte paremman tulevaisuuden puolesta?

Järjettömintä on, kun köyhä haukkuu toista köyhää, kun tuloero on noin 5-20€/kk.

Herätkää köyhät! Nyt yhteisrintamaan.

Vierailija
67/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla menee huonosti: sekä pienipalkkaisella perheellä, että pitkäaikaistyöttömällä. Kaikkein huonoiten näiden yhdistelmällä.

Miksi te köyhät haukutte toisianne? Tämä maa olisi parempi, jos liittyi sitte yhteen ja äänestäisitte paremman tulevaisuuden puolesta?

Järjettömintä on, kun köyhä haukkuu toista köyhää, kun tuloero on noin 5-20€/kk.

Köyhät eivät äänestä, hahahaa!! T. Hyvätuloinen Kokkaripersu

Vierailija
68/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikein. Itse olen työtön, yksinasuva. Kannattais varmaan kattoo mitä ostaa ja miten kallista. Itsellä jää säästöön joka kk ainakin 200-250e.

Vierailija
69/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää auto!

Vierailija
70/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä kuvittelet, että me köyhät olisimme yhtä mieltä niistä konsteista, joilla köyhyys poistetaan? Emme ole. Yhteisrintama kuitenkin edellyttäisi yksimielisyyttä.

En minä ainakaan esim. vaaleissa äänestä niitä, jotka lupaavat etuja juuri minulle, vaan niitä, joiden uskon hoitavan asiat kokonaisuutta ajatellen parhaiten.

Vierailija
71/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä ei mene paremmin rahallisesti kuin pienipalkkaisella lapsiperheellä. Mistä olet saanut moista päähäsi? 

Kahden työssäkäyvän aikuisen tulot, palkalliset lomat ja eläkekertymä. Lapsiperheen tuet.

Toimeentulotuki takaa, että yksin asuvalla pitkäaikaistyöttömällä jää vuokran, sähkölaskun, vesilaskun, terveydenhoitokulujen ym. jälkeen vielä lähes 500 euroa kuussa käytettäväksi ruokaan, viihdykkeisiin ja muuhun. Pienituloisessa kaksilapsisessa lapsiperheessä sen sijaan ei taatusti ole kahta tonnia kuukaudessa käytettävissä sellaiseen, vaan paljon vähemmän.

Ei pidä paikkaansa! työmarkkinatuki 518e/ kk täysimääräisenä siitä lähtee vielä osa vuokranmaksuun asumistuen jälkeen. esim mulla 518e - 109e (Vuokra). eli vähän päälle 400e jää elämiseen ja nettiin yms.

Vierailija
72/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät haukkuvat kohtalotovereitaan.

Järjetöntä keskustelua.

Vierailija
73/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa! työmarkkinatuki 518e/ kk täysimääräisenä siitä lähtee vielä osa vuokranmaksuun asumistuen jälkeen. esim mulla 518e - 109e (Vuokra). eli vähän päälle 400e jää elämiseen ja nettiin yms.

Jos noin on, niin olisit oikeutettu saamaan toimeentulotukea työmarkkinatuen päälle.

Vierailija
74/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D

Vierailija
75/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa nappikauppaa.

Hakekaa toimeentulotukea köyhät lapsiperheet!

Suomessa on jo 150 000 köyhää lasta, kuinka paljon tätä "piiloköyhyyttä"?

Päättäjät, tehkää jotain! Köyhiä lapsiperheitä on nyt liikaa.

Vierailija
76/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin on, niin olisit oikeutettu saamaan toimeentulotukea työmarkkinatuen päälle.

En ole oikeutettu. Olen hakenut monesti tt-tukea juuri näillä summilla ja ainut mitä sain oli 20e sossusta kuukaudessa. Eli tuon 20e voi saada, mutta ei enempää, siltikin jää vähän yli 400e tuo summa.

Vierailija
77/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parin vuoden ajan elänyt kuin pitkäaikaistyötön. Jätän kuukausittain itselleni 500€ ruokaan, lääkkeisiin(30€/kk) , puhelinlaskuun ja vaatteisiin.Asumisen maksan normaalisti eläkkeestäni.Mitään tukia en saa.Haluan vaan kertoa, että ko summalla elää tosi hyvin.Loput säästöön.Valmista ruoka itse, ei alc. eikä tupakkaa

Vierailija
78/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki takaa, että yksin asuvalla pitkäaikaistyöttömällä jää vuokran, sähkölaskun, vesilaskun, terveydenhoitokulujen ym. jälkeen vielä lähes 500 euroa kuussa käytettäväksi ruokaan, viihdykkeisiin ja muuhun.

Pitkäaikaistyöttömät eivät kaikki ole samanlaisia. Minä esim. en ole oikeutettu noihin tukiin, koska päätin pysyä opiskelijana. En siis saa työttömyyskorvausta. Asumistukeakin saan vain säälittävät parikymppiä. Omia valintoja nämä tietysti ovat, mutta opiskelupaikasta en halunnut luopua. Tuhoan nyt säästöjä, jotka oli tarkoitettu ihan muuta kuin peruselämistä varten. No, sitten kun ne loppuvat, niin yhteiskunta saa elättää minut. 

Vierailija
79/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa nappikauppaa.

Hakekaa toimeentulotukea köyhät lapsiperheet!

Suomessa on jo 150 000 köyhää lasta, kuinka paljon tätä "piiloköyhyyttä"?

Päättäjät, tehkää jotain! Köyhiä lapsiperheitä on nyt liikaa.

Jos tämä piiloköyhyys huomioitaisiin, Suomessa olisi tilastoituna jo yli 230 000 köyhyysrajan alapuolella elävää lasta.

Vierailija
80/193 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi